Στην τελική ευθεία οδικό έργο-μαμούθ με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης

Δευτέρα, 18 Δεκεμβρίου 2006 17:02

Κατατέθηκαν σήμερα οι τελικές προσφορές των υποψηφίων για τον Οδικό Αξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα & Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα. Για το διαγωνισμό, είχαν προεπιλεγεί 4 όμιλοι οι οποίοι εκλήθησαν να καταθέσουν προσφορές. Τελικά κατέθεσαν προσφορές οι 2 όμιλοι: ο όμιλος «HELLENIC AUTOPISTAS» και ο όμιλος «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ».

Στον όμιλο «HELLENIC AUTOPISTAS» συμμετέχουν οι εταιρείες: CINTRA S.A, ΓΕΚ Α.Ε., IRIDIUM CONCESSIONES DE INFRAESTRUCTRURAS S.A, DRAGADOS S.A., FERROVIAL AGROMAN S.A., ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

Στον όμιλο «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ» συμμετέχουν οι εταιρείες: VINCI S.A., ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ-ΤΕΒ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, J&P ΑΒΑΞ Α.Ε., HOCHTIEF Projektentwicklung GMBH, ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς δήλωσε ότι «ολοκληρώνονται οι διαγωνισμοί για τα μεγάλα έργα οδοποιίας με σύμβαση παραχώρησης που ονομάζουμε "ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ", συνολικού προϋπολογισμού περίπου 7 δισ. ευρώ. Ηδη υπογράφηκε η σύμβαση για την Υποθαλάσσια Οδό στη Θεσσαλονίκη, αύριο υπογράφουμε τη σύμβαση για την Ιόνια Οδό και έως το Μάρτιο θα υπογραφούν οι συμβάσεις για τον Ε65, τον Τρίπολη-Καλαμάτα και τον Μαλιακός-Κλειδί.

Κατατέθηκαν σήμερα οι τελικές προσφορές των υποψηφίων και μπήκε στην τελική ευθεία και το μεγαλύτερο από τα μεγάλα έργα που προωθεί το ΥΠΕΧΩΔΕ με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης: ο οδικός άξονας Ελευσίνα- Κόρινθος-Πάτρα & Πάτρα - Πύργος- Τσακώνα. Ενα έργο μαμούθ, το μεγαλύτερο που έγινε ποτέ στην Ελλάδα με σύμβαση παραχώρησης, με προϋπολογισμό σχεδόν τριπλάσιο από αυτόν του έργου της ζεύξης Ρίου- Αντίρριου.

Ο οδικός άξονας Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα & Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου. Δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο, αλλά και το δυσκολότερο από τα επτά που θα γίνουν με σύμβαση παραχώρησης. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο από τεχνικής πλευράς, ένα έργο 365,4 χιλιομέτρων, εκ των οποίων θα κατασκευαστούν τα 283,7 χιλιόμετρα και θα βελτιωθούν τα υπόλοιπα 81,7 χλμ.

Ο συγκεκριμένος δρόμος ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και οι προδιαγραφές του είναι καλύτερες από αυτές που ορίζει η Ε.Ε. Από την αρχική προκήρυξη προβλεπόταν το πλάτος του να είναι 24,5 μέτρα, όποια κι αν ήταν η χάραξη. Τελικά, ο δρόμος από Κόρινθος έως Πάτρα θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστικό διάζωμα ανάμεσα στα δύο ρεύματα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο δρόμος αυτός θα εξυπηρετεί άνετα, με πλήρη ασφάλεια, υπερτριπλάσια κίνηση από τη σημερινή και θα επιτρέπει σε όλα τα σημεία του την ανάπτυξη ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα.

Τον Ιούνιο του 2006 οι υποψήφιοι όμιλοι παρέλαβαν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης και τη διακήρυξη και σήμερα υπέβαλαν τις δεσμευτικές προσφορές τους. Η αξιολόγησή τους αρχίζει άμεσα, ώστε τον Ιανουάριο να αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος του έργου και, αν δεν υπάρχουν καθυστερήσεις λόγω προσφυγών, να υπογραφεί η σύμβαση στις αρχές Μαΐου».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα