Kefalonian Beer: Στον... αφρό της αγοράς η μπίρα της Κεφαλονιάς

Προτάσεις για εξαγωγική δραστηριότητα
Κυριακή, 26 Μαρτίου 2017 16:16
UPD:16:16

Από αριστερά, οι ιδρυτές της Μικροζυθοποιία Κεφαλονιάς & Ιθάκης Κυριάκος Μωραΐτης, Νίκος Μωραΐτης και Γιάννης Πολυχρονάτος.

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Αψηφώντας την οικονομική κρίση, τρεις νέοι άνθρωποι τόλμησαν και ίδρυσαν τη δική τους μικροζυθοποιία, δημιουργώντας την πρώτη χειροποίητη μπίρα της Κεφαλονιάς. Το αποτέλεσμα, μάλιστα, τους δικαίωσε καθώς ήδη βρίσκονται σε συζητήσεις για επέκταση σε δύο ευρωπαϊκές αγορές.

Όταν η κεφαλονίτικη «κουρλαμάδα» στοχεύσει στο επιχειρείν, τότε αψηφά την κρίση, δημιουργεί και πετυχαίνει. Στον σχεδόν ένα χρόνο ζωής που μετρά η Μικροζυθοποιία Κεφαλονιάς & Ιθάκης, έχει καταφέρει να κερδίσει το στοίχημα της αποδοχής των καταναλωτών, καθώς η πρώτη χειροποίητη μπίρα της Κεφαλονιάς που φέρει την επωνυμία «Kefalonian Beer» έχει ήδη ξεπεράσει τα όρια του νησιού και δέχεται προτάσεις για να «φιλοξενηθεί» σε διεθνή ράφια.

Πίσω από την πρώτη μικροζυθοποιία της Κεφαλονιάς βρίσκονται τρεις νέοι άνθρωποι: ο Γιάννης Πολυχρονάτος, ο Νίκος και ο Κυριάκος Μωραΐτης, οι οποίοι συνδύασαν την αγάπη για το νησί τους και για την μπίρα, τα «πάντρεψαν» και κάλυψαν το «κενό» που υπήρχε στην τοπική αγορά.

Χρειάστηκαν τρία χρόνια έρευνας και πολύ «κυνήγι» επί των διαδικαστικών και γραφειοκρατικών προβλεπομένων, ωστόσο στην εκπνοή του 2015 στον Καραβόμυλο, κοντά στο Λιμνοσπήλαιο της Μελισσάνης στη Σάμη, σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, το πρώτο μπουκάλι της Premium Lager «Kefalonian Beer» ήταν πραγματικότητα. Το λανσάρισμα ουσιαστικά ξεκίνησε το 2016 τόσο στη λιανική όσο και στο κανάλι της εστίασης στο νησί. Σήμερα η κεφαλονίτικη μπίρα έχει παρουσία και στην Αθήνα σε επιλεγμένα σημεία.

Το εγχείρημα έχει χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά με ίδια κεφάλαια, τα οποία μέχρι στιγμής ανέρχονται σε 300 χιλ. ευρώ. Η παραγωγική δυναμική της μικροζυθοποιίας ήδη έχει αυξηθεί από 240 εκατόλιτρα στα 450, με τα πλάνα να προβλέπουν συνεχή επανεπένδυση εσόδων στην κατεύθυνση της βελτίωσης και ενδυνάμωσης της παραγωγής.

Όπως αναφέρει μιλώντας στο «ΜΜ» ο κ. Νίκος Μωραΐτης, «η επιδίωξή μας είναι να δημιουργήσουμε κουλτούρα καταναλωτικής συνείδησης για τα τοπικά προϊόντα, παράγοντας ένα ποιοτικό προϊόν, με εκλεκτά και έντονα σε γεύση συστατικά».

Για την παραγωγή της μπίρας χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ελληνικές πρώτες ύλες (εκτός από λυκίσκο), το ιδιαίτερο νερό της Κεφαλονιάς, ενώ δεν πραγματοποιείται καμία θερμική επεξεργασία. «Η μπίρα μας είναι φρέσκια και χωρίς συντηρητικά. Έχει εξάμηνη διάρκεια ζωής και ξεχωριστή γεύση» σημειώνει ο ίδιος.

Η διαφορετικότητα στη γεύση, εξάλλου, έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον ξένων αγορών και ήδη η μικροζυθοποία βρίσκεται σε συζητήσεις για την είσοδό της σε δύο ευρωπαϊκές αγορές. «Είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και δεν βιαζόμαστε να επεκταθούμε. Έχουμε περιορισμένη παραγωγή και δεν επιδιώκουμε να περιορίσουμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της μπίρας μας προκειμένου να καταφέρουμε να καλύψουμε ενδεχόμενη αυξημένη ζήτηση» επισημαίνει ο κ. Μωραΐτης.

Η δημιουργία του ζυθοποιείου, όμως, δεν αφορά μόνο την παραγωγή μπίρας. Όπως εξηγεί ο κ. Μωραΐτης, «πριν ακόμα ολοκληρωθεί το ζυθοποιείο πολλοί επισκέπτες από τα σπήλαια της Μελισσάνης έρχονταν στον χώρο μας και τους ξεναγούσαμε. Αυτό μας έδωσε έναυσμα να προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός πολυχώρου ζυθοποιίας που θα είναι ανοιχτός σε όποιον επιθυμεί να δοκιμάσει την μπίρα ή να παρακολουθήσει τη διαδικασία παραγωγής της, ενώ ταυτόχρονα οι επισκέπτες του νησιού θα έχουν την ευκαιρία να “μοιραστούν” την τοπική ιστορία, τα ήθη, τα έθιμα και τα κεφαλονίτικα προϊόντα».

Με νέο κωδικό τον Σεπτέμβριο

Αναφορικά με τις προσδοκίες του εγχειρήματος, ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της Μικροζυθοποιία Κεφαλονιάς & Ιθάκης προσβλέπει σε πωλήσεις της τάξεως των 150-200 χιλ. ευρώ σε βάθος πενταετίας, ενώ ήδη έχει δρομολογηθεί ο εμπλουτισμός της γκάμας με νέο κωδικό μπίρας, η οποία αναμένεται να διατεθεί στην αγορά στις αρχές του προσεχούς Σεπτεμβρίου.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα