«Αερομαχίες» τριών για 20 άγονες γραμμές

Σήμερα λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος - Έντονος ανταγωνισμός
Τετάρτη, 03 Αυγούστου 2016 10:43
UPD:10:43
EPA/GERRY PENNY

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Iδιαίτερα έντονος αναμένεται να είναι ο ανταγωνισμός όσον αφορά τον διαγωνισμό για τις 20 άγονες αεροπορικές γραμμές, που θα ανατεθούν για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020, του οποίου η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγει σήμερα, 3 Αυγούστου.

Εκτός απροόπτου, τρεις αναμένεται να είναι οι εταιρείες που θα καταθέσουν τις προσφορές τους, αν και η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι ανοικτή σε όλους τους αερομεταφορείς που διαθέτουν άδεια εκμετάλλευσης σε ισχύ.

Πάντως, οι «αερομαχίες» μεταξύ Aegean Airlines/Olympic Air, Sky Express και Astra έχουν ξεκινήσει, με αποτέλεσμα ήδη οι 28 γραμμές να έχουν μειωθεί σε 20 και το ελληνικό Δημόσιο να ωφελείται 2,1 εκατ. ευρώ ετησίως.

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών είχε ως αποτέλεσμα οκτώ γραμμές που επιδοτούνται μέχρι σήμερα να εκτελούνται χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα από το κράτος.

Συγκεκριμένα τα οκτώ δρομολόγια που εκδηλώθηκε πρόθεση από αερομεταφορείς για μηδενικό οικονομικό αντιστάθμισμα είναι τα Αθήνα - Σκιάθος, όπου το μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα ετησίως είχε οριστεί από το υπουργείο Υποδομών στα 500.000 ευρώ, Αθήνα - Ζάκυνθος, με μέγιστο ετήσιο οικονομικό αντιστάθμισμα στα 12.000 ευρώ, Αθήνα - Πάρος, επίσης 12.000 ευρώ, Αθήνα - Κύθηρα, στα 500.000 ευρώ, Αθήνα - Κάρπαθος, στα 700.000 ευρώ, Αθήνα - Ικαρία, στα 400.000 ευρώ, Θεσσαλονίκη - Χίος στα 12.000 ευρώ, και Θεσσαλονίκη - Σάμος, επίσης στα 12.000 ευρώ.

Επισημαίνεται ότι με το μηδενικό τίμημα το ελληνικό Δημόσιο θα μειώσει γι’ αυτές τις 8 γραμμές κατά 2,148 εκατ. ευρώ το συνολικό αντιστάθμισμα, που το έτος είχε οριστεί έως 14,64 εκατ. ευρώ. Έτσι η επιδότηση για τις άγονες αεροπορικές γραμμές θα περιοριστεί στα 12,49 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός για τα 24 άγονα δρομολόγια μέχρι τον Απρίλιο του 2016 ήταν 157,4 εκατ. ευρώ (περίπου 39,3 εκατ. ευρώ τον χρόνο). Στον προηγούμενο διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η ΥΠΑ το 2009 το ετήσιο κόστος δεν ξεπερνούσε τα 22,1 εκατ. τον χρόνο.

Τα δρομολόγια

Αναλυτικότερα, οι 20 γραμμές για τις οποίες θα αναμετρηθούν σήμερα οι αεροπορικές εταιρείες με ετήσια επιδότηση ανά γραμμή (ευρώ), που έχει ορίσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, είναι Αθήνα - Αστυπάλαια 650.000, Αθήνα - Λέρος 1.000.000, Αθήνα - Μήλος 1.000.000, Αθήνα - Νάξος 400.000, Αθήνα - Σητεία 500.000, Αθήνα - Κάλυμνος 600.000, Αθήνα - Σκύρος 12.000, Αθήνα - Σύρος 200.000, Αθήνα - Κοζάνη - Καστοριά 300.000, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα 400.000, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα 12.000, Θεσσαλονίκη - Σκύρος 12.000, Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Ικαρία 700.000, Αλεξανδρούπολη - Σητεία 500.000, Άκτιο - Σητεία 12.000, Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος 700.000, Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος 1.000.000, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος 1.200.000, Ρόδος - Κως - Κάλυμνος - Λέρος - Αστυπάλαια 700.000 και Ρόδος - Καστελόριζο 900.000.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα