«Ανοίγματα» σε αγορές διαμοιρασμού μεταφορών

Αλλαγές του θεσμικού πλαισίου σε Φινλανδία, Εσθονία και Λετονία
Τρίτη, 27 Ιουνίου 2017 20:01
UPD:20:12
INTIME NEWS/Image photo services

Το νέο πλαίσιο φέρεται να παρέχει διευκολύνσεις λειτουργίας σε όσους διαθέτουν άδεια για περισσότερο από 12 μήνες.

Από την 1η Ιουλίου, και σε τρεις φάσεις, ξεκινά η εφαρμογή του νέου νόμου στη Φινλανδία, ο οποίος απελευθερώνει την αγορά των μεταφορών. Αναλυτές που τάσσονται υπέρ της οικονομίας διαμοιρασμού, προσδοκούν μείωση στις χρεώσεις μίσθωσης και δραστικό περιορισμό των επιβαρύνσεων στις τιμές.

Το νέο πλαίσιο φέρεται να παρέχει διευκολύνσεις λειτουργίας σε όσους διαθέτουν άδεια για περισσότερο από 12 μήνες. Ο σχετικός νόμος ψηφίστηκε στα τέλη του Μάϊου και σύμφωνα με την Υπουργό Μεταφορών της χώρας Anne Berner «η νέα νομοθεσία είναι ευέλικτη ώστε να επιτρέπει τη δραστηριοποίηση όλων των φορέων του χώρου».

Την ίδια ώρα, το Κοινοβούλιο της Λετονίας βρίσκεται στην τελική φάση της υιοθέτησης αντίστοιχης νομοθεσίας. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας -το τρίτο και τελευταίο βήμα έγκρισης- αναμένεται μέσα στον Ιούλιο.

Η χώρα εφαρμόζει μοντέλο αντίστοιχο με αυτό της Εσθονίας, η οποία πριν από λίγες ημέρες υιοθέτησε ομόφωνα νόμο που επιτρέπει δυνατότητα παροχής part time υπηρεσιών. Το εσθονικό Κοινοβούλιο ενέταξε μάλιστα στη σχετική νομοθεσία διατάξεις που αφορούν στον περιορισμό της φοροδιαφυγής.

Σε «ευρωπαϊκούς ρυθμούς» κινείται όμως και η Αυστραλία. Το Κοινοβούλιο της χώρας προωθεί νομοθεσία που περιορίζει τις επιβαρύνσεις κομίστρων ταξί που αφορούν στην επιδότηση αδειοδότησή τους. Παράλληλα, ανοίγει την αντίστοιχη αγορά, μειώνοντας το κόστος αδειοδότησης των οχημάτων. Το φθινόπωρο, μάλιστα, αναμένεται να απελευθερώσει και τα κόμιστρα των ταξί, αποσύροντας τη σχετική περιοριστική νομοθεσία.

Το άνοιγμα των αγορών -και- στον τομέα των μεταφορών συνοδεύεται διεθνώς από προσδοκίες αλλά και από προβληματισμό και αντιδράσεις, στο στάδιο της μετάβασης από το παλιό στο νέο μοντέλο.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα