ΑΥΞΗΣΗ, σε ποσοστό της τάξης του 31%, αποτέλεσμα των υψηλότερων καταναλωτικών δαπανών, στη Ν. Αφρική, που ώθησαν στα ύψη τη ζήτηση για ακριβότερες μπύρες, σε συνδυασμό με την άνοδο του ραντ, έναντι του δολαρίου των ΗΠΑ, σημείωσαν το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης, τα καθαρά κέρδη, της τρίτης σε μέγεθος ζυθοποιΐας, στον κόσμο, SABMiller Plc.
Τα καθαρά κέρδη αναρριχήθηκαν στα 442 εκατ. δολ. το εξάμηνο που έληξε τον Μάρτιο, από 337 εκατ. δολ., πριν από ένα χρόνο. Η αύξηση των κερδών ανά μετοχή, ενδέχεται να περιοριστούν, την τρέχουσα χρήση, σύμφωνα με τον εκτελεστικό της διευθυντή, Graham Mackay, σε σημερινή του δήλωση προς τους δημοσιογράφους. Τα κέρδη αυξήθηκαν 91,1 σεντς ανά μετοχή, το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, έναντι 53 σεντς, πριν από ένα χρόνο.
Το ήμισυ της χρήσης, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν για πέμπτη συνεχόμενη χρονική περίοδο στη SABMiller, γνωστής ως South African Breweries, μέχρι που αγοράστηκε από την Miller Brewing Co., πριν από τρία χρόνια, καθώς οι συνεχείς μειώσεις των βασικών επιτοκίων δανεισμού, σε συνδυασμό με την υποχώρηση του πληθωρισμού, αύξησαν το προοριζόμενο για δαπάνες εισόδημα των Νοτιοαφρικανών. Οι ετήσιες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 28%, μετά την αύξηση των κερδών των σημάτων Miller Genuine Draft και Pilsner Urquell.
Στο σύνολο της χρήσης, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στο 1,14 δισ. δολ. από 645 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις επτά οικονομικών αναλυτών, που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News, τα κέρδη της θα ανήρχοντο σε 1,02 δισ. δολάρια.
Απώλειες 7,5 πένες, ποσοστό 0,9%, σημείωναν οι μετοχές της εταιρείας, φθάνοντας στις 823,5 πένες η μία, σήμερα στις 9:43' π.μ. στο Λονδίνο, τοπική ώρα. Συνολικά πέρυσι, σημείωσαν άνοδο σε ποσοστό 32% και είχαν τη δεύτερη καλύτερη επίδοση, μεταξύ των 13 μετοχών των εταιρειών, που απαρτίζουν τον Bloomberg Europe Beverages Index, μετά την Allied Domecq Plc, αντικείμενο εξαγοράς. Η χρηματιστηριακή αξία της SABMiller, ανέρχεται σε 9,06 δισ. λίρες Αγγλίας (16,7 δισ. δολ.).
Η SABMiller, ιδρύθηκε το 1895 στο Γιοχάνεσμπουργκ και εισήχθη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου το 1999. Ακόμη και σήμερα κυριαρχεί στην αγορά μπύρας της Ν. Αφρικής με σήματα, όπως η Castle Lager, ενώ πραγματοποιεί σχεδόν το ήμισυ των συνολικών της κερδών στην εν λόγω χώρα.
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στη Ν. Αφρική, αυξήθηκε κοντά στα υψηλότερα παρά ποτέ επίπεδα το πρώτο τρίμηνο, καθώς οι επτά συνεχόμενες μειώσεις των βασικών επιτοκίων δανεισμού από το 2003, τόνωσαν τις δαπάνες των καταναλωτών. Η είσοδος εκατομμυρίων μαύρων καταναλωτών στο κύριο κανάλι της οικονομίας, από το 1994, χρονιά κατά την οποία έληξε το απαρτχάϊντ, συνέβαλε επίσης στην αύξηση των κερδών της ζυθοποιΐας.