Carrefour: Απροσδόκητη μείωση των κερδών το 2004

Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2005 10:04

ΑΠΡΟΣΔΟΚΗΤΗ, μείωση, εμφάνισαν το 2004, τα καθαρά κέρδη της μεγαλύτερης εταιρείας λιανικής πώλησης της Ευρώπης, Carrefour SA, μετά τη μείωση των τιμών, περισσότερο από 300 εκατ. ευρώ (403 εκατ. δολ. ΗΠΑ), η οποία απέτυχε να περιορίσει τη διάβρωση του μεριδίου αγοράς της στην Γαλλία.

Τα καθαρά της κέρδη υποχώρησαν στο 1,39 δισ. ευρώ από 1,629 δισ. ευρώ, το 2003, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας. Εντεκα οικονομικοί αναλυτές, που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News, προέβλεπαν, ότι τα καθαρά της κέρδη θα έφθαναν το 1,69 δισ. ευρώ.

Η νέα ομάδα διοίκησης της Carrefour, με επικεφαλής τον Luc Vandevelde, 53 ετών, σχεδιάζει να επεκτείνει τη μείωση των τιμών, προκειμένου να προσελκύσει καταναλωτές εν όψει του ανταγωνισμού από τις εταιρείες εκπτώσεων, συμπεριλαμβανομένης της γερμανικής Aldi Group. Η Carrefour, με περίπου 10.000 καταστήματα σε τρεις ηπείρους, έδιωξε από τη θέση του προέδρου, τον Daniel Bernard τον Φεβρουάριο, μετά την αποτυχία του να περιορίσει τη συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς των υπερκαταστημάτων της στη Γαλλία, τη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας.

«Περιμένουμε ότι το 2005 θα είναι ακόμη μια δύσκολη χρονιά», ανέφερε ο Andrew Kasoulis, και άλλοι αναλυτές της CSFB στο Λονδίνο, σε σημείωμά του προς τους πελάτες του, πριν από τα αποτελέσματα. Η CSFB, κατατάσσει τη μετοχή της εταιρείας, στο «underperform».

Από την άλλη πλευρά, η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης της Ιαπωνίας, Aeon Co., ανακοίνωσε, ότι, προχωρά στην αγορά οκτώ καταστημάτων της Carrefour στη χώρα. Τα εν λόγω καταστήματα έκαναν πέρυσι πωλήσεις ύψους 50 δισ. γιέν (480,7 εκατ. δολ. ΗΠΑ), σύμφωνα με ανακοίνωση της Aeon, στο Χρηματιστήριο του Τόκυο.

Οι μετοχές της Carrefour, έχουν σημειώσει φέτος άνοδο 16%, καθώς εικάζεται, ότι η στρατηγική μείωσης των τιμών πώλησης, θα αρχίσει να αποδίδει. Ακόμη οι μετοχές της, υστερούν της ανόδου τους στα 99,51 ευρώ η μία, που είχαν φθάσει τον Δεκέμβριο του 1999. Χθες, οι μετοχές της έκλεισαν στα 40,50 ευρώ η μία.

Σημειώνεται, ότι, πέρυσι, οι πωλήσεις στα υπερκαταστήματα της Carrefour στη Γαλλία, μειώθηκαν 2,3%, φθάνοντας στα 20,9 δισ. ευρώ. Μαζί με τα σούπερ μάρκετ και τα μικρότερα καταστήματα και τις αλυσίδες εκπτώσεων της εταιρείας, οι πωλήσεις της πέρυσι στη Γαλλία αυξήθηκαν 0,2%.

Με την ανεργία στο 10%, οι Γάλλοι, άρχισαν να κάνουν αγορές στα καταστήματα εκπτώσεων, συμπεριλαμβανομένων των Aldi και των Leclerc. Tα τελευταία, αύξησαν το μερίδιό τους στην αγορά λιανικής πώλησης τροφίμων στο 17,4% το 2003, από 17,1%, που ήταν πριν από τρία χρόνια.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα