Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές και κυρίως η ομάδα 15 έως 24 ετών, δηλαδή οι πλέον διασυνδεδεμένοι συγκριτικά με τους μεγαλύτερους, είναι αυτοί που δίνουν δυναμική στα brands ως πιο δεκτικοί στα μηνύματα marketing, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται είναι ικανοί να τους κάνουν και τη μεγαλύτερη ζημιά αφού, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα, σε διπλάσιο ποσοστό απ’ τους υπόλοιπους καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα «μαϊμού» (15% έναντι 7% αντίστοιχα, με αυξανόμενο μερίδιο, 9 μονάδες πάνω από προηγούμενη έρευνα), ενώ κάνουν χρήση πειρατικών πηγών στο διαδίκτυο για να κατεβάσουν περιεχόμενο (71%) από ταινίες και μουσική μέχρι τηλεοπτικές σειρές και παιγνίδια - με βασικό κίνητρο τη χαμηλή τιμή.
Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα ανησυχητική για την Ελλάδα, που έχει να αντιμετωπίσει ένα ήδη μεγάλο πρόβλημα, αφού χάνει δισεκατομμύρια στο παραεμπόριο από τη διακίνηση παραποιημένων προϊόντων. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) (βλ. «N» 6.12.2016) μόνο σε πέντε κλάδους -ένδυσης, φαρμάκων, καλλυντικών, τσαντών και αλκοολούχων ποτών- η Ελλάδα χάνει ετησίως πάνω από 24.600 θέσεις εργασίας και πάνω από 2,1 δισ. ευρώ πωλήσεις από τις νόμιμες επιχειρήσεις που σέβονται τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών.
Ολόκληρο το άρθρο στη «Ναυτεμπορική»