Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Προ των πυλών της κινεζικής αγοράς είναι η Goody’s, θυγατρική της Vivartia, μέλος του Ομίλου Marfin, η διοίκηση της οποίας βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με τοπικό επιχειρηματικό όμιλο, όπως έκανε γνωστό ο Θανάσης Παπανικολάου, διευθύνων σύμβουλος της MIG και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Εστίασης της Vivartia, στο πλαίσιο παρουσίασης του νέου Goody’s Burger House στο Σύνταγμα, το οποίο διαθέτει καινοτομίες που προοιωνίζονται την εικόνα των καταστημάτων στο μέλλον.
Ειδικότερα, στην Κίνα άνοιξε ο δρόμος για το ελληνικό σήμα έπειτα από 12μηνη έρευνα, επαφές με εργοστάσια που θα παράγουν τα προϊόντα της Goody’s -η οποία θα διαφοροποιήσει κατά 20% το μενού της για να προσαρμοστεί στις τοπικές διατροφικές συνήθειες-, φορείς της βιομηχανίας, δημόσιες αρχές, αλλά και διευθέτηση νομικών ζητημάτων με τοπικό σήμα. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου του 2017 αναμένεται να υπογραφεί σύμβαση franchise agreement με κινεζικό όμιλο που διαθέτει διεθνή παρουσία και δραστηριότητα μεταξύ άλλων στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των ακινήτων (real estate). Επομένως μέσα στο α’ εξάμηνο του νέου έτους αναμένεται να ανοίξουν και τα πρώτα καταστήματα Goody’s σε επιλεγμένες πόλεις, πληθυσμού άνω των 10 εκατ. κατοίκων, δημιουργώντας προϋποθέσεις για μεγέθυνση της εταιρείας.
Η επένδυση στο Σύνταγμα
Τη νέα εποχή για τον όμιλο ωστόσο σηματοδοτεί και η επένδυση στο flagship store του Συντάγματος, στο ιστορικό κτήριο στη συμβολή των οδών Όθωνος και Φιλελλήνων, που διαθέτει εξελιγμένες εφαρμογές τεχνολογίας όπως touch screen τραπέζια και οθόνες παραγγελίας. Με δαπάνη 0,6 εκατ. ευρώ, που προστίθεται σε επενδύσεις άνω των 15 εκατ. ευρώ την τελευταία διετία, η Goody’s επανατοποθετείται στο κέντρο της πρωτεύουσας. Έχοντας συμπληρώσει πάνω 40 χρόνια λειτουργίας, έχει κερδίσει ισχυρούς αντιπάλους κι έχει εδραιώσει τη θέση της στην αγορά εστίασης, ενώ συνεχίζει να πρωταγωνιστεί χάρη στην ευελιξία και την προσαρμοστικότητα του brand στις νέες συνθήκες, κόντρα στην κρίση.
Σταθεροποιητικές τάσεις
Η Goody’s σήμερα, με 125 καταστήματα και 2.000 εργαζόμενους, εξυπηρετεί πάνω από 100.000 πελάτες τον χρόνο και παρά τη συνεχή επιβράδυνση της αγοράς εστίασης, με την πτώση πωλήσεων μόνο στις επώνυμες αλυσίδες να κυμαίνεται στο 8 με 10% στο εννεάμηνο του 2016, εμφανίζει σταθεροποιητικές τάσεις σε κερδοφορία και πωλήσεις (system sales 230 εκατ. ευρώ).
Με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη, η διοίκηση διερευνά επέκταση στη συμπρωτεύουσα, στα αεροδρόμια ενισχύοντας υπάρχουσες συνεργασίες με τη Fraport, καθώς και σε νησιά και τουριστικές περιοχές, όπου άλλωστε το σήμα υπεραποδίδει (αύξηση 50% στις πωλήσεις, όταν σε άλλα σημεία του δικτύου σημειώνεται πτώση περίπου 7%-8%).
Μιλώντας για το flagship store, ο κ. Παπανικολάου σημειώνει ότι σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το ελληνικό σήμα, ενώ θα αποτελέσει πιλότο ώστε το 2017 να προσαρμοστούν 15-20 καταστήματα στις νέες πρακτικές όπως digital πλατφόρμες, θεματικές γωνιές gaming, δυνατότητα ηλεκτρονικών παραγγελιών και κυρίως πληρωμών.