Τρία έτη νωρίτερα οι επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Δέσμευση ότι θα αποκτηθούν απαραίτητη υποδομή και εξοπλισμός - Υπόσχεση για 5.000 θέσεις εργασίας
Παρασκευή, 16 Ιουνίου 2017 09:59
UPD:09:59
MOTION TEAM

Προσδίδει επιπλέον δυναμική στον ΟΛΘ το γεγονός ότι η Terminal Link είναι κατά 51% θυγατρική του Ομίλου CMA CGM και κατά 49% της κινεζικής China Merchants Holdings International, σύμφωνα με τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο της κοινοπραξίας, Σωτήρη Θεοφάνη.

Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]

Την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται να αναδειχθεί  προτιμητέος επενδυτής (preferred investor) από προσωρινός ανάδοχος, που είναι μέχρι σήμερα η Κοινοπραξία DIEP Gmbh - Terminal Links SAS - Belterra Ltd, που κέρδισε τον διαγωνισμό για το 67% του ΟΛΘ, όπως γνωστοποίησε ο συντονιστής και εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος της κοινοπραξίας, Σωτήρης Θεοφάνης,  κατά την πρώτη δημόσια επίσημη τοποθέτησή του ως εκπρόσωπος της Κοινοπραξίας, μιλώντας χθες στο 5ο Export Summmit του ΣΕΒΕ.

Κύριο μήνυμα που απηύθυνε ο κ. Θεοφάνης ήταν η πρόθεση της κοινοπραξίας Γερμανών, Γάλλων και Ιβάν Σαββίδη να πραγματοποιήσουν τις απαιτούμενες επενδύσεις στον ΟΛΘ «στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα», κάνοντας λόγο για υλοποίηση του μεγαλύτερου μέρους τους εντός τετραετίας και όχι επταετίας, που έχει στη διάθεση η κοινοπραξία σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού.

Στόχοι της Κοινοπραξίας, όπως επεσήμανε σχετικά ο κ. Θεοφάνης, είναι:

  •  Το λιμάνι να αποκτήσει την πραγματική του θέση στην Ανατολική Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενισχύοντας την πρόσβασή του στη φυσική του ενδοχώρα και αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στην εξυπηρέτηση της διατροπικής μεταφοράς των φορτίων προς και από τους παραλήπτες-φορτωτές.
  •  Το λιμάνι να έχει ενεργό, ουσιαστικό ρόλο σε όλες τις διεθνείς στρατηγικές πρωτοβουλίες διεθνούς εμπορίου (π.χ. OBOR). Ο κ. Θεοφάνης έκανε μάλιστα λόγο για θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού και επεσήμανε τη σχετική δυναμική που δίνει στον ΟΛΘ το γεγονός ότι η Terminal Link είναι κατά 51% θυγατρική του Ομίλου CMA CGM και κατά 49% της κινεζικής China Merchants Holdings International.
  • Οι απαιτούμενες επενδύσεις να πραγματοποιηθούν στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να αποκτήσει ο λιμένας της Θεσσαλονίκης την απαραίτητη υποδομή και εξοπλισμό για να ανταποκριθεί στον ρόλο του.
  •  Η πολιτεία να ανταποκριθεί στην υποχρέωσή της για την έγκαιρη ολοκλήρωση της Οδικής και Σιδηροδρομικής Σύνδεσης με τα αντίστοιχα δίκτυα, μέσα στην επταετία του χρονικού ορίζοντα Υποχρεωτικών Επενδύσεων του Επενδυτή.
  •  Ανάπτυξη Υπηρεσιών Εφοδιαστικής και Προστιθέμενης Αξίας.
  •  Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό.
  • Επένδυση στις νέες τεχνολογίες.
  •  Σχέσεις ενεργού συνεργασίας με την επιχειρηματική κοινότητα και επιδίωξη επιχειρηματικών συνεργειών.
  •  Σχέσεις ειλικρινούς επικοινωνίας και συνεργασίας με την πόλη. Τον Σεπτέμβριο, όπως σημείωσε, υπάρχει πρόθεση να γίνει σχετική εκδήλωση σε συνεργασία με όλους τους τοπικούς παραγωγικούς φορείς.

Η Κοινοπραξία DIEP Gmbh - Terminal Links SAS - Belterra Ltd από την πλευρά της, τόνισε ο κ. Θεοφάνης, συνδυάζει το Διεθνές Δίκτυο και τη Διεθνή Τεχνογνωσία με την ισχυρή χρηματοοικονομική θέση, την ισχυρή τοπική παρουσία και την ισχυρή τεχνογνωσία στη ναυτιλία τακτικών γραμμών και τον λιμενικό τομέα. Αναλυτικότερα, επεσήμανε σχετικά ότι ο τεχνικός εταίρος έχει δίκτυο 14 Λιμενικών Τερματικών Σταθμών παγκόσμια, με συνολική ετήσια διακίνηση που υπερβαίνει τα 12 εκατ. TEUs, χωρίς κάποιος από αυτούς να έχει ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά σε σχέση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ η άλλη Εταιρεία Λιμενικής Διαχείρισης του Ομίλου του Τεχνικού Εταίρου (CMA Terminals) έχει 12 Λιμενικούς Τερματικούς Σταθμούς. Επίσης, η μητρική Ναυτιλιακή Εταιρεία Τακτικών Γραμμών (CMA CGM) του Τεχνικού Εταίρου κατέχει την τρίτη θέση παγκοσμίως στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, με διακίνηση 15,6 εκατ. TEUs ετησίως (2016) και στόλο 445 κιβωτιοφόρων πλοίων (2017) με χωρητικότητα 2,208 εκατ. TEUs και 420 λιμένες προσέγγισης σε 160 χώρες. Μία ισχυρή ευρωπαϊκή κοινοπραξία με παγκόσμιο δίκτυο, ισχυρή χρηματοοικονομική διάρθρωση, εξαιρετική λιμενική τεχνογνωσία και πολύ καλή γνώση του λιμένα της Θεσσαλονίκης και της ΟΛΘ ΑΕ.

Ο κ. Θεοφάνης έσπευσε επίσης να απαντήσει σε όσους πρόσφατα αμφισβήτησαν τη δυνατότητα βιωσιμότητας του επιχειρησιακού σχεδίου της κοινοπραξίας ότι η αρνητική τους διάθεση δείχνει την αξία του εγχειρήματος και ότι ο ίδιος δεν είναι πολιτικός αλλά μάνατζερ.

Έστειλε επίσης μήνυμα προς τη σημερινή διοίκηση του ΟΛΘ, τονίζοντας πως «όσοι εμπλέκονται με τη διοίκηση του οργανισμού σήμερα να είναι προσεκτικοί στις δηλώσεις τους, γιατί αυτό επηρεάζει την αξία του λιμανιού».

Στα πολλαπλασιαστικά οφέλη, που θα επιφέρει για την τοπική και εθνική οικονομία η ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και η συνακόλουθη ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών, επικέντρωσαν από την πλευρά τους ο πρόεδρος της Kuehne+Nagel Μεταφορές & Logistics, Φώτης Κυριλλίδης, και ο επικεφαλής του γραφείου Θεσσαλονίκης της Deloitte, Θεόδωρος Παπακωνσταντίνου, προβλέποντας τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας και πολύ υψηλά έσοδα (άμεσα και έμμεσα) για το Δημόσιο. Κατά τον κ. Κυριλλίδη μέχρι το 2020 μπορούν να δημιουργηθούν 2.500 θέσεις εργασίας σε γραφεία και άλλες τόσες σε αποθήκες και κατά τον κ. Παπακωσταντίνου μέχρι και 9.500 θέσεις εργασίας μέχρι το 2050.



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΟΛΘ



Σχολιασμένα