Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Ένα χρόνο μετά τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματός της στο Βερολίνο, η αλυσίδα Γρηγόρης ενισχύει την παρουσία της στη γερμανική αγορά, στο πλαίσιο της στρατηγικής εξωστρέφειας που υλοποιεί τα τελευταία χρόνια, ενώ σχεδιάζει περαιτέρω επέκταση και στις Μπαχάμες με δεύτερο κατάστημα στο α’ τρίμηνο του 2017, ταυτόχρονα με επενδύσεις σε rebranding.
Η φάση της πιλοτικής λειτουργίας του concept στη γερμανική αγορά ανέδειξε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για το σήμα της εταιρείας Γρηγόρης Μικρογεύματα, που προβάλλει στην ξένη χώρα τα ελληνικά προϊόντα ως βασική πρώτη ύλη στο μενού της. Έτσι, κερδίζοντας μερίδιο σε μια αγορά υψηλών απαιτήσεων, η Γρηγόρης ανέδειξε επενδυτικές ευκαιρίες για τον franchisee Νίκο Δραμιτινό, ο οποίος ελέγχει επίσης και το δίκτυο Γρηγόρης στην Κρήτη, με σχεδόν 30 καταστήματα. Εξάλλου, στην Κρήτη έγινε η πρώτη γνωριμία του σήματος με το γερμανικό κοινό, καθώς Γερμανοί τουρίστες δοκίμασαν σε πρώτη φάση καφέ και μικρογεύματα στα καταστήματα Γρηγόρης δίνοντας τα πρώτα μηνύματα στην επιχειρηματική οικογένεια Γεωργάτου (που ίδρυσε την εταιρεία το 1972) για τις προοπτικές του brand σε μια χώρα της Κεντρικής Ευρώπης, ένα εξαιρετικά σημαντικό και καθόλου εύκολο εγχείρημα, όπως το χαρακτήρισε η ίδια. Κατόπιν άνοιξε το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας στο Βερολίνο, στα μέσα Νοεμβρίου του 2015, και συγκεκριμένα στη φημισμένη πιάτσα της Alexanderplatz.
Ο Έλληνας επιχειρηματίας που έχει την ευθύνη για τη γερμανική αγορά φέρεται να έχει ήδη κλείσει συμφωνίες για την ανάπτυξη νέων καταστημάτων, ενώ ορισμένες ακόμη συνεργασίες κυοφορούνται καθώς είναι σε εξέλιξη συζητήσεις για την επέκταση της αλυσίδας Gregory’s Coffee σε περισσότερες γερμανικές πόλεις τους επόμενους μήνες. Τουλάχιστον 4-5 νέα καταστήματα εκτιμάται ότι θα λειτουργούν στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2017, ενώ η Γρηγόρης Μικρογεύματα επιβεβαιώνει ότι στην τελική ευθεία είναι η υλοποίηση επένδυσης σε κατάστημα που θα λειτουργήσει την άνοιξη στο Erlangen.
Σημειώνεται ότι η Γρηγόρης Μικρογεύματα, με πάνω από 300 καταστήματα στην Ελλάδα, καθώς και παρουσία σε Κύπρο, Μπαχάμες και Ρουμανία, σχεδιάζει περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό. Έμφαση δίνει και στη διατήρηση των μεριδίων της στην εγχώρια αγορά, ενώ στρατηγικής σημασίας είναι η επένδυση στο rebranding, για το οποίο μάλιστα σχεδιάζεται καμπάνια το επόμενο διάστημα, ενώ ήδη τα νέα καταστήματα υπακούουν στις καινούριες προδιαγραφές.
Τα μεγέθη
Εν τω μεταξύ, η διοίκηση της Γρηγόρης Μικρογεύματα θέτει σε προτεραιότητα την υγιή χρηματοοικονομική δομή της εταιρείας παρακολουθώντας αυστηρά το cash flow και μειώνοντας τον τραπεζικό δανεισμό, ενώ ταυτόχρονα είναι ευθυγραμμισμένη με τις ανάγκες των καταναλωτών και των συνεργατών της προκειμένου η αλυσίδα εστίασης να συνεχίσει να γράφει θετικές επιδόσεις σε περιβάλλον αβεβαιότητας.
Οι ετήσιες πωλήσεις κυμαίνονται σε 40 εκατ. ευρώ - με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό του 2015 ο όμιλος εμφάνισε ενοποιημένο κύκλο εργασιών 39,8 εκατ. ευρώ από 38,2 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με αύξηση κερδοφορίας σε 1,837 εκατ. ευρώ από 1,174 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.