ΠΡΟΤΑΣΗ, για την κατάργηση του 50% των θέσεων μηχανικών αεροσκαφών και τον περιορισμό των μισθών, του υπολοίπου προσωπικού, που θα παραμείνει, σε ποσοστό της τάξης του 26%, σε μια προσπάθεια να περιορίσει την άνοδο των ζημιών της, έκανε η τέταρτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία των ΗΠΑ, Northwest Airlines Corp.
Όπως αναφέρεται στο συμβόλαιο των διαπραγματεύσεών της, θέλει να περικόψει 2.031 θέσεις εργασίας, από τις συνολικά 4.412 θέσεις, της τεχνικής υποστήριξης στην εταιρεία, επιδιώκοντας να μειώσει το ετήσιο κόστος της κατά 176,2 εκατ. δολ., σύμφωνα με τα στοιχεία της Aircraft Mechanics Fraternal Association, στο Web site της, στις 20 Μαΐου. Η Northwest θα μπορέσει να προσλάβει εργολάβους για κάποιες εργασίες, τις οποίες εκτελεί τώρα το προσωπικό της, σύμφωνα με την Ενωση.
«Θέλουνε να διαπραγματευτούμε συνθήκη αυτοκτονίας», ανέφερε ο Ted Ludwig, πρόεδρος των μηχανικών της Ενωσης, σε συνέντευξή του. Ο εκπρόσωπος της Northwest, Bill Mellon, σε ηλεκτρονικό του μήνυμα ανέφερε, ότι η εταιρεία, δεν σχολιάζει εργατικά θέματα.
Η αεροπορική εταιρεία, που εδρεύει στο St. Paul, της Minnesota των ΗΠΑ, επιδιώκει να μειώσει τα συνολικά της έξοδα κατά 1,1 δισ. δολ. ετησίως, καθώς προσπαθεί να ανταγωνιστεί τις ανταγωνίστριες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους. Τον περασμένο μήνα, ο εκτελεστικός της διευθυντής, Douglas Steenland, είπε, ότι η μείωση του εργατικού κόστους φέτος, είναι επιτακτική ανάγκη για την εταιρεία, η οποία μάχεται να μειώσει την αύξηση των ζημιών της το τρίμηνο.
Οι πέντε μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, εμφάνισαν περισσότερα από 133 δισ. δολ., σε ζημίες, την τελευταία τετραετία, κυρίως λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού από τις ομοειδείς αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως από την Southwest Airlines Co., την America West Holdings Corp. και την US Airways Group Inc., οι οποίες την περασμένο εβδομάδα συμφώνησαν να συγχωνευθούν, προκειμένου να δημιουργήσουν μία ακόμη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους.
Η United Airlines της UAL Corp., η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο και η US Airways, χρησιμοποίησαν τη χρεοκοπία για να περικόψουν το κόστος τους, συμπεριλαμβανομένων και των εξόδων της απασχόλησης. Η United, επέτυχε την περασμένη εβδομάδα συμφωνία με την Ενωση των μηχανικών, η οποία θα της εξοικονομήσει 96 εκατ. δολ. ετησίως, με τη μείωση των μισθών και την πρόσληψη εργολάβων, που θα αναλάβουν μέρος της τεχνικής υποστήριξης των αεροσκαφών και το καθάρισμα.
Το πρώτο τρίμηνο, οι ζημίες της Northwest διπλασιάστηκαν στα 450 εκατ. δολ., σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ νωρίτερα, οικονομικοί αναλυτές, που ρωτήθηκαν από την Thomson Financial, εκτιμούσαν ότι η αεροπορική εταιρεία μέχρι το τέλος του 2005, θα χάνει κάθε μήνα χρήματα. Ο Steenland είπε, ότι η Northwest πρέπει να διατηρήσει τον ρυθμό μείωσης του εργατικού κόστους.
Οι μετοχές της Northwest, υποχωρούσαν 33 σεντς, φθάνοντας στα 5,46 δολ. η μία, στις 4:30' μ.μ., χθες στο Nasdaq. Φέτος οι μετοχές της έχουν υποχωρήσει σε ποσοστό 50%.