TΕΛΟΣ στην επί δύο χρόνια, μείωση της κερδοφορίας της, έθεσε το πρώτο τρίμηνο του 2005, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, Volkswagen, αποτέλεσμα της μείωσης του κόστους και των υψηλότερων πωλήσεων των αυτοκινήτων της με το σήμα Audi.
Tα καθαρά της κέρδη ανήλθαν σε 70 εκατ. ευρώ, από 26 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο και διαμορφώθηκαν υψηλότερα των προβλέψεων των οικονομικών αναλυτών, οι οποίοι εκτιμούσαν ότι αυτά θα ανέλθουν σε 57 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδα από πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2,4% και ανήλθαν σε 21,1 δισ. ευρώ, ενώ η εταιρία επανέλαβε την πρόβλεψή της για αύξηση της κερδοφορίας της το 2005.
Ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας, Bernd Pischetsrieder, σχεδιάζει να περιορίσει φέτος το κόστος κατά 3,1 δισ. ευρώ, ενώ όπως είναι γνωστό, έχει παγώσει τους μισθούς των εργαζομένων στη Γερμανία.
Οι συνθήκες είναι αντίξοες, καθώς η αγορά αυτοκινήτου στη Δυτική Ευρώπη - όπου το Golf και το Passat πραγματοποιούν άνω του 50% των πωλήσεων τους - συρρικνώθηκε κατά 2,5% στο πρώτο τρίμηνο του 2005.
Ο ανταγωνισμός στην Κίνα, την τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως - όπου το μερίδιο της Volkswagen, συρρικνώθηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2005 στο 18,9%, από 25,2% στο τελευταίο τρίμηνο του 2004 - συμπιέζει ακόμη περισσότερο την κερδοφορία της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης.
Αν και ο Pischetsrieder, είχε προβλέψει, στις αρχές Μαρτίου, «μη ικανοποιητικά» οικονομικά αποτελέσματα, για το πρώτο τρίμηνο, εν τούτοις, οι επιδόσεις των μοντέλων με το σήμα Audi, επιβράβευσαν την επιλογή του να βασιστεί στην ανάπτυξη των εν λόγω οχημάτων, για να δώσει ώθηση στην κερδοφορία του ομίλου. Οι πωλήσεις Audi το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 1,8%, φθάνοντας τα 195.044 οχήματα. Η αύξηση των πωλήσεών τους στην αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, ήταν σε ποσοστό 9,8%.
Οι μετοχές της Volkswagen, σημείωναν άνοδο 94 σεντς, ποσοστό 2,9%, φθάνοντας στα 33,89 ευρώ η μία και ήταν 1,5% υψηλότερα στις 9:54' π.μ., στη Φραγκφούρτη, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή της αξία να ανέρχεται σε περίπου 13,5 δισ. ευρώ. Συνολικά 17 από τους 42 οικονομικούς αναλυτές, που παρακολουθούν την αυτοκινητοβιομηχανία, εισηγούνται για τις μετοχές της «buy», 15 «sell» και 10 «hold».