«Το γεγονός ότι μία ΔΕΚΟ πάει στο υπερταμείο δεν σημαίνει ότι πάει για να ιδιωτικοποιηθεί» δήλωσε από την Πάτρα ο πρόεδρος του δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας που συμμετείχε στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, για την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στον Δήμο.
Όπως ανέφερε κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο κ. Πιτσιόρλας «το πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία του υπερταμείου είναι αρκετά διαφορετικό από το πλαίσιο λειτουργίας του ΤΑΙΠΕΔ», γι’ αυτό, όπως πρόσθεσε, «υπήρξε η πολύ μεγάλη διαπραγμάτευση του περασμένου καλοκαιριού, για το πώς δηλαδή θα λειτουργεί αυτό το ταμείο».
Εξήγησε, ότι «στην λογική του υπερταμείου δεν υπάρχει μονοσήμαντα ο δρόμος της ιδιωτικοποίησης, αλλά υπάρχει ο δρόμος της βελτιστοποίησης της αξίας των περιουσιακών στοιχείων των ΔΕΚΟ, της ανάπτυξής τους και της αξιοποίησής τους με πιο ευέλικτους τρόπους».
Επομένως, συνέχισε ο Στέργιος Πιτσιόρλας, «το ότι μία ΔΕΚΟ πάει στο υπερταμείο, δεν σημαίνει ότι πάει για να ιδιωτικοποιηθεί, αλλά σημαίνει ότι πάει για να λειτουργήσει καλύτερα, να αξιοποιηθεί καλύτερα και να υπάρξουν πρακτικές διοίκησης και ανάπτυξης, απαλλαγμένες από το στενό κορσέ του δημοσίου τομέα».
Ακόμη ανέφερε πως «στην προοπτική τους βεβαίως θα φανεί, ποιές από αυτές μπορούν να λειτουργήσουν με αυτό τον τρόπο και ποιές όχι», τονίζοντας και πάλι ότι «το γεγονός πως μεταφέρονται στο υπερταμείο, δεν σημαίνει ότι παίρνουν τον δρόμο της ιδιωτικοποίησης».
Για τα λιμάνια
Σχετικά με τα λιμάνια ανέφερε πως «αυτή την στιγμή η υποχρέωση που έχει το ΤΑΙΠΕΔ για τους 10 Οργανισμούς Λιμένος, πλην Πειραιά και Θεσσαλονίκης, είναι να ετοιμάσει μία μελέτη - εισήγηση - πρόταση για την προοπτική τους τα επόμενα χρόνια και με βάση αυτή την μελέτη οι 10 Οργανισμοί Λιμένος να περάσουν στο υπερταμείο που δημιουργείται τώρα».
«Η λογική του υπερταμείου είναι διαφορετική, είναι μια προοπτική αξιοποίησης και ανάπτυξης σε βάθος χρόνου» επομένως, συνέχισε, «θα συζητήσουμε τις προοπτικές του λιμανιού, θα συζητήσουμε όλες τις πιθανές παραλλαγές και τα σενάρια».
Υπογράμμισε ότι η κεντρική ιδέα «δεν είναι να προχωρήσουμε άμεσα σε κάποιου είδους παραχώρηση». Η κεντρική ιδέα πρόσθεσε, είναι «να οργανώσουμε την αξιοποίηση των λιμανιών και να οργανώσουμε το πώς, με τις δικές μας δυνάμεις, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες αυτών των λιμανιών». Προφανώς, όπως υπογράμμισε, «στην πορεία αυτή θα συζητήσουμε και σενάρια εναλλακτικών λύσεων σε επιμέρους θέματα, αλλά δεν υπάρχει κανένα πλάνο ιδιωτικοποιήσεων για τα 10 αυτά λιμάνια».
Για τα περιφερειακά αεροδρόμια
Όσον αφορά στα περιφερειακά αεροδρόμια, ο κ. Πιτσιόρλας είπε ότι «σχεδόν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για τα 14 αεροδρόμια που έχουν παραχωρηθεί στην Fraport και τα οποία θα παραδοθούν μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, όπως προέβλεπε από την αρχή το σχέδιο».
Για τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, ο πρόεδρος του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ είπε, ότι «μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, αρχές Οκτωβρίου, εμείς θα έχουμε από την πλευρά μας έτοιμη μια μελέτη- πρόταση για την προοπτική τους και θα μεταφερθούν και αυτά στο υπερταμείο».
Επίσης ανέφερε, ότι «περιμένουμε την ολοκλήρωση της συγκρότησης του υπερταμείου, για να μεταφερθούν τα υπόλοιπα λιμάνια και αεροδρόμια, ενώ παράλληλα επεξεργαζόμαστε μία πρόταση με πολλές παραλλαγές για την αξιοποίηση των αεροδρομίων».
Θαλάσσιο μέτωπο Πάτρας
Όσον αφορά στην παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου της Πάτρας, ο Στέργιος Πιτσιόρλας χαρακτήρισε πολύ ισορροπημένη την συμφωνία για την παραχώρησή του, προσθέτοντας ότι από αυτή την συμφωνία ωφελούνται, τόσο το λιμάνι όσο και η πόλη.
Αναφερόμενος στις διαδικασίες που προηγήθηκαν, ο Στέργιος Πιτσιόρλας τόνισε πως «υπήρξε πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ, μετά την έκφραση της απόλυτης θέλησης του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, να προχωρήσει η παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου, που ήταν ένα χρόνιο αίτημα της πόλης».
Για τα υδατοδρόμια
Σχετικά με τα υδατοδρόμια, ο Στέργιος Πιτσιόρλας είπε «ενημερώθηκα από την διοίκηση του ΟΛΠΑ ότι σε λίγες εβδομάδες θα έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση του υδατοδρομίου».
Τα υδροπλάνα, όπως είπε, «θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια πολύ σημαντική εξέλιξη για την περιοχή της Πάτρας και του Ιονίου, αν δρομολογηθεί η λειτουργία τους και παράλληλα η Πάτρα θα μπορεί να γίνει το κέντρο ενός δικτύου υδατοδρομίων».