Ηeineken: Πρόβλεψη μείωσης των κερδών για δεύτερη χρονιά

Εξ αιτίας της υποχώρησης του δολαρίου των ΗΠΑ
Τρίτη, 22 Φεβρουαρίου 2005 09:53

ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΑ κέρδη, ανακοίνωσε ότι ενδέχεται να εμφανίσει το 2005, για δεύτερο έτος, εξ αιτίας της υποχώρησης του δολαρίου έναντι του ευρώ και της μείωσης της ζήτησης μπύρας, στη Δυτική Ευρώπη, η τρίτη μεγαλύτερη ζυθοποιΐα, στον κόσμο, Heineken NV.

Τα καθαρά προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κέρδη, ενδέχεται να είναι χαμηλότερα των περυσινών ύψους 791 εκατ. ευρώ (1,04 δισ. δολ. ΗΠΑ), σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Heineken. Τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν το 2004 σε ποσοστό της τάξης του 33%, φθάνοντας στα 537 εκατ. ευρώ.

«Η συνεχής επίδραση του συναλλάγματος, κυρίως του δολαρίου των ΗΠΑ, προβλέπεται να επηρεάσει την αύξηση των οργανικών κερδών, σε συνδυασμό με τη συνεισφορά στα κέρδη, από τις συγχωνεύσεις», αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας που εδρεύει στο Αμστερνταμ και παράγει την μπύρα Amstel και την Murphy's Irish Stout.

Όπως η Carlsberg A/S, έτσι και η Heineken, μειώνει το κόστος, αυξάνει τη διαφήμιση και επεκτείνεται στη Ρωσία και την Κίνα, προκειμένου να ισοσκελίσει τη μείωση της κατανάλωσης μπύρας στην Ευρώπη, όπου η εταιρεία πραγματοποιεί περίπου τα 2/3 των συνολικών της πωλήσεων.

Φέτος, η ολλανδική ζυθοποιΐα, προσέλαβε τον δημοφιλή ηθοποιό Brad Pitt, για μια διαφήμιση 60 δευτερολέπτων, που θα προβληθεί κατά τη διάρκεια του Super Bowl, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί την μπύρα Guinness της Diageo Plc.

H Heineken, σχεδιάζει να δαπανήσει φέτος, 100 εκατ. ευρώ, στο μάρκετινγκ, σε νέα προϊόντα και σε συσκευασίες, προκειμένου να ισχυροποιήσει το σήμα της στις ΗΠΑ και να αυξήσει τη ζήτηση της μπύρας της στη Δυτική Ευρώπη, σύμφωνα με τη σημερινή της ανακοίνωση. Θα προχωρήσει δε σε περαιτέρω μείωση του κόστους στην Ευρώπη, τουλάχιστον κατά 50 εκατ. ευρώ, μέχρι το τέλος του 2007.

Στο σύνολο του έτους, οι πωλήσεις της Heineken, σημείωσαν αύξηση 8,1%, φθάνοντας στα 10 δισ. ευρώ, αποτέλεσμα της αγοράς της BBAG, σύμφωνα με την εταιρεία. Οι πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη υστέρησαν, εξ αιτίας του ψυχρού καλοκαιριού, αλλά και της μείωσης ζήτησης μπύρας, οδηγώντας σε μείωση των όγκων πώλησης στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ολλανδία, την Ιταλία και την Ελλάδα.

Οι μετοχές της Heineken, υποχωρούσαν ένα σεντ, φθάνοντας στα 26,36 ευρώ η μία, χθες στο Χρηματιστήριο του Αμστερνταμ, ενώ είχαν τη χειρότερη επίδοση το τελευταίο δωδεκάμηνο, μεταξύ των μετοχών του δείκτη Bloomberg Europe Beverages, ο οποίος σημείωσε άνοδο 1,1%. Οι μετοχές της SABMiller Plc, έχουν σημειώσει την ίδια χρονική περίοδο, άνοδο σε ποσοστό της τάξης του 50%.

Δεκατέσσερις από τους οικονομικούς αναλυτές, που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News, εισηγήθηκαν την πώληση των μετοχών της Heineken, επτά εισηγήθηκαν «hold» και πέντε «buy».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα