ΑΝΟΔΟ, σε ποσοστό 4,3%, σημείωσαν την πρώτη ημέρα της διαπραγμάτευσής τους οι μετοχές της γερμανικής κατασκευάστριας μηχανών αεροσκαφών, MTU Aero Engines GmbH, μετά την άντληση 748,7 εκατ. ευρώ (919 εκατ. δολ.), κατά τη δημόσια εγγραφή της εταιρείας και της Kohlberg Kravis Roberts & Co.
Οι μετοχές αυξήθηκαν κατά 90 σεντς, φθάνοντας στα 21,90 ευρώ η μία και ήταν 3,8% υψηλότερα, στα 21,79 ευρώ η μία, στις 10:47' π.μ., στη Φραγκφούρτη, τοπική ώρα. Οι MTU πούλησε στις 2 Ιουνίου μετοχές, προς 21 ευρώ η μία, κοντά στα υψηλότερα επίπεδα της κλίμακας και ανακοίνωσε, ότι η πώληση καλύφθηκε επτά φορές.
Από τη στιγμή που η KKR, αγόρασε την MTU από την DaimlerChrysler AG, αντί του ποσού του 1,45 δισ. ευρώ σε μετρητά και χρέος, πριν από 18 μήνες, η εταιρεία επενδύσεων έχει μειώσει κατά 1.000, τις θέσεις εργασίας, περίπου το 12% του εργατικού δυναμικού της εταιρείας και κατά 100 εκατ. ευρώ το ετήσιο κόστος της.
Η MTU κατασκευάζει τουρμπίνες για τον γερμανικό στρατό και είναι συνεταίρος στην International Aero Ingines, το venture της Pratt & Whitney της United Technologies Corp. και της Rolls-Royce Group Plc, που ανταγωνίζεται με την ηγέτιδα στην αγορά General Electric Co. και κατασκευάζει τις μηχανές V2500 engine για τα αεροσκάφη A320 της Airbus SAS. Απασχολεί περίπου 7.400 υπαλλήλους.
Η KKR, μείωσε το μερίδιό της στην MTU στο 29,3% από 92%. Περίπου 64,8% της κατασκευάστριας μηχανών αεροσκαφών, θα διαπραγματεύεται ελεύθερα.
Σημειώνεται, ότι η KKR θα διατηρήσει το εναπομείναν μερίδιό της στη MTU για τουλάχιστον έξι μήνες, μετά την δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με τον εκπρόσωπό της, Alexander Geiser, στις 3 Ιουνίου. Ο ίδιος αρνήθηκε να αναφερθεί στο πόσα εισέπραξε η KKR από την προσφορά.
Την δημόσια εγγραφή της MTU, διαχειρίστηκαν η UBS Investment Bank, η Deutsche Bank AG και η Goldman, Sachs & Co.