ΑΠΡΟΣΔΟΚΗΤΕΣ ζημίες, εμφάνισε το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Κίνας, από πλευράς πωλήσεων, China Southern Airlines Co., αποτέλεσμα του κόστους των καυσίμων, το οποίο αύξησε το εν λόγω κόστος της, σε ποσοστό της τάξης του 66%.
Οι καθαρές ζημίες της ανήλθαν σε 314,2 εκατ. γιουάν (38 εκατ. δολ. ΗΠΑ), έναντι κερδών ύψους 873,3 εκατ. γιουάν, πριν από ένα χρόνο. Τα στοιχεία προκύπτουν μετά την αφαίρεση των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου, από τα αντίστοιχα του συνόλου της χρήσης, τα οποία ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία. Οι πωλήσεις της σημείωσαν αύξηση σε ποσοστό της τάξης του 20%, φθάνοντας στα 12,9 δισ. γιουάν.
Με στόχο την αναζωογόνηση της κερδοφορίας, ο εκτελεστικός της διευθυντής, Liu Shaoyong, 46 ετών, σχεδιάζει να μειώσει το κόστος λειτουργίας της αεροπορικής εταιρείας, η οποία εμφάνισε ζημίες, παρά το γεγονός, ότι, οι επιβάτες που μετέφερε ήταν κατά 38% περισσότεροι, φθάνοντας τα 28 εκατ. ανθρώπους το 2004, περισσότερους και από τον πληθυσμό της Μαλαισίας.
Η κυβέρνηση της Κίνας, ελέγχει τις τιμές των εισιτηρίων των εσωτερικών πτήσεων και τις τιμές των καυσίμων και δεν αφήνει πολλά περιθώρια στις αεροπορικές εταιρείες της χώρας να κάνουν κάτι με το υψηλότερο κόστος των καυσίμων.
Διεθνώς, οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να εμφανίσουν συνδυασμένες ζημίες ύψους 5,5 δισ. δολ. φέτος, με βάση το μέσον όρο της τιμής του αργού πετρελαίου στα 43 δολ. το βαρέλι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της International Air Transport Association, αυτόν τον μήνα. Το κόστος των καυσίμων, το οποίο τυπικά αποτελεί περίπου το 15% έως 40% των συνολικών λειτουργικών δαπανών, ενδέχεται να αυξηθεί κατά 1/5 σε σύνολικά 76 δισ. δολ., σύμφωνα με την ένωση, που εκπροσωπεί 270 αεροπορικές εταιρείες.
Η China Southern, μετέφερε 14,9 εκατ. επιβάτες, το δεύτερο εξάμηνο, μια αύξηση σε ποσοστό της τάξης του 17%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με βάση τους υπολογισμούς του Bloomberg. Ο όγκος μεταφοράς εμπορευμάτων αυξήθηκε κατά 7,4%, φθάνοντας τους 278.350 μετρικούς τόνους.
Στο σύνολο του έτους, οι επιβάτες αυξήθηκαν κατά 38%, στα 28 εκατ. και οι όγκοι της μεταφοράς εμπορευμάτων σε ποσοστό της τάξης του 17%, φθάνοντας τους 545.130 μετρικούς τόνους.
Η China Southern διαχειρίστηκε 231 αεροσκάφη μέχρι τα τέλη του 2004, περισσότερα από τα 132 που διαχειρίστηκε το 2003, μετά την εξαγορά της China Southern Airlines Northern Co. και της Xinjiang Airlines, από την μητρική της εταιρεία. Η China Southern, η οποία πετά σε 260 προορισμούς εντός χώρας, πραγματοποιεί πτήσεις σε πόλεις, συμπεριλαμβανομένου του Πεκίνου, της Σαγκάη και της Τιανζίν. Επίσης, πραγματοποιεί πτήσεις εξωτερικού, στην Μανγκόκ, το Λος Αντζελες, το Παρίσι και το Τόκυο.
Οι ζημίες της China Southern το 2004, μειώθηαν στα 48 εκατ. γιουάν ή 0,01 γιουάν ανά μετοχή, έναντι ζημιών 358,3 εκατ. γιουάν ή 0,09 γιουάν ανά μετοχή, κατά την προηγούμενη χρήση. Οι πωλήσεις της σημείωσαν αύξηση σε ποσοστό 37%, φθάνοντας τα 24 δισ. γιουάν.
Η εταιρεία, ανακοίνωσε επίσης, ότι οι λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 36% πέρυσι, φθάνοντας τα 23,1 δισ. γιουάν, Κατέβαλε 78 εκατ. γιουάν σε φόρους, έναντι πίστωσης τόκων ύψους 392 εκατ. γιουάν, το 2003.
Σύμφωνα με τη διοίκησή της, η China Southern, δεν θα καταβάλλει φέτος τελικό μέρισμα, όπως δεν έκανε και το 2003.