Εντατικότερους και αυστηρότερους ελέγχους σε εξαγόμενα και διακινούμενα φρούτα και λαχανικά ζητεί ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT - HELLAS με αφορμή πληροφορίες για παραβάσεις σε φορτία προς εξαγωγή - διακίνηση οπωροκηπευτικών και κυρίως ακτινιδίων.
Ο ειδικός Σύμβουλος του συνδέσμου Γιώργος Πολυχρονάκης δήλωσε ότι φέρεται να έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις σε φορτία προς εξαγωγή-διακίνηση οπωροκηπευτικών και κυρίως ακτινιδίων, όπως ατυποποίητα κατ ευθείαν από τον αγρό, χωρίς πλήρη ανταπόκριση στα προβλεπόμενα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά τους, εντός κιβωτίων και Bins επαναχρησιμοποιημένων και στερούμενα φορολογικών και άλλων εγγράφων.
Όπως επισημαίνει, τα γεγονότα αυτά επιβεβαιώνουν πλήρως για μια ακόμη φορά τις κατά καιρούς καταγγελίες μας για διακίνηση ατυποποίητων οπωροκηπευτικών προϊόντων,
- σε κιβώτια συσκευασίας επαναχρησιμοποιημένα χωρίς την απαιτούμενη σήμανση, ακόμη και χύμα εντός των φορτηγών αυτοκινήτων, χωρίς την επεξεργασία τους από συσκευαστήρια ,χωρίς την τήρηση κανόνων υγιεινής και ασφάλειας και την προώθηση τους από «Έλληνες εμπόρους» στις γειτονικές βαλκανικές χώρες, με κινδύνους για την υγεία των καταναλωτών και με δυσφήμηση των ελληνικών προϊόντων.
- από βαλκάνιους «εμπόρους» ακόμη και Ιταλούς που διακινούν επίσης μη τυποποιημένα οπωροκηπευτικά κατευθείαν από το χωράφι η και από τις λαχαναγορές.
«Συνέπεια αυτής της πρακτικής, της μη εφαρμογής της κοινοτικής και ελληνικής νομοθεσίας, είναι οι τιμές εξαγωγής προς τις βαλκανικές χώρες να έχουν «βαλτώσει» και οι υγιείς εξαγωγικές επιχειρήσεις οπωροκηπευτικών της χώρας μας να βιώνουν μια ανάσχεση της δραστηριότητας τους προς αυτές τις παραδοσιακές αγορές των προϊόντων μας» σημειώνει.
Ο σύνδεσμος ζητάει από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες να συνεχίσουν τους αυστηρούς και εντατικούς ελέγχους επεκτείνοντας τους σε όλα τα επίπεδα - εμπορικών προδιαγραφών, μεταφοράς και φορολογικών-οικονομικών , προς διασφάλιση της φήμης των προϊόντων σε όλα τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά της χώρας, για να μην χαθούν τα κατακτημένα μερίδια αγοράς στην Ευρώπη αλλά και τις νέες αγορές της Μ Ανατολής και Ν.Α Ασίας.