Το Πάσχα δεν έφερε την Ανάσταση της πολυπαθούς ελληνικής αγοράς, σημειώνει ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Βασίλης Κορκίδης, τονίζοντας ότι η αναβλητικότητα και η εξάμηνη καθυστέρηση της αξιολόγησης έχει δημιουργήσει έντονη αβεβαιότητα και μόνιμη ανασφάλεια στην αγορά.
Όπως επισημαίνει ο κ. Κορκίδης κάνοντας μία πρώτη αποτίμηση της φετινής πασχαλινής αγοράς «σε μια βαριά τραυματισμένη πραγματική οικονομία είναι δύσκολο να επέλθουν θεαματικές βελτιωτικές αλλαγές σε μικρό χρονικό διάστημα». «Η πασχαλινή περίοδος, ως γνωστό, ήταν μικρής διάρκειας και έντασης και δεν μπόρεσε εκ των πραγμάτων να επουλώσει παλιές και νέες πληγές» αναφέρει , προσθέτοντας πως «η ελληνική επιχειρηματικότητα έχει εγκλωβιστεί σε μια αναμονή εξελίξεων και υπολειτουργεί επικίνδυνα».
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ σημειώνει ότι «το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς έχει πλέον οριστικά χαθεί» και όπως προειδοποιεί, «ενδέχεται να χαθεί οικονομικά και το επόμενο, εάν δεν κλείσει η αξιολόγηση σύντομα και πριν την έναρξη της θερινής τουριστικής περιόδου».
Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη η ετήσια μείωση του τζίρου το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου του 2017 εκτιμάται μεταξύ 4-5% σε σύγκριση με το 2016 «που σημαίνει ότι οι απώλειες στις πωλήσεις της πασχαλινής αγοράς φέτος, υπολογίζονται σε περίπου 130 εκατ. ευρώ λιγότερα από πέρυσι, κάτι που επιβεβαιώνει ότι η αγορά θα συνεχίσει και μετά το Πάσχα να ανεβαίνει τον δικό της Γολγοθά».
Παρήγορο, πάντως, όπως αναφέρει, είναι «ότι σε γενικές γραμμές οι τιμές των τροφίμων παραμένουν γενικά σταθερές σε σύγκριση με πέρυσι, παρά την επανεμφάνιση, μετά από χρόνια του πληθωρισμού με αύξηση 1,7% τον Μάρτιο». Κάθε Πάσχα, συνεχίζει ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, λόγω του εθίμου ‘σπάζουν’ πάνω από 200 εκατ. αβγά, ‘λιώνουν’ περισσότερες από τρία εκατομμύρια λαμπάδες και καταναλώνονται περισσότερα από δύο εκατομμύρια σοκολατένια αβγά. Πρόκειται, όπως αναφέρει, για το 10% της ετήσιας κατανάλωσης αβγών ελληνικής παραγωγής, που ευτυχώς λόγω της παράδοσης, συντηρείται κάθε χρόνο σταθερή».
«Όπως είναι αντιληπτό σε όλους, δεν προέκυψε κανένα οικονομικό θαύμα κατά τη διάρκεια της φετινής πασχαλινής περιόδου, αφού από την αρχή του χρόνου η αγορά διακατέχεται από ένα αρνητικό καταναλωτικό κλίμα, πληρώνοντας έτσι για άλλη μία φορά πολύ ακριβά το κόστος των καθυστερήσεων» διαπιστώνει ο ίδιος, προσθέτοντας πάντως ότι δύο παράμετροι μοιάζει να άμβλυναν την εικόνα αυτή: η αύξηση των εισπράξεων μετά τη καταβολή των 840 εκατ. του δώρου Πάσχα στον ιδιωτικό τομέα και η «εισαγόμενη» κατανάλωση.
«Το γεγονός ότι φέτος το Καθολικό συνέπεσε με το Ορθόδοξο Πάσχα, είχε ως αποτέλεσμα πολλοί δημοφιλείς προορισμοί να επωφεληθούν το πλεονέκτημα της ‘εισαγόμενης’ κατανάλωσης από ξένους τουρίστες. Όμως, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να παραμένουν αδύναμοι, συγκρατημένοι και φοβισμένοι, ακόμα και μετά τα νέα τής προσυμφωνίας της Μάλτας», παρατηρεί ο κ. Κορκίδης για να καταλήξει: «Όλα, λοιπόν, δείχνουν ότι ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης τον Μάιο, η ‘οικονομική ανάσταση’ της ελληνικής αγοράς θα αργήσει να έρθει, παρά την έναρξη της πολλά υποσχόμενης θερινής τουριστικής περιόδου».