Στο 4% ανήλθε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο

Τετάρτη, 09 Φεβρουαρίου 2005 12:02
UPD:12:21

Στο 4%, στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 22 μηνών, διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός του Ιανουαρίου, έναντι αύξησης 3,1% που παρουσίασε το Δεκέμβριο, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία.

Η άνοδος κατά σχεδόν μία εκατοστιαία μονάδα οφείλεται κυρίως σε συγκυριακούς λόγους, επειδή πέρυσι οι χειμερινές εκπτώσεις είχαν ξεκινήσει τον Ιανουάριο, ενώ φέτος άρχισαν από την 1η Φεβρουαρίου. Ωστόσο, πρόβλημα δημιουργούν και οι τιμές των οπωροκηπευτικών, οι οποίες με αφορμή και την πρόσφατη κακοκαιρία ακολουθούν ανοδική πορεία.

Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης εκτιμά ότι στους επόμενους μήνες ο τιμάριθμος θα αποκλιμακωθεί, αν και θεωρείται δύσκολο να επιτευχθεί η επίδοση του 2004, όπου, παρά τις αυξημένες τιμές του πετρελαίου, ο μέσος πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 2,9%.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,3% το μήνα Ιανουάριο 2005, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2004, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 0,3 % της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: λαχανικά νωπά και πατάτες νωπές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 0,2 % της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών, των ενοικίων κατοικιών, της ύδρευσης-αποχέτευσης και των δημοτικών τελών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης.

γ) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’Υγεία’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών υπηρεσιών.

δ) Κατά 1,1% της ομάδας ‘’Μεταφορές’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των αυτοκινήτων, των τελών κυκλοφορίας και της βενζίνης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την επαναφορά μέρους του κομίστρου ταξί στα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων επίπεδα.

ε) Κατά 1,4% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών

α) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ξενοδοχείων.

Ι Ι. Σύγκριση Ιανουαρίου 2005, με Ιανουάριο 2004

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 4,0% το μήνα Ιανουάριο 2005, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιανουαρίου 2004, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 0,6 % της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη:ψωμί, μοσχάρι νωπό, αρνί και κατσίκι (νωπά), αλλαντικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ελαιόλαδο, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη: ψάρια νωπά, πατάτες νωπές, φρούτα νωπά και λαχανικά νωπά.

β) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’Αλκοολούχα ποτά και καπνός‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα αλκοολούχα ποτά(μη σερβιριζόμενα).

γ) Κατά 12,7% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση‘’, λόγω, κυρίως, της αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ)Κατά 6,6% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’ , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών , των ειδών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, του ηλεκτρισμού και του πετρελαίου θέρμανσης.

ε) Κατά 5,0% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω , κυρίως, της αλλαγής της ημερομηνίας έναρξης των χειμερινών εκπτώσεων στα διαρκή αγαθά.

στ) Κατά 4,3% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

ζ) Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: αυτοκίνητα, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου, καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη), κόμιστρο ταξί.

η) Κατά 2,2 % της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : άνθη, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφικά.

θ) Κατά 4,3 % της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών και των φροντιστηρίων.

ι) Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα) , έξοδα ξενοδοχείων.

ια) Κατά 3,5% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: κουρεία - κομμωτήρια, είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα αυτοκινήτων και δικύκλων.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών

α) Κατά 1,5% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα