ΣΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ του μικρότερου αυτοκινήτου, το οποίο χωράει πάνω σε ένα τραπέζι μπιλιάρδου, του Smart, θα προχωρήσει στις ΗΠΑ η DaimlerChrysler AG, σε μια προσπάθεια να θέσει τέλος στις ζημίες του τμήματος, σύμφωνα με τον Eckhard Cordes, μέλος του διοικητικού συμβουλίου τη εταιρείας.
Πέρυσι, οι πωλήσεις στους ντήλερ υποχώρησαν κατά 2.000 οχήματα, χαμηλότερα από τον στόχο των 155.000 οχημάτων, που είχε ανακοινώσει η εταιρεία τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τον επικεφαλής των Smart, Urlich Walker, μιλώντας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Ντητρόϊτ. Πέρυσι, πουλήθηκαν συνολικά 139.600 αυτοκίνητα Smart, ενώ το αυτοκίνητο δεν κατάφερε ποτέ, να επιτύχει τον στόχο πώλησης 200.000 οχημάτων ετησίως.
Με την πώληση των Smart στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, ίσως γίνει εφικτός ο περιορισμός των ζημιών, λένε οι επενδυτές. «Πρέπει να αναρωτηθούμε εάν μπορεί το Smart να είναι κερδοφόρο», ανέφερε ο Michael Schneider, ο οποίος διαχειρίζεται 144 δισ. δολ. σε μετοχές με την Deka Investment, στη Φραγκφούρτη, και κατέχει μετοχές της DaimlerChrysle, συμπληρώνοντας: «Εχω τις αμφιβολίες μου».
Το μοντέλο Smart, ενδέχεται να έχασε το 2004, περίπου 523 εκατ. δολ., σύμφωνα με τους οικονομικούς αναλυτές, συμπεριλαμβανομένου του Michael Raab, της Sal Oppenheim. Η DaimlerChrysler είπε, ότι οι πωλήσεις 1.000 διθέσιων Smart στον Καναδά από τον Οκτώβριο, δείχνουν, ότι, το αυτοκινήτο μπορεί να επιτύχει στην αγορά της Βορείου Αμερικής.
«Βλέπουμε καθαρά τη δυνητική επιτυχία του Smart στις ΗΠΑ», ανέφερε ο Cordes, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, επικεφαλής του ομίλου Mercedes Car Group, μιλώντας χθες στους δημοσιογράφους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Ντητρόϊτ.
Το μοντέλο, προγραμματίζεται να διατεθεί στην αγορά των ΗΠΑ το 2006, ενώ το νωρίτερο, τον Σεπτέμβριο. Όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία, χρειάζονται τρεις με τέσσερις μήνες για τη χάραξη της πολιτικής μάρκετινγκ. Σημειώνεται, ότι, το επόμενο έτος, θα είναι το πρώτο κερδοφόρο για το Smart, ένας στόχος που καθυστερεί από το 2004.
Οι μετοχές της DaimlerChrysler υποχωρούσαν χθες, τέσσερα σεντς, φθάνοντας στα 35,90 ευρώ η μία στη Φραγκφούρτη. Τη χρονιά που πέρασε, οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας υποχώρησαν συνολικά κατά 0,6%.