Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Τις πρώτες απόψεις για το πώς μπορεί ο Πειραιάς να γίνει ένα υπερσύγχρονο επιβατικό λιμάνι, χωρίς να μειωθεί η ανταγωνιστικότητά του, αντάλλαξαν το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και η διοίκηση του ΟΛΠ.
Το προεδρείο του ΣΕΕΝ, με επικεφαλής τον πρόεδρο Μιχάλη Σακέλλη, επισκέφτηκε χθες τα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ και είχε συνάντηση γνωριμίας και συνεργασίας με τον διευθύνοντα σύμβουλο Capt. Fu και στελέχη της νέας διοίκησης και του Τμήματος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Μάρκετινγκ του Οργανισμού.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης υπήρξε, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΟΛΠ, ανοιχτή συζήτηση για τα θέματα της επιβατηγού ναυτιλίας και έγινε εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους εκατομμύρια επιβάτες που χρησιμοποιούν κάθε χρόνο τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις του λιμένος Πειραιώς. Επίσης διαπιστώθηκε η κοινή βούληση των δύο πλευρών για την περαιτέρω ανάπτυξη του επιβατικού λιμένα Πειραιά και συμφωνήθηκε να κατατεθούν συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες θα στοχεύουν στην καλύτερη αξιοποίηση των λιμενικών εγκαταστάσεων και υπηρεσιών προς όφελος των χρηστών του λιμένος.
Aπό αριστερά οι: Χ. Μπαμπουλάκη (Deputy Manager Τμ. Στρατηγικού Σχεδιασμού και Μάρκετινγκ ΟΛΠ Α.Ε.), Γ. Δεπάστας (Ταμίας ΣΕΕΝ), Ν. Καβαλιέρος (Μέλος Δ.Σ. ΣΕΕΝ), Θ. Ρήγα (Manager Τμ. Στρατηγικού Σχεδιασμού και Μάρκετινγκ ΟΛΠ Α.Ε.), Σπ. Πρωτοπαπαδάκης (Μέλος Δ.Σ. ΣΕΕΝ), capt. Fu Chengqiu (δ.σ. ΟΛΠ Α.Ε.), Αντ. Αγαπητός (αντιπρόεδρος ΣΕΕΝ) και Μ. Σακέλλης (Πρόεδρος ΣΕΕΝ).
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό και θετικό κλίμα καθώς και οι δυο πλευρές φαίνεται να συμφώνησαν ότι η ανάπτυξη του επιβατικού λιμανιού και η διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς του μπορούν να γίνουν με τη συμμετοχή και τις προτάσεις και των ακτοπλόων, οι εκπρόσωποι των οποίων μέσω του ΣΕΕΝ επιδιώκουν να μην αυξηθεί το κόστος των υπηρεσιών που προσφέρει ο Πειραιάς, ενώ θέλουν να ακουστούν και οι προτάσεις τους για την περαιτέρω βελτίωση της λειτουργίας του λιμένος. Το λιμάνι δεν είναι των Κινέζων, αλλά του ελληνικού λαού ακούστηκε να λέει κάποια στιγμή ο Capt. Fu.
Μεταξύ των θεμάτων που τέθηκαν στη συνάντηση είναι η εφαρμογή του ISPS Code, το θέμα της προσβασιμότητας των επιβατών στα πλοία, λόγω των έργων που γίνονται εκτός του λιμανιού, η δημιουργία σύγχρονων σταθμών επιβίβασης, η ηλεκτροδότηση των πλοίων, ενώ αναφέρθηκε ακόμη και η δυνατότητα που θα έχουν τα ακτοπλοϊκά πλοία εφόσον το επιθυμούν να προμηθεύονται βαρύ πετρέλαιο από τον προβλήτα ΙΙΙ.
Κίνηση
Ικανοποιητική χαρακτηρίζεται η κίνηση προς τα νησιά του Αιγαίου εν όψει του Πάσχα από παράγοντες της ακτοπλοΐας, δεδομένων των συνθηκών στην οικονομία αλλά και του γεγονότος ότι φέτος το Πάσχα είναι νωρίτερα. Όπως σημειώνουν κύκλοι της ακτοπλοΐας, δεν μπορεί να γίνει σύγκριση με πέρυσι καθώς το 2016 το Πάσχα ήταν Πρωτομαγιά, ενώ ήταν αργία και η τρίτη του Πάσχα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με πέρυσι το Πάσχα η κίνηση από τη Ραφήνα είναι 25% περίπου κάτω, ωστόσο δεν μπορεί να γίνει σύγκριση.