Πτώση 2,9% σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη το 2016

Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2017 20:05
UPD:20:06
REUTERS/ALKIS KONSTANTINIDIS

Παρά την ώθηση που σημειώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο λόγω Black Friday, το τελευταίο τρίμηνο του 2016 ήταν οριακά πτωτικό σε σύγκριση με το σύνολο της χρήσης.

Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]   

Πτώση κατά 2,9% σημείωσε ο κλάδος των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών το 2016, επαναλαμβάνοντας το άσχημο 2013, σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία της GFK.

Παρά την ώθηση που σημειώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο λόγω Black Friday, το τελευταίο τρίμηνο του 2016 ήταν οριακά πτωτικό σε σύγκριση με το σύνολο της χρήσης.

Σύμφωνα με αναλυτές της GFK, στο τέταρτο τρίμηνο του 2016 η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών στην Ελλάδα παρέμεινε σχεδόν σταθερή (-0,1%) σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 586 εκατ. ευρώ.

Ο τομέας με την καλύτερη επίδοση ήταν αυτός των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, ο οποίος ενισχύθηκε κατά 4,6%. Ακολούθησαν οι μικρές οικιακές συσκευές με άνοδο 3,5% και οι τηλεπικοινωνίες με αύξηση κατά 1,7%.

Αντίθετα, μεγάλες ήταν οι απώλειες που σημείωσε ο τομέας της πληροφορικής (-4,4%), παρά το γεγονός ότι η Black Friday ανέκοψε κάπως την καθοδική πορεία. Σε αρνητικό έδαφος βρέθηκαν και τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων (-6,5%), οι μεγάλες οικιακές συσκευές (-3,2%) καθώς και το σύνολο του τομέα των φωτογραφικών ειδών (-5,7%).

Οι αναλυτές τονίζουν πως ναι μεν η Black Friday βοήθησε τις επιχειρήσεις τον Νοέμβριο, έφερε όμως πιο μπροστά πωλήσεις, τις οποίες στερήθηκε ο Δεκέμβριος.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα