ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΙ το αεροσκάφος της, Α350, η μεγαλύτερη βιομηχανία παραγωγής εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, Airbus SAS, προκειμένου να το καταστήσει πιο ανταγωνιστικό, έναντι του 787 της Boeing Co., το οποίο κέρδισε παραγγελίες ακόμη και από παλιούς πελάτες της Airbus.
H εταιρεία, με έδρα την Τουλούζη της Γαλλίας, προσφέρει τώρα ό,τι ακριβώς ισοδυναμεί σε ένα νέο αεροσκάφος, από το πρωτογενές και παλαιότερο αεροσκάφος της, A330, με νέες μηχανές, φτερά από σύνθετα υλικά, για πρώτη φορά και συνολικά ανανεωμένα υλικά, σε ποσοστό 60%, σύμφωνα με τον επικεφαλής του εμπορικού τομέα της εταιρείας, John Leahy, σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες.
Η Boeing, με έδρα το Σικάγο των ΗΠΑ, έχει κερδίσει σε κάθε έναν αγώνα, μεταξύ του 787 και του A350 από τον Ιανουάριο, παίρνοντας πελάτες, συμπεριλαμβανομένων και των παραδοσιακών πελατών της Airbus, όπως την Northwest Airlines Corp. και την Air Canada, της ACE Aviation Holdings Inc. Η αμερικανική βιομηχανία είχε 261 παραγγελίες και συμφωνίες από 21 πελάτες για το Boeing 787, τη στιγμή που η Airbus είχε μόλις μία παραγγελία για 10 αεροσκάφη, τύπου Α350.
Οι δύο βιομηχανίες βλέπουν τη ζήτηση να φθάνει στα 3.500 αεροσκάφη, χωρητικότητας από 250 έως 300 επιβατών, αξίας 400 δισ. δολ., μέσα στα επόμενα 20 χρόνια.
«Αυτή, είναι η τέταρτη προσπάθεια της Airbus, σε επίπεδο ανταγωνισμού με το 787 της Boeing», ανέφερε ο Richard Aboulafia, αντιπρόεδρος της Teal Group, εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων με έδρα το Φαίρφαξ της Βιρτζίνια των ΗΠΑ, συμπληρώνοντας : «Η τέταρτη φορά θα είναι μια πρόκληση, ωστόσο θα είναι δύσκολο για την εταιρεία να ανταγωνιστεί το ολοκαίνουργο 787, το οποίο από τεχνολογικής άποψης είναι εκπληκτικό».
Η Airbus, πήρε την έγκριση από την μητρική της εταιρεία, European Aeronautic Defense & Space Co. (EADS), τον Δεκέμβριο, να προσφέρει ένα αεροσκάφος, χωρητικότητας 250 θέσεων, βασισμένο στο Α330-200, με κόστος παραγωγής 4 δισ. ευρώ (4,9 δισ. δολ.), υψηλότερo της αρχικής πρόβλεψης για κόστος ύψους 2 δισ. ευρώ. Η πρόταση μετατροπής, έχει ακριβώς το ίδιο προβλεπόμενο κόστος και η Airbus ψάχνει για δάνεια από τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία, για την κάλυψη του 1/3 των δαπανών.
Οι ΗΠΑ και η Ευρωπαϊκή Ενωση αλληλοκατηγορούνται στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, για τις επιχορηγήσεις της Boeing και της Airbus, αντιστοίχως, στη μεγαλύτερη σύγκρουση στην δεκάχρονη ιστορία του Οργανισμού. Η Boeing, έχασε την πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο από την Airbus, πριν από δύο χρόνια.
Σημειώνεται, ό,τι, η Αirbus αντιμετωπίζει προβλήματα για να παραδώσει εντός των χρονοδιαγραμμάτων τα νέα αεροσκάφη, δυναμικότητας 555 θέσεων, A380. Χθες, η αεροπορική βιομηχανία ανακοίνωσε, ότι οι αρχικές παραδόσεις του νέου αεροσκάφους ενδέχεται να καθυστερήσουν κατά έξι μήνες, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο στις αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Singapore Airlines, να ζητήσουν αποζημιώσεις.
Η πρώτη απάντηση της Airbus στο 787, το οποίο η Boeing πρότεινε στις αεροπορικές εταιρείες τον Δεκέμβριο του 2003, ήταν η υιοθέτηση του σκελετού του A330-200, αλλά με νέες μηχανές, που σχεδιάστηκαν για το 787. Στα μέσα του 2004, η Airbus, υποσχόταν, νέα συστήματα και περισσότερα εξτρά. Τον Δεκέμβριο, το αεροσκάφος είχε καινούργιες μηχανές και συστήματα και 35% νέα υλικά.
Η τέταρτη αναγέννηση φέρνει την υπόσχεση αλλαγής σε ποσοστό 60% των υλικών, 37% των οποίων αφορούν τα εξτρά στην καμπίνα του αεροσκάφους και 23% νέα κράματα αλουμινίου και λιθίου. Ολόκληκρη η άτρακτος, καθώς και τα φτερά θα είναι κατασκευασμένα από σύνθετα και οι ανέσεις στην καμπίνα θα περιλαμβάνουν μεγαλύτερα παράθυρα και ειδικό εσωτερικό φωτισμό, παρόμοιο αυτού της Boeing.
«To A350, δεν είναι πλέον υποκατάστατο», είπε ο Leahy. Είναι ένα καινούργιο αεροσκάφος, με 90% νέα μέρη, ωστόσο η διάμετρος της ατράκτου θα μείνει η ίδια». Ο Leahy περιμένει την έγκριση της EADS για την κατασκευή του αεροσκάφους, στα μέσα αυτού του μηνός.
«Ελεγα, ό,τι οι παραγγελίες στο Paris Air Show θα φτάσουν τις 100», επεσήμανε ο Leahy, συμπληρώνοντας: «Τώρα νομίζω ότι θα είναι περισσότερες, με βάση τις συζητήσεις που είχα με τις αεροπορικές εταιρείες». Ο Leahy, συναντήθηκε με στελέχη των αεροπορικών εταιρειών στις 30 και 31 Μαΐου στο Τόκυο, κατά τη σύσκεψη της International Air Transport Association (IATA).
H Airbus θα παραδώσει το A350-8 μέχρι το 2010 και το μεγαλύτερο, A350-9, έξι μήνες αργότερα. Το Boeing 787-8, θα αρχίσει να πετά το 2008.
Η Emirates, η μεγαλύτερη αραβική αεροπορική εταιρεία και η Qatar, η κρατική αεροπορική εταιρεία της χώρας του Περσικού Κόλπου, Κατάρ, βρίσκονται μεταξύ των δυνητικών αγοραστών του Α350, σύμφωνα με την Airbus, καθώς λειτουργούν με εκμισθωτές την International Lease Finance Corp. και την General Electric Capital Aviation Services.
Η Εmirates, η οποία αγοράζει 45 Airbus A380, ενδέχεται να αγοράσει ακόμη 60 Α350 ή Boeing 787, σύμφωνα με το πρόεδρό της, Tim Clark, στις 17 Μαΐου. Ο εκτελεστικός διευθυντής της Qatar, Akbar Al Baker, είπε τον Απρίλιο, ότι θα παραγγείλει μέχρι τα μέσα του Ιουνίου, 60 αεροσκάφη.
Η έκδοση A350-9 της Airbus θα χωρά 259 επιβάτες. Το Α350-800 θα χωρά 253 επιβάτες σε τρεις θέσεις και θα διανύει 8.560 ναυτικά μίλια. Αυτό συγκρίνεται με τις 245 θέσεις του Α330-200 για την απόσταση 6.670 ναυτικών μιλίων, που διανύει σήμερα το εν λόγω αεροσκάφος.
Το Α350-900 θα ανταγωνιστεί το Boeing 787-9 με 259 θέσεις, το οποίο διανύει απόσταση 8.300 ναυτικών μιλίων και το Boeing 777-200ER, που μεταφέρει 301 επιβάτες, διανύοντας 7.700 ναυτικά μίλια, καθώς επίσης τα DC10, MD11 και τα A340-300 της Αirbus, κατέληξε ο Leahy.