ΣΧΕΔΙΑ, για την περαιτέρω αύξηση της παραγωγής τους, εκτός Ιαπωνίας, καθώς κερδίζουν ολοένα και περισσότερο μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota Motor Corp., Nissan Motor Co. και Honda Motor Co.
«Θα συνεχίσουμε να αυξάνουμε την τοπική παραγωγή και την αύξηση των αγορών εξαρτημάτων στο εξωτερικό, όσο περισσότερο μπορούμε», ανέφερε ο πρόεδρος της Toyota, Fujio Cho, σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες, συμπληρώνοντας: «Η στρατηγική της Toyota, είναι η παραγωγή αυτοκινήτων, όπου αυτά πωλούνται».
Οι τρεις μεγαλύτερες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, επεκτείνουν την παραγωγή τους στη Βόρειο Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία, προστατεύοντας εαυτές από τις διακυμάνσεις των νομισμάτων, σε συνδυασμό με τη μείωση των χρόνων παράδοσης. Η μεγαλύτερη παραγωγή στη Βόρειο Αμερική, βοήθησε στην ελάττωση των πολιτικών πιέσεων που γνώρισαν οι εταιρείες του κλάδου στις αρχές της δεκαετίας του '80, σύμφωνα με τα στελέχη των εταιρειών.
«Δεν περιμένουμε να δούμε τις τριβές που είχαμε δει κατά το παρελθόν», ανέφερε ο πρόεδρος της Honda, Takeo Fukui, σε χθεσινή του συνέντευξη, συμπληρώνοντας: «Αυτό που θα συνεχίσουμε να κάνουμε, είναι να παράγουμε αυτοκίνητα που γίνονται αποδεκτά από τους καταναλωτές».
Περίπου τα 2/3 των ιαπωνικών αυτοκινήτων, που πουλήθηκαν στις ΗΠΑ, παρήχθησαν σε τοπικό επίπεδο, σύμφωνα με την Japan Automobile Manufactures Association. Οι τρεις εταιρείες, παράγουν περίπου το 90% των εξαρτημάτων τους, σε τοπικό επίπεδο, σύμφωνα με τον Koji Endo, οικονομικό αναλυτή της Credit Suisse First Boston στο Τόκυο.
Η Toyota, χτίζει εργοστάσιο στο San Antonio, για την παραγωγή φορτηγών και επεκτείνει την παραγωγή της στο εργοστάσιό της στο Kentucky και τώρα σκέφτεται τη δημιουργία ενός εργοστασίου στην Tijuana του Μεξικό φέτος.
Και η Honda επεκτείνει την παραγωγή της στο εργοστάσιο του Lincoln της Alabama, που παράγει το μοντέλο Pilot. Η εταιρεία, δημιουργός του φορτηγού Ridgeline, θα έχει ετήσια δυναμικότητα παραγωγής 1,33 εκατ. οχημάτων φέτος, περισσότερα από το 1,22 εκατ. οχήματα, που παρήγαγε το 2004. Σύμφωνα με την εταιρεία, το μοντέλο Accord που παράγεται στις ΗΠΑ, έχει το 98% της τοπικής αποδοχής.
Η Nissan, άνοιξε νέο εργοστάσιο στο Canton του Mississippi τον Μάϊο του 2003, προκειμένου να μπορέσει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στις ΗΠΑ. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα παρουσιάσει 28 νέα και ανασχεδιασμένα μοντέλα την τριετία μέχρι και τον Μάρτιο του 2008.
Κατά τη δεκαετία του '80, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν περίπου το 18% έως 19% της αγοράς των ΗΠΑ και τα περισσότερα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν σε αυτήν, εξήχθησαν από την Ιαπωνία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της, τον Απρίλιο του 2005 είχαν μερίδιο ρεκόρ στην αγορά των ΗΠΑ, 33%, σύμφωνα με την Autodata Corp.
Ο αντιπρόεδρος της Nissan, Itaru Koeda, ο οποίος είναι πρόεδρος της Japan Automobile Manufacturers Association, είπε, ότι οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα αγοράσουν περισσότερα μέρη αυτοκινήτων από τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως την General Motors Corp. και την Ford Motor Corp., μειώνοντας την παραγωγή.
«Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι να αυξήσουμε την αγορά μερών στις ΗΠΑ, η οποία θα πάψει να βοηθά τη βιομηχανία», ανέφερε ο Koeda, ο οποίος δεν αναφέρθηκε σε λεπτομέρειες για τον Μάρτιο του 2008.
Η Denso Corp., η τρίτη μεγαλύτερη βιομηχανία παραγωγής μερών αυτοκινήτων στον κόσμο, η οποία κατά 23% ανήκει στην Toyota, ακολούθησε τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αυξάνοντας την παραγωγή στο εξωτερικό. Η εταιρεία, κατασκευάζει κλιματιστικά, αερόσακους και συστήματα ανάφλεξης στις ΗΠΑ, προκειμένου να προμηθεύσει τον μεγαλύτερο πελάτη της, την Toyota, αλλά και τη Nissan, τη Honda, την General Motors και την Volkswagen AG.
Οι μετοχές της Toyota, σημείωναν αύξηση 1,3%, φθάνοντας στις 3.930 γιέν η μία στις 10 π.μ., στο Τόκυο, τη στιγμή που οι μετοχές της Nissan κέρδιζαν 0,9% φθάνοντας στα 1.071 γιέν η μία. Οι μετοχές της Honda σημείωναν άνοδο 1%, φθάνοντας στα 5.290 γιέν η μία.