ABN Amro, JPMorgan: Σχέδια για την αγοραπωλησία συμβολαίων πλοίων

Τετάρτη, 08 Ιουνίου 2005 10:11

ΣΤΗΝ αγοραπωλησία συμβολαίων πλοίων, σε μια αγορά ύψους 36 δισ. δολ., καθώς διευρύνεται το χάσμα του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων, όπως του πετρελαίου και του άνθρακα, σχεδιάζει να δραστηριοποιηθεί η ABN Amro Holding NV, η μεγαλύτερη ολλανδική τράπεζα και η JPMorgan Chase & Co., η τρίτη σε μέγεθος τράπεζα των ΗΠΑ.

Οι τιμές των ναύλων στον δείκτη του δρομολογίου Μέσης Ανατολής προς Ασία, για τα τάνκερ δύο εκατ. βαρελιών πετρελαίου, ξέφυγαν από τον μέσο όρο τιμής, σχεδόν τρεις φορές, όσο και οι τιμές του πετρελαίου στη Ν. Υόρκη το εξάμηνο μέχρι τον Μάϊο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Η εξέλιξη αυτή ώθησε τις εταιρείες κοινής ωφελείας, όσο και τις εταιρείες πετρελαιοειδών να ψάξουν τρόπους για τοποθετήσεις και προστασία, έναντι των διακυμάνσεων.

Η ABN Amro είπε, ότι ενδέχεται να διαχειριστεί ναυτιλιακά συμβόλαια αργότερα μέσα στο έτος, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της τράπεζας των ελαφρών εμπορευμάτων στο Λονδίνο, Mark Hubbard, την 1η Ιουνίου. Επίσης και η JPMorgan, ενδέχεται να αρχίσει να κάνει το ίδιο, το δεύτερο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος ενεργείας της τράπεζας, David Kitson, στις 26 Μαΐου. Πέρυσι, η Barclays Plc και η Royal Bank of Scotland Group Plc, άρχισαν να χρησιμοποιούν τα παράγωγα για πρώτη φορά.

«Υπήρξε σημαντικό ενδιαφέρον από τους πελάτες μας», ανέφερε ο Hubbard στη συνέντευξή που παραχώρησε, συμπληρώνοντας: «Ειδικά με την ένταση της αστάθειας, από τα τέλη του 2003».

Οι δείκτες των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια πετρελαίου και για τα πλοία ξηρού φορτίου, υποχώρησαν σε ποσοστό 83% από τα επίπεδα ρεκόρ το 2004, καθώς ο παγκόσμιος στόλος αναπτύχθηκε ταχύτερα από την ζήτηση για μεταφορές. Ο αριθμός των πλοίων, προβλέπεται να αυξηθεί σε ποσοστό της τάξης του 20%, τα επόμενα τρία χρόνια.

Σύμφωνα με την Clarkson Plc, μέχρι το 2008 οι παραδόσεις πλοίων θα φθάσουν τα περίπου 2.000, που θα προστεθούν στον παγκόσμιο στόλο των 9.705 πλοίων.

Πέρυσι το κόστος των ναύλων για τα εμπορεύματα, αναρριχήθηκε σε επίπεδα ρεκόρ, αυξάνοντας το ρίσκο για εταιρείες, όπως η RWE AG, η δεύτερη σε μέγεθος εταιρεία κοινής ωφελείας της Γερμανίας, η οποία μεταφέρει άνθρακα από τη Ν. Αφρική και άλλες προμηθεύτριες χώρες, προκειμένου να τον διοχετεύσει στα εργοστάσιά της, για την παραγωγή ενεργείας.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα