ΙΑΤΑ: Μεγαλύτερες οι ζημίες των αεροπορικών εταιρειών το 2005

Εξ αιτίας του υψηλού κόστους των καυσίμων
Δευτέρα, 30 Μαΐου 2005 10:18

ΖΗΜΙΕΣ, κατά 25% υψηλότερες, προβλέπεται να εμφανίσουν φέτος οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως, φθάνοντας στα επίπεδα ρεκόρ των 6 δισ. δολ., μεγαλύτερες των προβλέψεων, καθώς το κόστος των καυσίμων και των μισθών, αυξήθηκε, σύμφωνα με την Air Transport Association ((ΙΑΤΑ).

Οι λογαριασμοί για τα καύσιμα των αεροπορικών εταιρειών, θα αυξηθούν κατά 31%, φθάνοντας φέτος τα 83 δισ. δολ. συνολικά, με βάση την τιμή του πετρελαίου, κατά μέσον όρο, στα 47 δολ. το βαρέλι, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της ΙΑΤΑ, Giovanni Bisignani, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα στο Τόκυο. Οι συνδυασμένες ζημίες θα είναι 9% υψηλότερες, περισσότερες από τα 5,5 δισ. δολ, που προέβλεπε τον περασμένο μήνα η ΙΑΤΑ, με έδρα την Γενεύη.

Ο αγορά των αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως, ύψους 400 δισ. δολ., έχασε περισσότερα από 36 δισ. δολ., μεταξύ του 2001 και του 2004, με τις μεγαλύτερες ζημίες να σημειώνουν οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της United Airlines της UAL Corp., εξ αιτίας των τρομοκρατικών επιθέσεων, αλλά και της επιδημίας του ιού της άτυπης πνευμονίας, SARS, σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των καυσίμων, σε επίπεδα ρεκόρ. Η United Airlines και οι μεγαλύτερες ανταγωνίστριές της, προσπαθούν να πείσουν τις ενώσεις των εργαζομένων να δεχθούν μείωση μισθών και προνομίων, για την αποκατάσταση των κερδών. Μερικές από αυτές, προσαυξάνουν τα εισιτήριά τους για να προστατεύσουν τα κέρδη τους.

«Υπάρχει ένα όριο στο πόσο μπορούν οι αεροπορικές εταιρείες να κάνουν προσαυξήσεις εξ αιτίας των καυσίμων», ανέφερε ο Mark Tan, της UOB Asset Management Ltd., στη Σιγκαπούρη, ο οποίος κατέχει μετοχές της Singapore Airlines Ltd. και της Thai Airways International Pcl, μεταξύ των 3,5 δισ. δολ. σε ασιατικές μετοχές που διαχειρίζεται. Οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν μπορέσει να καλύψουν πλήρως το κόστος τους με τις προσαυξήσεις, συμπλήρωσε.

Η τιμή των καυσίμων αεροσκαφών, που αποτελεί το 15% έως το 40% του λειτουργικού κόστους των αεροπορικών εταιρειών, αναρριχήθηκε πέρυσι, σε ποσοστό της τάξης του 70%.

Το μπρέντ για τα συμβόλαια του Ιουλίου, διαπραγματεύθηκε στα 50,70 δολ. το βαρέλι στις 27 Μαΐου στο Χρηματιστήριο Πετρελαίου του Λοδνίνου, όπου έφθασε στα επίπεδα ρεκόρ των 57,65 δολ. το βαρέλι, στις 4 Απριλίου. Η τιμή των καυσίμων των αεροσκαφών, αναρριχήθηκε σε ποσοστό 88% την τελευταία τριετία και τα έξοδα του κλάδου των αεροπορικών εταιρειών διπλασιάστηκαν, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ.

Η τιμή του πετρελαίου ενδέχεται να διατηρηθεί στα 50 δολ. το βαρέλι φέτος, ενώ η τιμή του κάτω από τα 40 δολ. το βαρέλι, φαίνεται κάτι το μακρινό, σύμφωνα με την Ενωση.

Οι αεροπορικές εταιρείες ήταν κερδοφόρες στην Ασία, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, με τις αντίστοιχες της Νοτίου Αμερικής να εξισορροπούν μεταξύ κερδών και ζημιών, πέρυσι, σύμφωνα με τον Bisignani.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Βορείου Αμερικής, έχασαν από κοινού πέρυσι 9 δισ. δολ., καθώς το υψηλό εργατικό κόστος και ο ανταγωνισμός από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, οδήγησαν χαμηλότερα τις τιμές των εισιτηρίων, συμπλήρωσε. Η United Airlines, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, βρίσκεται υπό πτώχευση από τις 11 Μαΐου. Η Air Canada, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία του Καναδά, ανακοίνωσε χαμηλότερες, απ'ό,τι αναμενόταν, ζημίες το πρώτο τρίμηνο, ύψους 77 εκατ. δολ. Καναδά, μετά την έξοδό της από την χρεοκοπία τον περασμένο Οκτώβριο.

Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες, έχασαν περισσότερα από 150 εκατ. δολ., πέρυσι, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Μ. Ανατολής, όπως η Emirates, εμφάνισαν καθαρά κέρδη 100 εκατ. δολ., εξ αιτίας της αυξημένης ζήτησης για ταξίδια.

Πέρυσι, τα συνδυασμένα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών της Ασίας, ήταν 2,6 δισ. δολ., αποτέλεσμα της έντονης ανάπτυξης της Κίνας και του χαμηλότερου εργατικού κόστους. Η Singapore Airlines, η πιο κερδοφόρα αεροπορική εταιρεία της Ασίας, εμφάνισε το τέταρτο τρίμηνο καθαρά κέρδη 297,8 εκατ. δολ. Σιγκαπούρης (181 εκατ. δολ. ΗΠΑ), υπερβαίνοντας τις προβλέψεις των οικονομικών αναλυτών, σε ποσοστό περίπου 36%.

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες εμφάνισαν συνδυασμένα καθαρά κέρδη 1,4 δισ. δολ., σύμφωνα με την Bisignani.

«Το έκτακτο κόστος των καυσίμων, καταστρέφει τον κλάδο μας», ανέφερε ο Bisignani, επισημαίνοντας: «Η αποδοτικότητα του κόστους είναι ένα ακόμη παράδειγμα».

Ο λογαριασμός καυσίμων για την Air France-KLM Group, τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, πιθανόν να αυξηθεί κατά 1,3 δισ. ευρώ (1,6 δισ. δολ.) φέτος, σύμφωνα με τον εκτελεστικό της διευθυντή, Jean-Cyril Spinetta, στο Τόκυο, ο οποίος δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες.

Η Austrian Airlines Group, εκτιμά, ότι το κόστος του πετρελαίου θα αυξηθεί 40% φέτος, σύμφωνα με τον επικεφαλής της, Vagn Soerensen, σε συνέντευξη που παραχώρησε.

Οι αεροπορικές εταιρείες, μπορούν να εξοικονομήσουν 2 δισ. δολ. φέτος, χρησιμοποιώντας πιο αποδοτικά τα καύσιμά τους, με τη μείωση του κόστους κατά 800 εκατ. δολ. ετησίως, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ.

Η ΙΑΤΑ, σκοπεύει να βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες να μειώσουν τους λογαριασμούς των καυσίμων τους, πιέζοντας τις κυβερνήσεις των χωρών να δώσουν άδεια πτήσεων για μικρότερες διαδρομές, όπως μεταξύ Ευρώπης και Κίνας και να ζητήσει από τα αεροδρόμια να βελτιώσουν τη ροή της κίνησής τους, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΙΑΤΑ, Guenther Nattschnig.

Οι αεροπορικές εταιρείες, πρέπει να χρησιμοποιήσουν τις προσαυξήσεις των καυσίμων για να προστατεύσουν τα κέρδη τους, ανέφερε ο Winson Fong, ο οποίος διαχειρίζεται 2,3 δισ. δολ. σε μετοχές, συμπεριλαμβανομένων και μετοχών αεροπορικών εταιρειών, με την SG Asset Management, στη Σιγκαπούρη.

Η China Airlines της Ταϊβάν, είπε, ότι θα χρησιμοποιήσει τις προσαυξήσεις για να μετριάσει το υψηλότερο κόστος των καυσίμων. Η αεροπορική εταιρεία με έδρα την Ταϊπέϊ, περιόρισε κατά 58% το κόστος των καυσίμων της φέτος και θα το κάνει κατά 30% το 2006, σύμφωνα με σημερινή δήλωση του προέδρου της, Chiang Yao-Chung.

«Εχουμε κάνει αίτηση για αύξηση των προσαυξήσεων στους περιφερειακούς προορισμούς στα 7,30 δολ. ΗΠΑ, από 5 δολ. και στα 22,30 δολ. στις μεγάλες πτήσεις, από 15 δολ.», ανέφερε ο ίδιος χωρίς να πει το πότε θα γίνουν αυτές.

«Η Austrian Airlines έχει ήδη προχωρήσει στο μέγιστο των προσαυξήσεων και δεν θα μπορέσει να κάνει άλλες», ανέφερε ο Soerensen. Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Αυστρίας, η οποία εκτιμά, ότι θα εμφανίσει ζημίες την τρέχουσα χρήση, αγωνίζεται με το θέμα των περικοπών των συμβολαίων. «Εάν αγοράσεις τώρα, είναι απαγορευτικά ακριβότερα», επεσήμανε. «Το δολάριο ακριβαίνει και αυτό αυξάνει τους λογαριασμούς των καυσίμων, από τη στιγμή που το πετρέλαιο πωλείται σε δολάρια», κατέληξε.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα