Ανοδικά κινήθηκαν οι συνολικές πωλήσεις των καταστημάτων εμπορίας αξεσουάρ ένδυσης, σύμφωνα με έρευνα της ICAP Group, για την περίοδο 2013 - 2015.
Τα ευρήματα της μελέτης κατέδειξαν ότι το συνολικό μέγεθος της αγοράς αυξήθηκε κατά 3,4% το 2014 και κατά 2,8% το 2015, ενώ για το τρέχον έτος, εκτιμάται μικρή μείωση κατά 1,6%.
Ως προς τη διάρθρωση της εξεταζόμενης αγοράς, το 49% των συνολικών πωλήσεων προήλθε από εξειδικευμένα - μεμονωμένα καταστήματα αξεσουάρ, από καταστήματα ένδυσης (που διαθέτουν και αξεσουάρ) και από πολυκαταστήματα.
Ακολούθησαν με 32% οι αλυσίδες καταστημάτων ένδυσης, ενώ περίπου το 19% της συνολικής αγοράς καλύφθηκε από τις αλυσίδες καταστημάτων αξεσουάρ ένδυσης.
Από την επεξεργασία των στοιχείων, προέκυψαν επίσης, τα εξής:
- Οι συνολικές πωλήσεις σημείωσαν οριακή αύξηση κατά 0,8% το 2014 σε σχέση με το 2013, ενώ τα μικτά κέρδη παρουσίασαν μικρή υποχώρηση κατά 0,4%.
- Η άνοδος των λοιπών λειτουργικών εξόδων σε συνδυασμό με τη μείωση των λειτουργικών εσόδων οδήγησαν στην πτώση των λειτουργικών κερδών (-37,1%) το 2014.
- Το καθαρό αποτέλεσμα ήταν κερδοφόρο την εξεταζόμενη διετία, με τα κέρδη όμως να περιορίζονται σημαντικά το 2014.
Σχολιάζοντας τις προοπτικές του κλάδου, η Ελένη Δεμερτζή, Senior Manager της ICAP Group, εκτίμησε ότι λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, πολλοί στρέφονται σε οικονομικότερες λύσεις, γεγονός που ενισχύει τη ζήτηση για προϊόντα που έχουν χαμηλότερη τελική τιμή.
Όπως εξήγησε στη συνέχεια, η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, τους αναγκάζει να «περικόψουν» τις μη αναγκαίες αγορές στις οποίες ανήκουν αρκετές κατηγορίες ειδών αξεσουάρ ένδυσης. Ως αποτέλεσμα, με βάση τις ισχύουσες συνθήκες, παράγοντες του κλάδου αναμένουν στασιμότητα της αγοράς τη διετία 2017-2018.