ΜΕΙΩΣΗ, σε ποσοστό της τάξης του 25%, αποτέλεσμα της ανόδου της τιμής των καυσίμων, σε συνδυασμό με τη συρρίκνωση του μέσου όρου των τιμών εισιτηρίων, εμφάνισαν τα τέταρτο τρίμηνο της χρήσης, τα καθαρά κέρδη της τρίτης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας, της Ευρώπης, British Airways Plc.
Τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στα 9 εκατ. λίρες Αγγλίας (16,8 εκατ. δολ. ΗΠΑ) ή 0,9 πένες ανά μετοχή, το τρίμηνο που έληξε τον Μάρτιο, από 12 εκατ. λίρες ή 1,1 πένες ανά μετοχή, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωσή της. Οι πωλήσεις της σημείωσαν αύξηση 1,9%, φθάνοντας στο 1,89 δισ. λίρες.
Ο λογαριασμός της British Airways, για την αγορά καυσίμων των αεροσκαφών, αυξήθηκε σε ποσοστό της τάξης του 18% το τελευταίο τρίμηνο, τη στιγμή που ο μέσος όρος της τιμής των εισιτηρίων, υποχώρησε κατά 4,4% το έτος, εξ αιτίας του έντονου ανταγωνισμού από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως από την Ryanair Holdings Plc. Η αεροπορική εταιρεία περιέκοψε περισσότερες από 13.000 θέσεις εργασίας μέσα σε τέσσερα χρόνια και σκοπεύει να αυξήσει τις δραστηριότητές της στις θέσεις business και πρώτης θέσης, στις πτήσεις της.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις επτά οικονομικών αναλυτών, που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News, η εταιρεία προβλεπόταν να εμφανίσει ζημίες ενός δισ. λιρών και οι πωλήσεις της να αυξηθούν κατά 2,9%, στο 1,91 δισ. λίρες.
Τα έσοδα της British Airways την τρέχουσα χρήση, σύμφωνα με τη διοίκησή της, προβλέπεται να σημειώσουν αύξηση κατά 5%, υψηλότερα από την προηγούμενη πρόβλεψη για αύξηση σε ποσοστό 4%.
Σημειώνεται, ότι τον Σεπτέμβριο ο Eddington, 55 ετών, θα φύγει από την εταιρεία μετά από πέντε χρόνια στη θέση του εκτελεστικού διευθυντή και θα αντικατασταθεί από τον Willie Walsh, 43 ετών, πρώην εκτελεστικό διευθυντή της Aer Lingus. Ο Walsh, βοήθησε την κρατική εταιρεία να αποφύγει την χρεοκοπία με την απόλυση του 1/3 του εργατικού της δυναμικού και τη μείωση των ναύλων.