Έως το τέλος του μήνα αναμένεται να κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων, όπως έκανε γνωστό ο υπουργός Οικονομίας Δημήτρης Παπαδημητρίου, εγκαινιάζοντας το πρώτο Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΓΕΥΔ).
Το γραφείο στεγάζεται στο ισόγειο του κεντρικού κτηρίου της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Λ. Θηβών 196-198, Αγ. Ιωάννης Ρέντης), και θα εξυπηρετεί το κοινό καθημερινά από τις 9 το πρωί μέχρι τις 3 το μεσημέρι.
Ο υπουργός Οικονομίας σημείωσε ότι με τη λειτουργία των συνολικά 120 Γραφείων Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών, μέχρι το τέλος του χρόνου, υλοποιείται η απόφαση της κυβέρνησης να προσφέρει τη μεγαλύτερη βοήθεια για την εξυπηρέτηση των δανειοληπτών σε συνδυασμό και με το σχέδιο νόμου για τον εξωδικαστικό μηχανισμό που βρίσκεται σε διαδικασία διαβούλευσης.
Διευρκίνισε ότι δεν έχουν τη δυνατότητα τα στελέχη να κάνουν γενναίες ρυθμίσεις αλλά μπορούν να προσφέρουν πληρέστερες πληροφορίες για ρυθμίσεις που προβλέπει η νομοθεσία ή για την ένταξή τους στον εξωδικαστικό μηχανισμό για δάνεια και υποχρεώσεις σε ασφαλιστικά ταμεία και δημόσιο.
«Η διαπραγμάτευση μόλις άρχισε»
Ερωτηθείς για την πορεία της διαπραγμάτευσης, σημείωσε ότι μόλις άρχισε, ενώ στην ερώτηση για το εάν το κείμενο του νομοσχεδίου για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό έχει την έγκριση των θεσμών, ο κ. Παπαδημητρίου είπε ότι δεν υπάρχει κάποια διαφωνία. Ωστόσο σε διευκρινιστική ερώτηση για το εάν υπάρχει συμφωνία σχετικά με το κούρεμα ή όχι ΦΠΑ και ΦΜΥ σημείωσε ότι «η διαπραγμάτευση γίνεται πίσω από κλειστές πόρτες».
Από την πλευρά του ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Φώτης Κουρμούσης σημείωσε ότι οι δανειολήπτες δεν πρέπει ούτε να ανησυχούν ούτε να φοβούνται στην επικοινωνία τους με τις τράπεζες για να διευθετήσουν τις οφειλές τους και σε αυτό θα συμβάλλει η λειτουργία των Γραφείων Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του Γραφείου, είπε πως οι πολίτες μπορούν από σήμερα να προσέρχονται, αν και καλύτερα θα είναι να κλείσουν τηλεφωνικά ραντεβού, ώστε να εξυπηρετηθούν χωρίς να χρειαστεί να περιμένουν.
Οι εργαζόμενοι, όπως είπε, θα τους ενημερώσουν για τα δικαιώματά τους, σύμφωνα με τη νομοθεσία, και τις εναλλακτικές λύσεις που έχουν στη διάθεσή τους, ώστε να διαχειριστούν όλα τους τα χρέη, ενώ τόνισε πως η Υπηρεσία είναι απολύτως δωρεάν.
Πρόσθεσε ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα ανοίξουν άλλα δύο Γραφεία, στην Αθήνα και τον Πειραιά, και υπάρχει ένα εκτενές σχέδιο ώστε μήνα-μήνα, το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι, να αναπτυχθεί το δίκτυο σε ολόκληρη τη χώρα.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την υποστήριξη που προσφέρουν τα Γραφεία στους ανέργους, ο κ. Κουρμούσης, σημείωσε ότι «ο άνεργος που έχει υποχρεώσεις απέναντι στην τράπεζα μπορεί να λάβει αναλυτική πληροφόρηση για τα δικαιώματά του και κυρίως για το τι δεν πρέπει να φοβάται. Διότι πολλοί καλούν τους ανέργους και τους τρομοκρατούν και τους απειλούν. Δεν χρειάζεται να ανησυχούν, ο Νόμος τους προστατεύει και από αυτά τα Γραφεία μπορούμε να τους πούμε από ποιους νόμους προστατεύονται και για ποια πράγματα δεν πρέπει να ανησυχούν».