Russian Rail: Ματαίωσε επιχειρηματικό σχέδιο ύψους 30 δισ. ευρώ

Με τη Siemens και την Αlcatel
Παρασκευή, 15 Απριλίου 2005 13:17
UPD:16/04/2005 06:59

MATAΙΩΣΕ το επιχειρηματικό σχέδιο, ύψους 30 δισ. ευρώ (38 δισ. δολ. ΗΠΑ), με τους προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένης της Siemens AG και της Alcatel SA, προκειμένου να βελτιώσει το δεύτερο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο στον κόσμο, η OAO Russian Railways, καθώς απαιτούσε μεγάλο χρέος.

Μέρη του σχεδίου, που ανακοινώθηκαν στις 20 Σεπτεμβρίου, θα ενσωματωθούν στο υπάρχον σχέδιο δαπανών του προϋπολογισμού μέχρι το 2010, σύμφωνα με τον Igor Plotnikokv, τον εκπρόσωπο της Russian Railways, σε σημερινή τηλεφωνική του συνέντευξη. Το σχέδιο, που ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο, περιελάμβανε τη βελτίωση της σηματοδότησης, τη δημιουργία τηλεπικοινωνιακών δικτύων και σιδηροδρομικών σταθμών και ξενοδοχείων, ενώ θα έφθανε στη Σιβηρία.

Η Russian Railways, με τη χαμηλότερη πιστοληπτική ικανότητα, από τη Moody's Investors Service, κατευθύνει τις επενδύσεις της σε νέα τραίνα, αυτοκίνητα και φορτηγά, προκειμένου να επεκτείνει τις εξαγωγές πετρελαίου, ξυλείας, άνθρακα, μετάλλων και άλλων εμπορευμάτων φυσικής παραγωγής. Με αρκετές σιδηροδρομικές γραμμές ώστε να κυκλώσει δύο φορές τη Γη, η Russia Rail, αυξάνει φέτος τις δαπάνες της, κατά περίπου 25%.

«Η Alcatel, παρακολουθεί πολύ στενά οποιεσδήποτε πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τον εκσυγχρονισμό της Russian Railways και είναι έτοιμη να προσφέρει την πείρα της στη ρωσική αγορά», ανέφερε η Ekaterina Ivanova, εκπρόσωπος της Alcatel στη Μόσχα, συμπληρώνοντας: «Η εμπειρία μας, περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων στη Λετονία, οι οποίοι είναι παρόμοιοι με αυτούς της Ρωσίας».

Ο Nikita Kukushkin, εκπρόσωπος της Siemens στη Μόσχα, δεν μπόρεσε να σχολιάσει το θέμα.

«Η ολοκλήρωση αυτού του προγράμματος, σε γενικές γραμμές, δεν είναι δυνατή, αλλά μερικά στοιχεία της, μπορούν να ενσωματωθούν στην Russian Railways και στο επενδυτικό της πρόγραμμα στο εγγύς μέλλος», ανέφερε σήμερα ο Plotnikov, από τη Μόσχα.

Τα διοικητικά στελέχη της Russian Railways, θα συναντηθούν σήμερα, προκειμένου να συζητήσουν τα σχέδια δανειοδότησης, βάσει του φετινού της προϋπολογισμού, σύμφωνα με μήνυμα που εστάλη χθες με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Η εταιρεία, σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 540 εκατ. δολ. για την αναβάθμιση των συρμών μεταξύ της Μόσχας και της Αγίας Πετρούπολης, διαδρομή στην οποία θα δρομολογηθούν οι ταχείες της, που κατασκευάζονται σε συνεργασία με τη Siemens και θα μπορέσουν να ταξιδέψουν το 2007.

«Υπάρχει ένα σχέδιο για εξωτερικό δανεισμό και τις φετεινές δαπάνες», ανέφερε ο Vladimir Yakunin, πρώτος αναπληρωτής εκτελεστικός διευθυντής της Russian Railways, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Λονδίνο, στις 11 Απριλίου. Η εταιρεία, ενδέχεται να πουλήσει eurobonds αργότερα μέσα στο έτος, βάσει του τρέχοντος σχεδίου δανεισμού των πέντε δισ. δολ. ΗΠΑ, μέχρι το 2010.

Την κρατική εταιρεία κατατάσσει η Moody's, στα χαμηλότερα επίπεδα πιστοληπτικής ικανότητας, στο Baa3, ενώι η Standard & Poor's στο ΒΒ+ μία θέση κάτω από το επίπεδο της επένδυσης.

Το πρόγραμμα, ύψους 30 δισ. ευρώ, άρχισε να προχωρά πέρυσι από τον Temi, έναν όμιλο βιομηχανιών, που αποτελείτο από την Alcatel, την Siemens, την Bank Austria Creditanstalt AG, την BNP Paribas, την KBC Bank SA, την MCC SpA και την WestLB AG. H Temi, θα έπρεπε να κανονίσει μακροπρόθεσμα δάνεια, ύψους 24 δισ. ευρώ και η Ρωσία να προσφέρει τα υπόλοιπα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Russian Railways, τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Η Russian Railways και η Siemens, η μεγαλύτερη εταιρεία μηχανολογικού εξοπλισμού της Γερμανίας, συμφώνησαν αυτήν την εβδομάδα να παράγουν 60 επιβατικά τραίνα (ταχείες), αξίας 1,5 δισ. ευρώ, που θα αρχίσουν να κάνουν δρομολόγια, το νωρίτερο το 2007.

Η Siemens, έκλεισε τη συμφωνία, μετά από μάχη που έδωσε με την General Electric Co., τη μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο. από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας και την Bombardier Inc., τη μεγαλύτερη κατασκευάστρια εξοπλισμού τραίνων στον κόσμο.

Τα πρώτα 10 τραίνα, θα συναρμολογηθούν στη Ρωσία, ενώ το κάθε ένα θα αναπτύσσει ταχύτητα 250 χιλιομέτρων της ώρα, στη διαδρομή Μόσχα-Αγία Πετρούπολη. Σήμερα, μόνο ένα τραίνο, δύο φορές την εβδομάδα κάνει αυτήν τη διαδρομή και αναπτύσσει το ανώτερο ταχύτητα 200 χλμ. την ώρα, σε συγκεκριμένα σημεία της πιο πολυσύχναστης σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας.

Οι γραμμές της Russian Railways, φθάνουν τα 85.000 χλμ. Πέρυσι, μετέφερε δια της σιδηροδρομικής οδού 1,2 δισ. τόνους εμπορευμάτων, περίπου το 40% των φορτώσεων της Ρωσίας. Η χώρα φόρτωσε περίπου 50% λιγότερα εμπορεύματα απ' ό,τι οι ΗΠΑ μέσω μακρύτερων αποστάσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Russian Railways και της Association of American Railroads των ΗΠΑ.

Η εταιρεία, διαθέτει 20.000 μηχανές, που μεταφέρουν 690.000 επιβατικά και βαγόνια μεταφοράς εμπορευμάτων. Τα τραίνα της ταξιδεύουν σε 11 ζώνες με την ίδια τοπική ώρα και χρειάζονται 220 ώρες – ή εννέα ημέρες – για να ταξιδέψουν από τη Μόσχα, μέχρι την πόλη του Βλαδιβοστόκ, όπου βρίσκεται η Θάλασσα της Ιαπωνίας.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα