Siemens, Alstom: Μάχονται για την κατασκευή έργων στην Ταϊλάνδη

Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2005 10:05

Η SIEMENS, η προμηθεύτρια τραίνων και εξοπλισμού αξίας 1 δισ. δολ. στην Μπανγκόκ, την τελευταία δεκαετία, αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό της Alstom SA, για την υπογραφή συμβολαίων, αξίας 601 δισ. μπατ (14,6 δισ. δολ. ΗΠΑ), για τους υπόγειους της Ταϊλάνδης, τους σιδηροδρόμους και τις εθνικές οδούς, που θα κατασκευαστούν στη χώρα μέχρι το 2010.

Η εταιρεία, η τρίτη κατασκευάστρια τραίνων στον κόσμο και η γαλλική Alstom, η δεύτερη του κλάδου, μάχονται να κλείσουν το συμβόλαιο για την προμήθεια τραίνων, τα οποία θα δρομολογηθούν στις νέες διαδρομές του υπογείου σιδηροδρόμου της Μπανγκόκ, σύμφωνα με στελέχη και των δύο εταιρειών. Το έργο, αποτελεί μέρος του σχεδίου του πρωθυπουργού της χώρας, Thaksin Shinawatra, να διευρύνει τον υπόγειο κατά 250 χιλιόμετρα στην Μπανγκόκ και να διπλασιάσει τη δυναμικότητα των σιδηροδρόμων.

Η Siemens, που εδρεύει στο Μόναχο, θεωρεί ότι η εμπειρία της στην Ταϊλάνδη, αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι της Alstom, με έδρα το Παρίσι και της Bombardier Inc., που εδρεύει στο Μόντρεαλ και είναι η μεγαλύτερη προμηθεύτρια εξοπλισμού τραίνων, στον κόσμο.

«Εχουμε καλή φήμη και μεγάλη αξιοπιστία στην αγορά της Ταϊλάνδης», ανέφερε ο Joern Grasse, 40 ετών, αντιπρόεδρος της Siemens στο παράρτημά της στην Ταϊλάνδη, το οποίο, σε διαγωνισμό, κέρδισε από την Alstom το συμβόλαιο του υπογείου σιδηροδρόμου, ύψους 352 εκατ. ευρώ (428 εκατ. δολ.), που υπεγράφη το 2001, συμπληρώνοντας: «Η Ταϊλάνδη, θα καταστεί μία από τις μεγαλύτερες αγορές μας στην Ασία».

Οι ξένες εταιρείες έχουν χάσει στο παρελθόν χρήματα στα επιχειρηματικά σχέδια της Ταϊλάνδης, που αφορούσαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το 1998, όταν η οικονομία της χώρας συρρικνώθηκε κατά 10,5%, εξ αιτίας της ασιατικής οικονομικής κρίσης, η κυβέρνηση της χώρας, ματαίωσε έργα ύψους 3,7 δισ. δολ., σε συμφωνία που είχε κλείσει με την Hopewell Holdings Ltd., του Χονγκ Κονγκ, αφού η εταιρεία είχε ολοκληρώσει το 12% του δικτύου που κατασκεύαζε. Η Hopewell, δαπάνησε στο έργο αυτό, 1,45 δισ. δολ. Χονγκ Κονγκ (187 εκατ. δολ. ΗΠΑ).

Το 1992 και πάλι η κυβέρνηση ματαίωσε συμβόλαιο ύψους 2,3 δισ. δολ. ΗΠΑ, που είχε κατοχυρωθεί στη μεγαλύτερη εταιρεία μηχανολογικού εξοπλισμού για κατασκευές του Καναδά, την SNC-Lavalin Group Inc., επτά χρόνια μετά την έγκριση του σχεδίου, για την κατασκευή ενός αστικού σιδηροδρομικού συστήματος, που δεν έγινε ποτέ.

Η Ταϊλάνδη, η οποία είχε ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης 6,1%, πέρυσι και εκτιμά ότι θα ισοσκελίσει τον ισολογισμό της, για πρώτη φορά μέσα σε εννέα χρόνια, είναι πιθανό να προχωρήσει μπροστά, κάνοντας περισσότερες δαπάνες σε έργα υποδομής, εκτιμούν οικονομικοί αναλυτές, όπως ο Sriyan Pietersz της JPMorgan Chase & Co.

Σε αντίθεση με το αποτυχημένα σχέδια για την κατασκευή σιδηροδρομικών δικτύων και δρόμων, τα οποία χρηματοδότησε η Hopewell, η κυβέρνηση έχει πει ότι θα χρηματοδοτήσει τα νέα έργα, με την πώληση ομολόγων, μειώνοντας έτσι τους κινδύνους για εταιρείες, όπως η Siemens και η Alstom. Kαι οι δύο, έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου συναρμολόγησης ηλεκτρικών τραίνων, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της κυβέρνησης, Prapat Chongsanguan. Ο ίδιος είπε, ότι συναντήθηκε με στελέχη της Alstom στις 14 Ιουνίου και έχει προγραμματίσει να συναντηθεί με τα στελέχη της Siemens, μέσα στην εβδομάδα.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα