«Στάση αναμονής» για τη σύνδεση Κυθήρων - Πειραιά

Ανεβαίνει το «θερμόμετρο» για τη συλλογική σύμβαση
Πέμπτη, 27 Ιουλίου 2017 09:35
FOSPHOTOS/Alexandros Katsis
Ακτοπλοϊκές εταιρείες ζητούν από το υπουργείο Ναυτιλίας να «ανέβει» κατηγορία στο θέμα των Κυθήρων, ζητώντας ένα πλοίο πιο σύγχρονο, ώστε να αυξηθεί και η επιδότηση.

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Παρατείνεται το πρόβλημα ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης των Κυθήρων από τον Πειραιά, αφού παρήλθε χωρίς αποτέλεσμα η προθεσμία που είχε δώσει το υπουργείο Ναυτιλίας στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν το πλοίο που εξυπηρετούσε τις γραμμές που συνέδεαν τον Πειραιά με Κύθηρα, Πελοπόννησο και Κρήτη, υπέστη βλάβη και έμεινε ακινητοποιημένο για περίπου έναν μήνα, μέχρι που κηρύχθηκε έκπτωτο από το υπουργείο Ναυτιλίας.

Ωστόσο, στην πρόσκληση ενδιαφέροντος που ακολούθησε δεν προσήλθε καμία εταιρεία, παρά το γεγονός ότι εκφράστηκε ενδιαφέρον σε μια περίπτωση.

Τον «γόρδιο δεσμό» του προβλήματος αναμένεται να λύσει τη Δευτέρα στις 31 Ιουλίου το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο συγκαλείται εκτάκτως προκειμένου να εξασφαλίσει ότι θα υπάρξει συνέχεια στην εξυπηρέτηση της γραμμής.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» υπάρχουν ακτοπλοϊκές εταιρείες που θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να βάλουν ένα πλοίο στη γραμμή, υπό συγκεκριμένες όμως προϋποθέσεις. Μια από αυτές είναι το υπουργείο να «ανέβει» κατηγορία ζητώντας ένα πλοίο, πιο σύγχρονο, ώστε να αυξηθεί και η επιδότηση, προκειμένου να είναι βιώσιμο το εγχείρημα. Σύμφωνα με κύκλους της ακτοπλοϊκής αγοράς, η οδική σύνδεση με τα Κύθηρα μέσω του πορθμείου της Νεάπολης έχει «τραβήξει» ένα πολύ μεγάλο μέρος της κίνησης, γεγονός που δυσκολεύει το εγχείρημα.

Σημειώνεται ότι ο Δήμος Κυθήρων ζητούσε μετ’ επιτάσεως την αντικατάσταση του «Βιτσέντζος Κορνάρος», εξαιτίας της παρατεταμένης ακινησίας του εν μέσω θέρους.

Αλλά και ο δήμαρχος Κισάμου Θανάσης Σταθάκης, που ενδιαφέρεται για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα Κύθηρα, στη συνέχεια και με επιστολή του προς το υπουργείο Ναυτιλίας επισημαίνει ότι το υπουργείο θα έπρεπε να έχει έτοιμο ένα «plan b» για να εξυπηρετήσει ακτοπλοϊκά τα νησιά.

ΣΣΕ: Διαπραγματεύσεις

Την ίδια στιγμή οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) δεν ξεκίνησαν με τους καλύτερους οιωνούς. Η πλευρά του ΣΕΕΝ κατέθεσε πρόταση για μηδενικές αυξήσεις στις νέες συμβάσεις, πρόταση που όμως δεν έγινε δεκτή από την ΠΝΟ. Και ενώ οι ακτοπλόοι αναφέρουν ότι οι συζητήσεις θα συνεχιστούν, οι Πανελλήνιες Ενώσεις Μηχανικών από τη μία αλλά και η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών (ΠΕΝΕΝ) ζητούν μετ’ επιτάσεως αυξήσεις, με αφορμή την καλυτέρευση των οικονομικών των ακτοπλοϊκών εταιρειών την τελευταία διετία.

Ένας στόχος που ήταν αποτέλεσμα ενός συνδυασμού συγκυριών, με κύρια την πτώση της τιμής των καυσίμων που έδωσε μεγάλες ανάσες στις περισσότερες εταιρείες, τη μείωση του στόλου, αλλά και τη μικρή άνοδο της κίνησης.

Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογιώργος σε χθεσινή του ανακοίνωση, απευθυνόμενος στον πρόεδρο του ΣΕΕΝ, Μιχάλη Σακέλλη, επισημαίνει ότι τα «στοιχεία δείχνουν ότι την τελευταία διετία τα συνολικά κέρδη των τεσσάρων ακτοπλοϊκών εταιρειών που το μερίδιό τους στην αγορά στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ξεπερνάει το 80% είχαν καθαρά κέρδη που ανήλθαν στο ποσό των 103.365.000 ευρώ».

Τονίζει επίσης ότι η ΠΕΝΕΝ όχι μόνο δεν πρόκειται να συγκατατεθεί σε ανανέωση ΣΣΕ με μηδενικές αυξήσεις, αλλά αντίθετα, διερμηνεύοντας τα αισθήματα και την αγωνιστική βούληση όλων των ναυτεργατών, απαιτεί, προβάλλει και διεκδικεί την υπογραφή ικανοποιητικής ΣΣΕ μέσα από την οποία θα καλύπτονται οι απώλειες του ναυτεργατικού εισοδήματος και ταυτόχρονα θα επιλύονται μια σειρά ώριμα θεσμικά και κλαδικά αιτήματα.

Η «Ν» επικοινώνησε με τον κ. Σακέλλη, ο οποίος σε δηλώσεις του εκφράζει την απορία του για την τοποθέτηση του προέδρου της ΠΕΝΕΝ. «Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ κ. Νταλακογιώργος τοποθετήθηκε πρώτος και μετά αποχώρησε. Κίνηση ιδιαίτερα προσβλητική για τους συνομιλητές του και τους συναδέλφους του. Και στη συνέχεια προέβη σε δηλώσεις για το περιεχόμενο των συζητήσεων, χωρίς όμως να έχει ακούσει την ολοκληρωμένη τοποθέτηση των εκπροσώπων του ΣΕΕΝ, σύμφωνα με την οποία τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών της περιόδου 2009-2016 ανέρχονται σε ζημιές ύψους 966 εκατ. ευρώ».

Καταλήγοντας, ο κ. Σακέλλης επεσήμανε ότι οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ δεσμεύτηκαν να ενημερώσουν άμεσα τα μέλη τους για την πορεία των διαπραγματεύσεων και για τα αιτήματα τα οποία κατατέθηκαν, καθώς επίσης και για τη δέσμευσή τους για τον άμεσο καθορισμό νέας συνάντησης προκειμένου να συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις.

Η ΠΕΝΕΝ επίσης έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα αναλάβει συνδικαλιστική δράση στο λιμάνι της Ραφήνας, κάνοντας 24ωρες απεργίες σε τρία διαφορετικά πλοία σε ξεχωριστές ημερομηνίες. Πιο συγκεκριμένα, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) με ανακοίνωσή της έχει κηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις ως διαμαρτυρία για τα εργασιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναύτες-μέλη της Ένωσης των πληρωμάτων πλοίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή Ραφήνας- Κυκλάδων (υπερβάσεις ωραρίων εργασίας, χρόνος ανάπαυσης, μη καταβολή υπερωριακής απασχόλησης κ.λπ.).



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα