Βασικό στοιχείο του ελληνικού προγράμματος χαρακτήρισε την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ ο Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της Ε.Ε., Πιερ Μοσκοβισί, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της ευρωβουλευτή, Μαρίας Σπυράκη.
Οι συζητήσεις, όσον αφορά τα επόμενα βήματα και το χρονοδιάγραμμα, βρίσκονται σε εξέλιξη στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος στήριξης της σταθερότητας για την Ελλάδα, έσπευσε να προσθέσει ο Ευρωπαίος αξιωματούχος.
Στόχος, όπως εξήγησε, αποτελεί «η άμεση επανέναρξη της διαδικασίας και η διασφάλιση της ολοκλήρωσης της αποκρατικοποίησης του 66% του ΔΕΣΦΑ, με πλήρη διαχωρισμό της ιδιοκτησίας, με τη μικρότερη δυνατή καθυστέρηση».
Ολόκληρη η απάντηση του Επιτρόπου:
«Μετά από διαδικασία διαγωνισμού που διοργανώθηκε από το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) στο πλαίσιο του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2013 σύμβαση πώλησης μετοχών και συμφωνία μετόχων για την πώληση του 66 % των μετοχών στον ΔΕΣΦΑ, τον μόνο διαχειριστή συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και φυσικό μονοπώλιο, έναντι ανταλλάγματος ύψους 400 εκατομμυρίων EUR, στην κρατική εταιρεία πετρελαίου της Δημοκρατίας του Αζερμπαϊτζάν (SOCAR). Ωστόσο, δεν πραγματοποιήθηκε η ολοκλήρωση της συναλλαγής, δεδομένου ότι δεν πληρούνταν όλες οι απαραίτητες κανονιστικές προϋποθέσεις.
Μετά από πολλές παρατάσεις της προθεσμίας και αρκετούς γύρους συζητήσεων, τόσο η SOCAR, όσο και η Ελληνική Δημοκρατία, ανακοίνωσαν δημοσίως την αποτυχία και επικείμενη εγκατάλειψη της συναλλαγής κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου 2016. Αυτό δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί ούτε καταγραφεί επισήμως από καμία πλευρά.
Η αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ είναι και θα παραμείνει βασικό στοιχείο του ελληνικού προγράμματος. Οι συζητήσεις όσον αφορά τα επόμενα βήματα και το χρονοδιάγραμμα βρίσκονται σε εξέλιξη στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος στήριξης της σταθερότητας για την Ελλάδα, με στόχο την άμεση επανέναρξη της διαδικασίας και τη διασφάλιση ολοκλήρωσης της αποκρατικοποίησης του 66% του ΔΕΣΦΑ με πλήρη διαχωρισμό της ιδιοκτησίας, με τη μικρότερη δυνατή καθυστέρηση».
naftemporiki.gr