ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ εμφάνισε ο κλάδος των υπηρεσιών στην Ιαπωνία τον Φεβρουάριο, καθώς οι καταναλωτές ξόδεψαν λιγότερα χρήματα σε πολυκαταστήματα, καταδεικνύοντας, ότι η ζήτηση, δεν θα στηρίξει την ανάκαμψη, της δεύτερης οικονομίας στον κόσμο.
Ο τριτογενής δείκτης, βασική μονάδα μέτρησης της ζήτησης για υπηρεσίες, υποχώρησε 1% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο, εποχιακώς προσαρμοσμένος, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών Εμπορίου και Βιομηχανίας στο Τόκυο. Η μείωση ακολούθησε την αύξηση του δείκτη σε ποσοστό 2,4% τον Ιανουάριο, η οποία ήταν η υψηλότερη, σε χρονικό διάστημα εννέα μηνών.
Η αδύναμη ζήτηση των νοικοκυριών, η οποία αποτελεί πάνω από το ήμισυ της οικονομίας της Ιαπωνίας, έβλαψε τις πωλήσεις των εταιρειών λιανικής πώλησης, συμπεριλαμβανομένης της Matsuzakaya Co. και της Takashimaya Co. Οι δαπάνες για υπηρεσίες, θα ανακάμψουν κατά πάσα πιθανότητα καθώς οι μισθοί και οι προοπτικές εργασίες, βελτιώνονται, σύμφωνα με τον Eishi Yokoyama, οικονομικό αναλυτή.
Οι μισθοί αυξήθηκαν το τελευταίο τετράμηνο, καταδεικνύοντας, ότι η μείωση τους, εδώ και εννέα χρόνια, ενδέχεται να φθάνει στο τέλος της. Η οικονομία προσέθεσε 190.000 νέες θέσεις εργασίας, τους δύο πρώτους μήνες του 2005 και ο δείκτης ανεργίας, υποχώρησε στο 4,7% από τα επίπεδα ρεκόρ του 5,5% που ήταν τον Ιανουάριο του 2003.
Η Ιαπωνία εισήλθε στην τέταρτη ύφεση από το 1991, πέρυσι, καθώς η ανάπτυξη των εξαγωγών περιορίστηκε και οι δαπάνες των καταναλωτών μειώθηκαν. Η οικονομία ανέκαμψε το τέταρτο τρίμηνο με ανάπτυξη 0,5%, σε ετήσια βάση. Οι προσωπικές δαπάνες μειώθηκαν τα δύο τρίμηνα που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου.