«Αποφασίσαμε να απελευθερώσουμε τις υπηρεσίες από τα λιμάνια του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Ελευσίνας και της Κύμης. Μπορεί να μην έχουμε αμέσως αποτέλεσμα. Ομως είναι βέβαιο πως θα υπάρξει αύξηση του ανταγωνισμού», ανακοίνωσε στη σημερινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης.
«Θα γίνουν μέσα στον επόμενο χρόνο και έργα υποδομής τα οποία χρειάζονται, όπως είναι π.χ. στο λιμάνι του Λαυρίου που θέλουμε να συνδεθεί με τρένο ή την Κύμη που θα πρέπει να βελτιωθεί ο δρόμος Χαλκίδας- Κύμης από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Ετσι, θα μπορέσουν ναυτιλιακές εταιρείες, μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού, να προσφέρουν υπηρεσίες αναβαθμισμένες με μικρότερο κόστος. Κι αυτό γιατί είναι πιο κοντά η απόσταση με το βόρειο και ανατολικό Αιγαίο με το λιμάνι της Κύμης το οποίο έχει τις προϋποθέσεις. Κι αντί να πηγαίνει κανείς σε 12 ώρες από τον Πειραιά στη Χίο, να μπορεί να πάει στον μισό χρόνο. Το ίδιο μπορεί να γίνει με την Ελευσίνα. Πρόκειται για τέσσερα λιμάνια δορυφόρους του Πειραιά που μπορούν να μας βοηθήσουν με τα πλοία τα οποία υπάρχουν σήμερα, να αυξήσουμε τον ανταγωνισμό, να ρίξουμε το κόστος του εισιτηρίου, να μειώσουμε τους χρόνους και να λύσουμε την απρόσκοπτη πρόσβαση των κατοίκων της νησιωτικής Ελλάδας, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου και με πολύ μικρότερο κόστος για την πολιτεία.
Από τα λιμάνια αυτά δεν απελευθερώνουμε μόνο δυο γραμμές: η μία είναι από το Λαύριο για τη Τζια και η άλλη είναι για τη Σκύρο από την Κύμη.
Με την ενέργεια αυτή προσδοκούμε μείωση των τιμών από τον ανταγωνισμό και βελτίωση της ποιότητας», εξήγησε ο ΥΕΝ και προειδοποίησε: «Αν δημιουργηθεί καρτέλ, θα πέσει βαρύς ο πέλεκυς της Επιτροπής Ανταγωνισμού».
Ανάπτυξη λιμένων και ενίσχυση κρουαζιέρας
O Κ. Κεφαλογιάννης ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η επεξεργασία του νομοσχεδίου για τις καταδύσεις και αναμένονται οι υπογραφές των συναρμόδιων Υπουργών.
Την ερχόμενη εβδομάδα, αναμένεται η ολοκλήρωση των διαδικασιών και του νομοσχεδίου για τη ναυτική εκπαίδευση.
Για τον τομέα της κρουαζιέρας, εξέφρασε την ελπίδα να υψώσουν την ελληνική σημαία τουλάχιστον επτά πλοία μέχρι το τέλος του έτους, όπως και τα τρία πλοία της ROC που βγαίνουν στον πλειστηριασμό. «Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι επαφές με τους ενδιαφερόμενους για τα τρία αυτά πλοία και με την συνεργασία των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα και των εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, αναμένεται να υψώσουν τελικά την ελληνική σημαία».
Εντός των ερχόμενων δύο εβδομάδων αρχίζει η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος ασύρματης σύνδεσης στο Διαδίκτυο στα κτίρια του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. «Σύντομα και με πολύ μικρό κόστος, το σύστημα θα επεκταθεί σε όλες τις ΑΕΝ και τα περισσότερα λιμεναρχεία και λιμενικούς σταθμούς. Θα επιτρέπεται η ελεύθερη πρόσβαση στο Διαδίκτυο από όλους τους κατοίκους σε περιοχές όπως τους Λειψούς, τον Αϊ Στράτη, τη Φολέγανδρο, την Κάλυμνο, το Καστελόριζο», πρόσθεσε.
Τέλος, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, «προσπαθούμε να δεσμεύσουμε περίπου τρία δισεκατομμύρια €, που θα είναι η συνεισφορά, και με συμμετοχή των ιδιωτών στην ανάπτυξη των λιμένων.
Θα συνεργαστούμε, λοιπόν, και μ’ αυτά τα λιμάνια, που ανήκουν ή διαχειρίζονται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση... Θα ανοίξουμε τα λιμάνια στον κόσμο, θα δημιουργήσουμε νέες αγορές μέσα από την κρουαζιέρα και βεβαίως από το θαλάσσιο τουρισμό», κατέληξε ο κ. Κεφαλογιάννης.