Κερδίζουν έδαφος τα τυποποιημένα αρτοπαρασκευάσματα

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2005 19:01

Ανοδική τάση, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 5%, παρουσίασε στην δεκαετία 1995-2004 η εγχώρια κατανάλωση βιομηχανοποιημένων αρτοπαρασκευασμάτων, όπως προκύπτει από την κλαδική μελέτη της Icap.

Ο κλάδος χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, γεγονός το οποίο προκαλεί έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων. Ο υφιστάμενος ανταγωνισμός ενισχύεται περαιτέρω λόγω της διάθεσης στην αγορά ποικιλίας παρεμφερών προϊόντων, είτε από τα ίδια κανάλια διανομής, είτε από τα αρτοποιεία. Στο πλαίσιο αυτό, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη διατήρηση ή στην αύξηση του μεριδίου τους, προβαίνοντας σε προωθητικές ενέργειες και στη δημιουργία νέων προϊόντων.

Από την άλλη πλευρά, ορισμένες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ διατηρούν εντός των καταστημάτων τους ειδικά τμήματα διάθεσης φρέσκου ψωμιού και ποικιλίας αρτοπαρασκευασμάτων σε μη τυποποιημένη μορφή, με αποτέλεσμα να αποσπούν μερίδιο αγοράς από τα συσκευασμένα προϊόντα, τα οποία διαθέτουν οι μεγάλες αρτοβιομηχανίες. Επίσης, η διάθεση τυποποιημένων αρτοπαρασκευασμάτων ιδιωτικής ετικέτας (private label) από αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχει ως αποτέλεσμα την όξυνση του υφιστάμενου ανταγωνισμού στον κλάδο.

Η κατανάλωση βιομηχανοποιημένου - συσκευασμένου ψωμιού σε μορφή φρατζόλας ή καρβελιού παρουσίασε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 6%. Ο αντίστοιχος ρυθμός ανάπτυξης της εγχώριας κατανάλωσης βιομηχανοποιημένου ψωμιού για τοστ διαμορφώθηκε σε 5% και του συσκευασμένου τύπου Γερμανίας σε 6%.

Η εγχώρια κατανάλωση των τυποποιημένων ψωμιών για χάμπουργκερ και σάντουιτς σημείωσε αυξητικές τάσεις το χρονικό διάστημα 1995-2002 (με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 4%), ενώ τη διετία 2003-2004 ακολούθησε πτωτική πορεία με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης 5%.

Η εγχώρια κατανάλωση συσκευασμένων φρυγανιών παρουσίασε αυξομειώσεις το χρονικό διάστημα 1995-2004, ενώ η αγορά των παξιμαδιών σουηδικού τύπου ακολούθησε πτωτική πορεία την χρονική περίοδο 1997-2004, με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης 6,5%. Η εγχώρια κατανάλωση τυποποιημένων κριτσινιών εμφάνισε αυξητικές τάσεις το χρονικό διάστημα 1995-2004, με μέσο ετήσιο ρυθμό 2%.

Πηγή: AΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα