Ανοδικά η Μέλισσα - Κίκιζας στο πεντάμηνο

Θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης με ενίσχυση των εσόδων κατά 4% και αύξηση των εξαγωγών κατά 10%
Δευτέρα, 26 Ιουνίου 2017 10:07
UPD:10:14

Από την έντυπη έκδοση

Κέρδη και σχεδιασμούς ανάπτυξης αποφέρει η συνταγή εξωστρέφειας, εγχώριων προσφορών και συγκράτησης λειτουργικού κόστους για τη Μέλισσα - Κίκιζας, με την εταιρεία ζυμαρικών να εμφανίζει θετικούς ρυθμούς μεγεθών και τη φετινή χρήση.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες της «Ν», το πρώτο πεντάμηνο του 2017 τα έσοδα της Μέλισσα σημειώνουν αύξηση της τάξεως του 4%, με τις εξαγωγές να εμφανίζουν ρυθμό ανάπτυξης 10%. Ταυτόχρονα, θετικό αντίκρισμα εμφανίζει και η θυγατρική εταιρεία  Atlanta AM στην Πολωνία, η οποία καταγράφει βελτιωμένες επιδόσεις, που μεταφράζονται σε ανάπτυξη 20%.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, φέτος η επιχειρησιακή στρατηγική επικεντρώνεται στη διεύρυνση της θέσης της εταιρείας στις αγορές που έχει παρουσία, ενώ σε εγχώριο επίπεδο επιδιώκεται η περαιτέρω ενδυνάμωση των νέων λανσαρισμάτων, τα οποία σε συνδυασμό με την επιθετική τιμολογιακή πολιτική ενισχύουν την προσπάθεια επέκτασης στην ώριμη κατηγορία των ζυμαρικών.

Σε δεύτερο χρόνο η εταιρεία εξακολουθεί να «σουρώνει» την αγορά αναζητώντας δυνατότητες εισόδου σε νέες κατηγορίες τροφίμων, εκτός από τα ζυμαρικά, χωρίς ωστόσο να έχει οριστικοποιηθεί ακόμα κανένας σχεδιασμός. Όπως σημειώνουν, πάντως, πηγές κοντά στη διοίκηση της εταιρείας, «το project παραμένει ζωντανό».

Σχετικά με την πορεία των αποτελεσμάτων της περσινής χρήσης, η οικονομική έκθεση που δημοσίευσε πρόσφατα η εταιρεία τη χαρακτηρίζει «εξαιρετική» με γνώμονα τη σημαντική ενίσχυση της κερδοφορίας. Πιο συγκεκριμένα, η χρήση του 2016 υπήρξε ιδιαίτερα κερδοφόρα για τον Όμιλο, παρά τη μικρή μείωση του κύκλου εργασιών. Τα προ φόρων κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε περίπου 5,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 78,7% σε σχέση με το 2015. Η βελτίωση αυτή αποδίδεται από την εταιρεία στη μείωση της τιμής αγοράς των πρώτων υλών (σιτάρι - σιμιγδάλι), στη βελτίωση του μίγματος πωλήσεων, στα επιτυχημένα λανσαρίσματα νέων προϊόντων και στη συγκράτηση μέρους των λειτουργικών δαπανών που υπερκάλυψαν τη μείωση του κύκλου εργασιών.

Σε επίπεδο πωλήσεων, πέρυσι κατεγράφη αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 2,1% σε σχέση με το 2015 και ειδικά των εξαγωγών κατά 13,1%. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το 2016 εξήχθησαν προϊόντα σε 37 χώρες. Σε ό,τι αφορά τον τζίρο, διαμορφώθηκε σε περίπου 60,1 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 3,3% σε σχέση με το 2015. Η πτώση αποδίδεται στις μειώσεις στην τελική τιμή πώλησης των προϊόντων που οφείλεται κυρίως στη μείωση των τιμών των πρώτων υλών και στις αυξημένες προσφορές προς τον καταναλωτή.

Σε κάθε περίπτωση, η ενισχυμένη κερδοφορία της περσινής χρονιάς δίνει περισσότερη ευελιξία στην εταιρεία να προχωρά σε αναπτυξιακούς σχεδιασμούς μεσούσης της ύφεσης, οι οποίοι κινούνται σε ακολουθία με τη φιλοσοφία της χρηστής διαχείρισης που υιοθετεί η Μέλισσα. Δ.Α. 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα