ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ, τύπου 777-300ER της Boeing Co., ενδέχεται να χρησιμοποιήσει για να αντικαταστήσει 53 από τα μεγαλύτερα αεροσκάφη της, η δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία της Ασίας, All Nippon Airways Co., κάνοντας μια αγορά αξίας 13 δισ. δολ., που θα υπερβεί την αγορά των Α380 της Airbus SAS.
«H All Nippon, θέλει να χρησιμοποιήσει μικρότερα αεροσκάφη που καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα, να μειώσει τον αριθμό των τύπων αεροσκαφών, αλλά και το κόστος του πετρελαίου και της εκπαίδευσης, σύμφωνα με τον πρόεδρό της, Mineo Yamamoto. Η αεροπορική εταιρεία, ενδέχεται να αποφασίσει για την εμπορική συναλλαγή τον Φεβρουάριο», συμπλήρωσε ο ίδιος.
«Εξετάζουμε παράλληλα το Α380, αλλά το 777-300ER φαίνεται πιο πιθανή επιλογή», ανέφερε χθες ο Yamamoto, μιλώντας στην πόλη Nagoya της κεντρικής Ιαπωνίας, συμπληρώνοντας: «Τα ενοποιημένα μεγάλα αεροσκάφη σε ένα μοντέλο, όπως το 777, ενδέχεται να είναι ο καλύτερος τρόπος να βελτιώσουμε το διαρθρωτικό μας κόστος».
Τρία από τα τέσσερα αεροσκάφη του στόλου της All Nippon, είναι Boeing και η επιλογή του 777, στο μεγαλύτερο πρόγραμμα αντικατάστασης του στόλου της αεροπορικής εταιρείας, υπογραμμίζει την πρόκληση που αντιμετωπίζει ο πρόεδρος της Airbus Japan, Glen Fukushima, στην επιδίωξη, να πείσει τις ιαπωνικές αεροπορικές εταιρείες να τα αλλάξουν με αεροσκάφη της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας. H Boeing, ισχυροποίησε την κυριαρχία της, πουλώντας αεροσκάφη στην All Nippon και την Japan Airlines Co., κερδίζοντας συμβόλαια για κάποια μέρη αεροσκαφών με τους ιαπωνικούς αερομεταφορείς.
Η Boeing έδωσε το 35% των συμβολαίων για το προτεινόμενο μοντέλο της, 787, στην Toray Industries Inc., την Mitsubishi Heavy Industries Corp. και άλλους κατασκευαστές της Ιαπωνίας. Η All Nippon, ήταν ο πρώτος πελάτης για το 787, με μια παραγγελία ύψους 6 δισ. δολ. πέρυσι για 50 αεροσκάφη.
Οι μετοχές της All Nippon, σημείωναν άνοδο 0,3%, φθάνοντας στα 340 γιέν η μία, στις 11 π.μ., στο Τόκυο. Φέτος, έχουν υποχωρήσει συνολικά σε ποσοστό 4,8% και είχαν χειρότερη επίδοση από τις μετοχές της Japan Airlines, οι οποίες την ίδια χρονική περίοδο σημείωσαν άνοδο 4,4%.
Η All Nippon, ήταν η πρώτη αεροπορική εταιρεία που παρήγγειλε αεροσκάφη τύπου Boeing 787, τα οποία χρησιμοποιούν 20% λιγότερα καύσιμα έναντι άλλων μοντέλων.
Ο στόλος του αερομεταφορέα, αποτελείται από 186 αεροσκάφη, εκ των οποίων τα περισσότερα, ποσοστό 72%, είναι Boeing. Προκειμένου να προφτάσει την Boeing, η Airbus, προσέλαβε τον Fukushima, τον πρώτο Ιάπωνα, υπεύθυνο για τη χώρα, να ηγηθεί του τμήματός της εκεί.
Η All Nippon, χρησιμοποιεί τo Boeing 747, το μεγαλύτερο εμπορικό αεροσκάφος στον κόσμο σε εσωτερικές πτήσεις, με 569 θέσεις στην οικονομική θέση, που έχει και τη μεγαλύτερη ζήτηση. Το 747-400ER, μπορεί να μεταφέρει 524 επιβάτες, στην οικονομική, την business και την πρώτη θέση.
Το Boeing 777-300ER, που θέλει η All Nippon, είναι μικρότερο του 747, μεταφέρει 365 επιβάτες και διανύει απόσταση 8.500 ναυτικών μιλίων (15.742 χιλιομέτρων), όση περίπου διανύει και ένα 747-400ER.
Το αεροσκάφος, βάσει του τιμοκαταλόγου, πωλείται προς 245,5 εκατ. δολ. και είναι ακριβότερο του Boeing 747. Μια παραγγελία 53 αεροσκαφών, είναι αξίας 13 δισ. δολ., σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο.