Γερμανία: Στάσιμες οι λιανικές πωλήσεις, αύξηση της ανεργίας

Παρασκευή, 01 Απριλίου 2005 09:34

ΣΤΑΣΙΜΕΣ διατηρήθηκαν οι λιανικές πωλήσεις τον Φεβρουάριο στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, καθώς η ανεργία αναρριχήθηκε στα υψηλότερα επίπεδα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, καθιστώντας τους καταναλωτές πιο διστακτικούς, στο να ξοδέψουν τα χρήματά τους.

Οι πωλήσεις, προσαρμοσμένες για τον πληθωρισμό, διατηρήθηκαν αμετάβλητες τον Ιανουάριο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας της χώρας, σήμερα στο Βισμπάντεν. Εννέα οικονομικοί αναλυτές, που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News, προέβλεπαν ότι οι λιανικές πωλήσεις θα μειωθούν σε ποσοστό 1%. Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν 1%.

Το κόστος της ενεργείας σε επίπεδα ρεκόρ και η αύξηση του δείκτη ανεργίας, εξασθένησαν την προοπτική της ανάκαμψης των καταναλωτικών δαπανών, από τη συρρίκνωση τριών ετών. Ο Γερμανός καγκελάριος, Γκέρχαρντ Σρέντερ, μείωσε τη φορολογία των εισοδημάτων κατά 6,5 δισ. ευρώ (8,5 δισ. δολ. ΗΠΑ), στις αρχές του έτους, σε μια προσπάθεια αναζωογόνησης της ζήτησης των νοικοκυριών, του μεγαλυτέρου τμήματος της οικονομίας της χώρας.

«Οι τιμές του πετρελαίου, σε συνδυασμό με τον αριθμό των ανέργων, φρενάρουν την οικονομία», ανέφερε ο Sylvain Broyer, οικονομολόγος της IXIS CIB στη Φραγκφούρτη, συμπληρώνοντας: «Αυτοί οι παράγοντες αποδυναμώνουν την αγοραστική δύναμη».

Πέρυσι, οι τιμές του πετρελαίου, αναρριχήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 61%, φθάνοντας στα 56,15 δολ. το βαρέλι, στις 17 Μαρτίου, ωθώντας υψηλότερα το κόστος ενεργείας των εταιρειών και των καταναλωτών. Ο δείκτης ανεργίας στη Γερμανία, αυξήθηκε στο 12% τον Μάρτιο, σύμφωνα με χθεσινή κυβερνητική ανακοίνωση.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα