Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Ποικίλες αντιδράσεις έχουν πυροδοτήσει στις κατασκευαστικές εταιρείες οι εξελίξεις σχετικά με τους διαγωνισμούς για τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος.
Το έργο, συνολικού αρχικού προϋπολογισμού 475 εκατομμύρια ευρώ, όπως είναι γνωστό έχει χωριστεί σε οκτώ υποέργα, τα οποία δημοπρατούνται σταδιακά από το υπουργείο Υποδομών.
Ο λόγος που επικαλέστηκε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης για να «σπάσει» σε οκτώ εργολαβίες τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος (αρχικά περιλαμβανόταν στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού) ήταν η ανάγκη να αναλάβουν δουλειές οι μικρότερες τεχνικές εταιρείες.
Οι προσφορές των εταιρειών
Μέχρι στιγμής έχουν κατατεθεί προσφορές για τα τρία υποέργα, όπου την καλύτερη προσφορά έχουν δώσει εταιρείες συμφερόντων του γνωστού επιχειρηματία Χρήστου Καλογρίτσα (κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών).
Η διαδικασία βρίσκεται στο στάδιο της κατάθεσης ενστάσεων και δεν υπάρχει οριστικός μειοδότης, ωστόσο στελέχη τεχνικών εταιρειών σχολιάζουν ότι οι εκπτώσεις που έχει δώσει η συγκεκριμένη κοινοπραξία και στους τρεις διαγωνισμούς (περίπου 53%) είναι εξαιρετικά μεγάλη με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προοπτική επιτυχούς ολοκλήρωσης του έργου.
Πληροφορίες, πάντως, αναφέρουν ότι υψηλές εκπτώσεις έχουν προσφέρει και άλλοι δύο κατασκευαστικοί όμιλοι, με την πλειονότητα όμως των εταιρειών να κινείται σε ποσοστά εκπτώσεων πέντε με έξι ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από την υψηλότερη.
Παράλληλα, διάχυτη είναι μεταξύ των στελεχών της κατασκευαστικής αγοράς και η αμφιβολία για το κατά πόσον έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν έχει ακόμα εγκριθεί ο φάκελος του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών ειδικότερα μειοδότησε την περασμένη Τρίτη στον διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα του άξονα Πάτρα - Πύργος (Δουναιίκα - Πύργος), που επαναλήφθηκε για τυπικούς λόγους, προϋπολογισμού 67,2 εκατ. ευρώ.
Νωρίτερα είχε μειοδοτήσει για το τμήμα Αμαλιάδα - Δουναίικα, προϋπολογισμού 58,4 εκατ. ευρώ, καθώς και για το τρίτο τμήμα Κυλλήνη - Αμαλιάδα, προϋπολογισμού 53,250 εκατ. ευρώ.
Η κατάθεση των προσφορών για το τέταρτο τμήμα του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος (Βάρδα - Κυλλήνη) προγραμματίζεται για τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Σημειώνεται ότι ο κ. Καλογρίτσας βρίσκεται το τελευταίο διάστημα στην επικαιρότητα, καθώς διεκδικεί μία από τις τέσσερις τηλεοπτικές άδειες, ο διαγωνισμός για τις οποίες βρίσκεται σε εξέλιξη.
Τελετή παράδοσης στη Μεγαλόπολη
Στο μεταξύ χθες ο κ. Σπίρτζης παρευρέθη στην τελετή παράδοσης στην κυκλοφορία του «Ανισόπεδου Κόμβου Μεγαλόπολης και της Συνδετήριας Αρτηρίας με την είσοδο της πόλης» του αυτοκινητοδρόμου Μορέας.
Στην ομιλία του, μεταξύ άλλων, είπε πως έχει συμφωνήσει με την εταιρεία παραχώρησης να εκπονήσει μελέτες για τον δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος και τη συνέχιση του δρόμου Πάτρα - Πύργος, δηλαδή Πύργος - Τσακώνα - Καλά Νερά.
Επίσης υποσχέθηκε ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους μόνιμους κατοίκους όπου δεν υπάρχει παράδρομος και πολύ μεγάλες εκπτώσεις για όσους χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο, που φτάνουν στο 70%, καθώς και -μελλοντικά- αναλογικά διόδια.
Η Περιμετρική Οδός Καλαμάτας
Ακολουθεί η ολοκλήρωση της Περιμετρικής Οδού Καλαμάτας μήκους 11 χιλιομέτρων, που αποτελεί και το τελευταίο τμήμα για την ολοκλήρωση του Μορέα.
Το υποτμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο Εισόδου Καλαμάτας (στην περιοχή της Θουρίας), όπου απολήγει σήμερα ο αυτοκινητόδρομος, μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Δυτικής Εισόδου Καλαμάτας και τη σύνδεση με την Οδό Αθηνών, μήκους 4,5 χιλιομέτρων, θα παραδοθεί εντός του επομένου μηνός.
Η Περιμετρική Οδός Καλαμάτας θα ολοκληρωθεί στις 25 Οκτωβρίου 2016, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της συμφωνίας για τη σύμβαση του Μορέα που κυρώθηκε από τη Βουλή.