ΑΥΞΗΣΗ, για δεύτερο μήνα φέτος, σημείωσαν τον Μάρτιο, οι λιανικές πωλήσεις στη Βρετανία, καθώς το Πάσχα των Καθολικών, που έπεσε νωρίτερα φέτος, έδωσε στους καταναλωτές την ευκαιρία να ψωνίσουν, σύμφωνα με το British Retail Consortium, (BRC).
Οι πωλήσεις, στα καταστήματα που λειτουργούν τουλάχιστον ένα έτος, αυξήθηκαν 1,8%, σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2004, σύμφωνα με την έρευνα του BRC, η οποία έγινε σε περισσότερες από τις μισές εταιρείες λιανικής πώλησης της Βρετανίας, από τις 27 Φεβρουαρίου έως τις 2 Απριλίου. Η αύξηση των λιανικών πωλήσεων, ακολούθησε τη μείωση του 0,3% τον Φεβρουάριο και την αύξηση 0,5% τον Ιανουάριο. Το Πάσχα των Καθολικών, πέρυσι, έπεσε Απρίλιο.
«Το εμπόριο το Πάσχα δεν πήγε άσχημα, αλλά το υπόλοιπο του Μαρτίου ήταν δύσκολο για τις περισσότερες εταιρείες λιανικής πώλησης», ανέφερε ο Kevin Hawkins, γενικός διευθυντής του BRC, σε δήλωσή του. Ακόμη και τότε, η αύξηση των πωλήσεων, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας του Πάσχα, στις περισσότερες περιπτώσεις οδηγήθηκε από τις εκπτώσεις των προς πώληση ειδών, σημάδι, ότι η αίσθηση των καταναλωτών δεν έχει αλλάξει και δεν πρόκειται να αλλάξει, εάν υπάρχει περίπτωση αύξησης των βασικών επιτοκίων δανεισμού.
Η Κεντρική Τράπεζα της Αγγλίας, αύξησε τα βασικά επιτόκια δανεισμού πέντε φορές τους 10 μήνες μέχρι και τον Αύγουστο το 2004, προκειμένου να περιορίσει την έκρηξη των τιμών κατοικιών. Στις 24 Φεβρουαρίου, η διοικητής της, Rachel Lomax, είπε, ότι αυτή η «πρόσκαιρη» αδυναμία των καταναλωτικών δαπανών, είναι ο μόνος λόγος που δεν κάνει την τράπεζα να προχωρήσει και πάλι στην αύξηση του κόστους δανεισμού. Το τέταρτο τρίμηνο οι δαπάνες των καταναλωτών αυξήθηκαν με τον χαμηλότερο ρυθμό σε χρονικό διάστημα περίπου δύο ετών, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της βρετανικής κυβέρνησης, στις 25 Φεβρουαρίου.