Σε τροχιά αποπληθωρισμού για 43ο συνεχόμενο μήνα παρέμεινε η Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τον μήνα Σεπτέμβριο.
Συγκεκριμένα, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή παρουσίασε μείωση κατά 1% έναντι πτώσης 1,7% τον αντίστοιχο μήνα του 2015 Αντίθετα, σημείωσε αύξηση κατά 1,8% έναντι αύξησης επίσης, 1,8% τον Αύγουστο του 2016.
Η πτώση κατά 1% προκύπτει από τις μειώσεις των δεικτών:
- Κατά 1,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες και στα νωπά φρούτα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα έλαια και λίπη.
- Κατά 4,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, υπηρεσίες κοινοχρήστων και στον ηλεκτρισμό. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα στερεά καύσιμα.
- Κατά 1,9% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές ή μη, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες-υπηρεσίες οικιακής μέριμνας.
- Κατά 1,3% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, οδικές μεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρων.
- Κατά 1,4% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.
- Κατά 1,0% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Κατά 1,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κουρεία - κομμωτήρια - είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχημάτων.
Παράλληλα, η αύξηση κατά 1,8% προκύπτει από την άνοδο των δεικτών:
- Κατά 43,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις.
- Κατά 0,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς κυρίως των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
- Κατά 0,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία.
Ο μέσος δείκτης του δωδεκάμηνο Οκτωβρίου 2015 - Σεπτεμβρίου 2016, υποχώρησε κατά 0,9% έναντι πτώσης 2% το αντίστοιχο διάστημα 2014 - 2015.
naftemporiki.gr