Διαβεβαιώσεις ότι η ενσωμάτωση GPS στα βυτιοφόρα ήταν και είναι υποχρεωτική παρέχει το υπουργείο Οικονομίας τονίζοντας ότι εξετάζεται η αυστηροποίηση των κυρώσεων για τους παραβάτες.
Με αφορμή το άρθρο 15 του σχεδίου νόμου «Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχειρήσεων, άρση κανονιστικών εμποδίων στον ανταγωνισμό και λοιπές διατάξεις» διευκρινίζεται ότι η μόνη αλλαγή αφορά τον υπόχρεο καταβολής του κόστους που συνεπάγεται η εγκατάσταση αυτού του συστήματος.
Μέχρι σήμερα το εν λόγω κόστος καταβαλλόταν υποχρεωτικά από τον ιδιοκτήτη ή μισθωτή του οχήματος. Με την τροποποίηση που κατέθεσε η κυβέρνηση ο ιδιοκτήτης ή μισθωτής δεν θα επιβαρύνεται αυτομάτως με αυτό το κόστος, αλλά θα μπορεί να διαπραγματεύεται επί του θέματος με την εταιρεία χονδρικής εμπορίας καυσίμων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου «οι προηγούμενες κυβερνήσεις ταύτιζαν τη λειτουργία των εποπτικών μηχανισμών του κράτους με αυξημένο διοικητικό βάρος για την υγιή επιχειρηματικότητα. Η διάταξη που κατέθεσε η κυβέρνηση, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για να δοθεί τέλος σε αυτή τη στρέβλωση».
Αναφορικά με τη δυνατότητα (και όχι υποχρέωση) εγκατάστασης ηλεκτρονικών συστημάτων διασφάλισης ποσοτικής και ποιοτικής ακεραιότητας καυσίμων κατά τη διακίνηση προμετρημένων ποσοτήτων καυσίμου, σημειώνει το υπουργείο, η λέξη που προκάλεσε την αντίδραση των βουλευτών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης («δύναται») αποτέλεσε επιλογή της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-Νέας Δημοκρατίας με το νόμο 4093/2012, στον οποίο η εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων αναφέρεται ως δυνατότητα και όχι ως υποχρέωση.
«Με άλλα λόγια οι βουλευτές της αντιπολίτευσης ζητούν την τροποποίηση διάταξης την οποία οι ίδιοι είχαν ψηφίσει ως κυβέρνηση» υπογραμμίζει.