ICAP: Μελέτη για την αγορά ανδρικού κλασικού ενδύματος

Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2005 16:31

Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός οδηγεί σε συρρίκνωση της παραγωγής ανδρικών κλασικών ενδυμάτων διαπιστώνει η ICAP σε μελέτη της με θέμα: «Ανδρικό Κλασικό Ένδυμα»:

«Ο κλάδος του ανδρικού κλασικού ενδύματος ανήκει στον ευρύτερο κλάδο της Ένδυσης - Κλωστοϋφαντουργίας, ο οποίος αποτελεί σημαντικό τμήμα της μεταποιητικής βιομηχανίας στην Ε.Ε.

Από την 1η Ιανουαρίου 2005 ο κλάδος των κλωστοϋφαντουργικών ειδών και ειδών ένδυσης της Ε.Ε. εισήλθε σε μια νέα περίοδο, καθώς σύμφωνα με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου καταργούνται μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες οι ποσοστώσεις επί των εισαγωγών από τις τρίτες χώρες.

Το υψηλότερο εργατικό κόστος στη χώρα μας σε σχέση με το αντίστοιχο τρίτων χωρών έχει ως αποτέλεσμα τα εγχωρίως παραγόμενα ενδύματα να καθίστανται λιγότερο ανταγωνιστικά από άποψη τιμής σε σύγκριση με τα παραγόμενα στις συγκεκριμένες χώρες. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει αρκετές επιχειρήσεις στη μεταφορά μέρους ή του συνόλου της παραγωγικής τους διαδικασίας σε χώρες χαμηλού κόστους.

Ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και ορισμένες επιχειρήσεις οι οποίες αναλαμβάνουν την παραγωγή ενδυμάτων για λογαριασμό πελατών του εξωτερικού, οι οποίοι σταδιακά προσανατολίζονται σε παραγωγικές μονάδες τρίτων χωρών. Επίσης, τα τελευταία έτη αρκετές εταιρίες οι οποίες μέχρι πρότινος δραστηριοποιούνταν στην παραγωγή και εμπορία ανδρικού κλασικού ενδύματος σταμάτησαν την εν λόγω δραστηριότητα κρίνοντάς την ασύμφορη και στράφηκαν στον εισαγωγικό τομέα.

Αναφορικά με τα εξεταζόμενα προϊόντα σημειώνεται ότι, η εισαγωγή ενδυμάτων από την Κίνα επηρεάζει κυρίως τα παντελόνια και σε μικρότερο βαθμό τα κοστούμια και τα σακάκια.

Η ζήτηση ανδρικού κλασικού ενδύματος καλύπτεται κυρίως από εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα, παρά την αύξηση της εισαγωγικής διείσδυσης. Η εγχώρια αγορά ανδρικού κλασικού ενδύματος παρουσίασε πτωτικές τάσεις το χρονικό διάστημα 1995-2004, με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης 1,6%. Αναφορικά με τη διάρθρωση της αγοράς ανδρικού κλασικού ενδύματος σημειώνεται ότι τα παντελόνια παρουσιάζουν το μεγαλύτερο μερίδιο, καλύπτοντας το 72,7% της φαινομενικής κατανάλωσης και ακολουθούν τα ανδρικά σακάκια με μερίδιο 14,9% και τα ανδρικά κοστούμια, τα οποία κάλυψαν το 12,4% της αγοράς το 2004.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπροσώπων του κλάδου, η εγχώρια φαινομενική κατανάλωση του ανδρικού κλασικού ενδύματος δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί σημαντικά τη διετία 2005-2006, εμφανίζοντας μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής ±1% (σε ποσότητα). Ειδικότερα, η αγορά των κοστουμιών προβλέπεται ότι θα παρουσιάσει ποσοστό μείωσης 1% ετησίως κατά μέσο όρο, ενώ η αγορά των σακακιών αναμένεται να σημειώσει ρυθμό αύξησης 1%-2% ετησίως και η αγορά των παντελονιών προβλέπεται να εμφανίσει μικρές ετήσιες αυξομειώσεις της τάξης του 1%.

Οι επιχειρήσεις σε συνεργασία με τους κρατικούς φορείς προτείνεται να λάβουν άμεσα μέτρα για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους, τόσο μέσω καλύτερης οργάνωσης των συντελεστών της παραγωγής και βελτίωσης των υπηρεσιών τους, όσο και μέσω της καλύτερης οργάνωσης του δικτύου πωλήσεών τους και της δημιουργίας ισχυρών brand names, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του νέου περιβάλλοντος. Για τη δημιουργία των ανάλογων συνθηκών απαιτείται η πραγματοποίηση επενδύσεων σε σύγχρονη τεχνολογία, η διάθεση κονδυλίων για έρευνα και ανάπτυξη για τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και η έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό υψηλής κατάρτισης. Παράλληλα, θεωρείται απαραίτητη η ανάπτυξη της κατάλληλης στρατηγικής μάρκετινγκ για την προβολή των προϊόντων και τη δημιουργία επώνυμης ζήτησης».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα