Κίνα και Βραζιλία δίνουν ώθηση στη ναυλαγορά του ξηρού φορτίου

Στοιχεία: Αύξηση ναύλων χάρη στην ανάπτυξη του Πεκίνου, αλλά και τις εξαγωγές από τη Ν. Αμερική
Παρασκευή, 21 Ιουλίου 2017 09:56
UPD:09:56

Ο μέσος όρος των panamax βρίσκεται πλέον πάνω από τα 10.000 δολάρια την ημέρα, τιμή που έπιασε για πρώτη φορά προχθές, μετά τα μέσα Απριλίου.

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Η αύξηση του ΑΕΠ της Κίνας κατά 6,9% στο εξάμηνο του 2017, η οποία υπερέβη τις προσδοκίες, η άνοδος της βιομηχανικής παραγωγής κατά 7,6% τον Ιούνιο έναντι του αντίστοιχου περσινού μήνα, αλλά και η αύξηση των λιανικών πωλήσεων και των επενδύσεων κατά 11% και 8,6% αντίστοιχα έχουν δημιουργήσει θετικό κλίμα στην αγορά του ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με τα όσα καταγράφει ο κ. Γιώργος Λαζαρίδης, επικεφαλής του τμήματος Market Research & Asset Valuations της Allied Shipbroking, παρά το γεγονός ότι καταγράφονται κάποιες φωνές ανησυχίας για το ότι, δεδομένων των πρόσφατων τάσεων, η ανάπτυξη της Κίνας έχει γίνει πιο ισχυρή και βιώσιμη, καθώς τόσο η εμπιστοσύνη των καταναλωτών όσο και η αγοραστική δύναμή τους στην εγχώρια αγορά έχουν αυξηθεί.

Η αισιοδοξία της αγοράς μεταφέρθηκε στη «μαρκέτα» με τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς, τον BDI, να κλείνει χθες με άνοδο για όγδοη συνεχόμενη ημέρα. Τα panamax, εξαιτίας κυρίως της κατακόρυφης αύξησης των εξαγωγών της Βραζιλίας, διατηρούνται πάνω από τα 10.000 δολάρια την ημέρα για δεύτερη συνεχόμενη μέρα, δίνοντας ώθηση και στα capesize, που μεταφέρουν φορτία 170.000 τόνων, και τα οποία είναι τα πρώτα που πέφτουν όταν η ψυχολογία της αγοράς είναι χαμηλά.   

Ο αντίκτυπος

H έντονα ανοδική πορεία όλων των βασικών δεικτών της κινεζικής οικονομίας αντανακλάται αυτή την περίοδο στην απόδοση της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου, επισημαίνεται από την Allied Shipbroking.  

«Δεδομένου ότι οι επιδόσεις της Κίνας εξακολουθούν να διαδραματίζουν έναν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, καθώς η διακίνηση ενός πολύ σημαντικού μεριδίου των εμπορευμάτων εξαρτάται από την κινεζική ζήτηση, όλοι έχουν στραμμένα τα μάτια στην Κίνα, προκειμένου να αντιληφθούν αν έχει μπει η οικονομία σε ένα μονοπάτι ανάκαμψης» σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Την ίδια στιγμή στο «μέτωπο» του στόλου, η αύξησή του στο πρώτο εξάμηνο του έτους είναι υπό έλεγχο, σύμφωνα με τον κ. Λαζαρίδη, γεγονός που βοήθησε περαιτέρω στη βελτίωση της ισορροπίας ανάμεσα στην προσφορά και στη ζήτηση και ώθησε ανοδικά τη ναυλαγορά.   

Οι προσδοκίες για ένα πολύ δυνατό ντεμαράζ της αγοράς το τέταρτο τρίμηνο του έτους σε συνδυασμό με το ράλι που βρίσκεται σε εξέλιξη στο μέσο του καλοκαιριού δεν αποκλείεται να οδηγήσουν σε μια κατακόρυφη άνοδο στη secondhand αγορά, καθώς οι αγοραστές αρχίζουν να συσσωρεύονται έχοντας ακόμη υψηλότερες προσδοκίες για μελλοντική κερδοφορία. Υπάρχουν ήδη κάποιες ελαφρές ενδείξεις ότι έχει ανανεωθεί το ενδιαφέρον της αγοράς, ενώ είναι πιθανό ακόμα και τον Αύγουστο, που παραδοσιακά είναι χαμηλά οι δείκτες, να υπάρχει έντονη δραστηριοποίηση συγκριτικά με πέρσι.  

Η αγορά

Ο μέσος όρος των panamax βρίσκεται πλέον πάνω από τα 10.000 δολάρια την ημέρα, τιμή που έπιασε για πρώτη φορά προχθές μετά τα μέσα Απριλίου. Ο μέσος όρος στα panamax διαμορφώθηκε στα 10.093 δολάρια, για δεύτερη συνεχόμενη μέρα, ωθώντας και τα capes στα 8.874 δολάρια την ημέρα, κάτι που σημαίνει άνοδος κατά 363 δολάρια σε σχέση με την Τετάρτη.

Σύμφωνα με την Intermodal Research, η επανεμφάνιση της Νότιας Αμερικής «στον χάρτη» έδωσε τον τόνο στην αγορά των panamax.  «Τα νέα φορτία των σιτηρών και η περιορισμένη χωρητικότητα έδωσαν το δικαίωμα σε ορισμένους πλοιοκτήτες να ζητήσουν και να πάρουν μεγαλύτερους ναύλους» συμπλήρωσε η Ocean Freight Exchange.

Οι εξελίξεις στη Βραζιλία ήταν καταλυτικές, αφού -σύμφωνα με το γραφείο εξωτερικού εμπορίου της χώρας (SECEX)- είχε εξαγάγει 88.286 τόνους καλαμποκιού ανά εργάσιμη ημέρα αυτόν τον μήνα. Η αύξηση είναι στα επίπεδα του 229% σε σχέση με τον Ιούνιο και 77% σε σχέση με τα επίπεδα του Ιουλίου 2016.

Η εθνική εταιρεία εφοδιασμού της Βραζιλίας (CONAB) αύξησε πρόσφατα τις προβλέψεις της για την παραγωγή καλαμποκιού στη χώρα, σε 96 εκατομμύρια τόνους, από τους 93,8 εκατομμύρια τόνους που προβλεπόταν τον Ιούνιο και σχεδόν 30 εκατομμύρια τόνους περισσότερο από τους 66,5 εκατομμύρια τόνους που συγκεντρώθηκαν τις αντίστοιχες χρονικές περιόδους του 2015 και του 2016.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα