Ρήγμα στο απεργιακό μέτωπο των λιμανιών

Αναστέλλουν την απεργία από σήμερα οι λιμενεργάτες του ΟΛΠ - Αποφασίζει σήμερα το δ.σ. της ΟΜΥΛΕ για τη στάση του
Τρίτη, 21 Ιουνίου 2016 08:01
UPD:14:17
EUROKINISSI/ΜΠΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Αυτό που χρειάζεταιη κρουαζιέρα είναι ένα φιλικό και εξυπηρετικό περιβάλλον, σημειώνουν πηγές από την CLIA Europe, ώστε ο Πειραιάς να παραμείνει top προορισμός για τα κρουαζιερόπλοια. 

Από την έντυπη έκδοση 

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Ένα βήμα πίσω κάνουν οι λιμενεργάτες του ΟΛΠ, οι οποίοι βασιζόμενοι στην τελευταία ανακοίνωση του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα αποφάσισαν χθες το βράδυ να αναστείλουν από σήμερα τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις. Η κίνηση αυτή δημιουργεί «ρήγμα» στο μέτωπο των απεργιακών κινητοποιήσεων που είχαν δημιουργήσει σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη μαζί με τους υπαλλήλους και τους τεχνικούς - μέλη της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» η στάση της ΟΜΥΛΕ είναι υπέρ της συνέχισης των κινητοποιήσεων, αλλά μετά τις χθεσινές εξελίξεις και την απόφαση των λιμενεργατών προγραμματίζει σήμερα νέα ανοικτή συγκέντρωση των μελών της και εν συνεχεία θα συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο προκειμένου να εξετάσει την πορεία που θα ακολουθήσει. Πάντως, η ΟΜΥΛΕ υποστηρίζει ότι αν παραμείνει η φράση «κατάργηση», σημαίνει ότι η Cosco ως ΟΛΠ Α.Ε. θα αποκτήσει πλήρες «διευθυντικό δικαίωμα» και θα καταργήσει κάθε πρόβλεψη του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού και ειδικότερα σχετικά με τη λύση της εργασιακής σχέσης.

Τη θέση ότι η κείμενη νομοθεσία απαγορεύει με απόλυτο τρόπο στον παραχωρησιούχο (Cosco) να καταργήσει τον υφιστάμενο γενικό κανονισμό προσωπικού και ταυτόχρονα να λειτουργήσει την ΟΛΠ Α.Ε. έστω και μια μέρα χωρίς γενικό κανονισμό προσωπικού εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, απαντώντας με αυτόν τον τρόπο στις αιτιάσεις των εργαζομένων.

Ο υπουργός στην ανακοίνωσή του επισήμανε επίσης ότι η κείμενη νομοθεσία προβλέπει με τρόπο σαφή ότι λειτουργία της ΟΛΠ Α.Ε. χωρίς γενικό κανονισμό προσωπικού, έστω και μια μέρα, αποτελεί υψηλής σοβαρότητας παράβαση της εργατικής νομοθεσίας για την οποία είναι επιτρεπτή ακόμα και η επιβολή της διοικητικής κύρωσης της προσωρινής διακοπής της λειτουργίας του παραχωρησιούχου.

«Τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με τις ισχύουσες ρυθμίσεις περί μετενέργειας αποκλείουν οποιαδήποτε ερμηνεία περί δήθεν δικαιώματος του παραχωρησιούχου να καταργήσει τον υφιστάμενο γενικό κανονισμό προσωπικού και δήθεν δυνατότητας να λειτουργήσει την ΟΛΠ Α.Ε. χωρίς τέτοιον κανονισμό» σημειώνει ο υπουργός. Ο υπουργός τονίζει επίσης ότι ούτως ή άλλως διατηρείται η ισχύουσα συλλογική σύμβαση εργασίας και προσθέτει ότι καθίσταται βέβαιο πως με την ολοκλήρωση της διαδικασίας κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και στην ΟΛΠ Α.Ε. δεν είναι με κανέναν τρόπο επιτρεπτή η αιφνίδια και μονομερής ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το υπουργείο, ο παραχωρησιούχος (Cosco) δεν δικαιούται μονομερώς: α) να μετατρέψει συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας σε συμβάσεις έργου β) να μειώσει μισθούς γ) να απολύσει εργαζομένους της ΟΛΠ Α.Ε. χωρίς να τηρήσει την προβλεπόμενη από τον υφιστάμενο γενικό κανονισμό προσωπικού διαδικασία και μόνο για τους περιοριστικά αναφερόμενους σε αυτόν λόγους.

Παράλληλα, σύμφωνα με το υπουργείο, έχει ήδη δρομολογηθεί η σύνταξη της τροπολογίας για την παροχή στους εργαζόμενους της ΟΛΠ Α.Ε. και της ΟΛΘ Α.Ε. δυνατότητας μετάταξης στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα. Η ρύθμιση αυτή αποτελεί προϊόν αιτήματος των εργαζομένων στον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, αίτημα το οποίο διαβίβασαν στην κυβέρνηση οι εκπρόσωποι των σωματείων. Τέλος, ο κ. Δρίτσας υπενθυμίζει ότι με τα άρθρα 128 και 131 του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου 4389/2016 διασφαλίστηκε η δυνατότητα της δημόσιας αρχής λιμένα να εκδίδει κανονισμούς για το προσωπικό που εργάζεται στην περιοχή του λιμένα Πειραιά και τον τρόπο έκδοσης των αντίστοιχων αδειών άσκησης επαγγέλματος.

Το «παρασκήνιο»

Πριν από την ανακοίνωση του κ. Δρίτσα η ΟΜΥΛΕ σε δημόσια τοποθέτησή της είχε αμφισβητήσει τη δυνατότητα της κυβέρνησης να πραγματοποιήσει στην πράξη τις δεσμεύσεις της. Η κίνηση αυτή προκάλεσε τον εκνευρισμό του κ. Δρίτσα, ο οποίος σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» κάλεσε τους εργαζόμενους να αναγνωρίσουν την προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση να διασφαλίσει τα δικαιώματά τους.

Σύμφωνα μάλιστα με τις ίδιες πληροφορίες, είχε διαμηνύσει ότι στην κρουαζιέρα πλέον θα υπάρχει «plan b» και ότι δεν θα επιτρέψει να υπάρχει ανάλογη εικόνα με αυτή της προηγούμενης εβδομάδας, όταν τα πληρώματα μετέφεραν τις βαλίτσες για χιλιάδες επιβάτες. Είχε προηγηθεί, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες της «Ν», το μήνυμα που έστειλε η CLIA Europe (Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας Ευρώπης) στο Μέγαρο Μαξίμου.

Ζητούσε από την ελληνική κυβέρνηση να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα προκειμένου το λιμάνι του Πειραιά να παραμείνει ένα από τα top λιμάνια κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Το μεγάλο στοίχημα θα αποτελούσε το «Carnival Vista», από το οποίο θα αποβιβαστούν περίπου 4.500 επιβάτες και στη συνέχεια θα επιβιβαστούν άλλοι 4.500 προκειμένου να ξεκινήσουν νέα κρουαζιέρα. Σύμφωνα με υπολογισμούς, αν δεν γίνουν δεκτά ιδιωτικά συνεργεία θα χρειαστεί να μεταφερθούν από το πλήρωμα σε μια απόσταση 100 μέτρων περίπου 18.000 βαλίτσες, κάτι που καθιστούσε σχεδόν αδύνατη την ολοκλήρωση της επιβίβασης την ίδια ημέρα, με αποτέλεσμα η έναρξη της κρουαζιέρας να καθυστερούσε κατά μια ημέρα.

Η Θεσσαλονίκη

Στη Θεσσαλονίκη προγραμματίζουν σήμερα να δώσουν εντολή οι φορείς ώστε να ξεκινήσουν οι απαραίτητες διαδικασίες για την κήρυξη των απεργιών στον ΟΛΘ, ως παράνομες και καταχρηστικές. Όπως αναφέρει στη «Ν» ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Παναγιώτης Παπαδόπουλος, όλα τα επιμελητήρια αναμένεται μεταξύ άλλων να προχωρήσουν σε αγωγές φορέων και επιχειρήσεων της Κεντρικής Μακεδονίας για την κήρυξη της απεργίας παράνομης και καταχρηστικής.

Πρόσω για το «Carnival Vista»

Η απόφαση των λιμενεργατών πάντως αναμένεται να λύσει τα χέρια της διοίκησης του ΟΛΠ η οποία θα είχε να αντιμετωπίσει σήμερα ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα. Να καταφέρει να εκφορτώσει και να φορτώσει συνολικά 18.000 βαλίτσες, χωρίς προσωπικό και μηχανήματα, από το «Carnival Vista» το οποίο θα αποβιβάσει 4.500 επιβάτες και στη συνέχεια θα επιβιβάσει άλλους τόσους προκειμένου να ξεκινήσει νέα κρουαζιέρα.

Πλέον θεωρείται ότι αν δουλέψουν σε τρεις βάρδιες από 100 περίπου σε κάθε βάρδια θα καταφέρουν να ολοκληρώσουν το έργο τους εντός των χρονοδιαγραμμάτων και το κρουαζιερόπλοιο να συνεχίσει το ταξίδι του χωρίς καθυστερήσεις. Όπως επεσήμανε στη «Ν» ο πρόεδρος των λιμενεργατών Νίκος Γεωργίου, μαζί με τους αρχιεργάτες αποφάσισαν να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους με τον όρο να προχωρήσουν άμεσα οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τον γενικό κανονισμό προσωπικού.



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΟΛΘ
  • ΟΛΠ



Σχολιασμένα