Σταθερός στο 3,1% ο πληθωρισμός το Δεκέμβριο

Στο 2,9% το 2004
Τετάρτη, 12 Ιανουαρίου 2005 12:05
UPD:12:23

ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΟΣ στο 3,1% παρέμεινε ο πληθωρισμός τον περασμένο Δεκέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία. Στο σύνολο του 2004 ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 2,9%.

Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός υποχώρησε στο 3,1% το Δεκέμβριο από 3,2% το Νοέμβριο.

Αναλυτικότερα, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά το μήνα Δεκέμβριο 2004 σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα Νοέμβριο 2004 παρουσίασε αύξηση 0,4%, έναντι της ίδιας αύξησης που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 04 - Δεκεμβρίου 04 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 03 - Δεκεμβρίου 03 παρουσίασε αύξηση 2,9% έναντι αυξήσεως 3,5% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Δεκεμβρίου 2004

I. Σύγκριση Δεκεμβρίου 2004, με Νοέμβριο 2004

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,4% το μήνα Δεκέμβριο 2004,σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2004, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 2,4 % της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: αρνί και κατσίκι (νωπά), φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά και πατάτες νωπές.

β) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’Αναψυχή –Πολιτιστικές δραστηριότητες’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα άνθη και στο πακέτο διακοπών.

γ) Κατά 2,1% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία-καφέ-εστιατόρια‘’ , λόγω επιβάρυνσης των τιμών, των σερβιριζόμενων ειδών(φαγητών, ποτών, αναψυκτικών και καφέ) από το Δώρο Χριστουγέννων.

δ) Κατά 0,9% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω επιβάρυνσης των τιμών στα κουρεία και κομμωτήρια από το Δώρο Χριστουγέννων.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών

α) Κατά 1,3 % της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω μείωσης των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των ενοικίων κατοικιών και της ύδρευσης.

β) Κατά 1,5% της ομάδας ‘’Μεταφορές’’, λόγω μείωσης των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνη). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια αεροπλάνων και την επιβάρυνση του κομίστρου του ταξί από το Δώρο Χριστουγέννων.

Ι Ι. Σύγκριση Δεκεμβρίου 2004, με Δεκέμβριο 2003

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,1% το μήνα Δεκέμβριο 2004, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2003, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών

2. α) Κατά 1,9 % της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη:ψωμί, μοσχάρι νωπό, γαλακτοκομικά και αυγά, ελαιόλαδο, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη: ψάρια νωπά, πατάτες νωπές.

β) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’Αλκοολούχα ποτά και καπνός‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα αλκοολούχα ποτά(μη σερβιριζόμενα).

γ) Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση‘’, λόγω αύξησης των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.

δ)Κατά 7,4% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’ , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών , των ειδών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, των δημοτικών τελών του ηλεκτρισμού και του πετρελαίου θέρμανσης.

ε) Κατά 1,8% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

στ) Κατά 4,4% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

ζ) Κατά 2,8% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: αυτοκίνητα, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου, καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη), κόμιστρο ταξί.

η) Κατά 2,6 % της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : άνθη, δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου, εισφορά ραδιοφώνου και τηλεόρασης, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφικά.

θ) Κατά 4,3 % της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών και των φροντιστηρίων.

ι) Κατά 3,8% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα) , έξοδα ξενοδοχείων.

ια) Κατά 2,6% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: κουρεία - κομμωτήρια, είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα αυτοκινήτων και δικύκλων.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών

α) Κατά 5,1% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα