ΣΤΟ κατώτατο όριο της κλίμακας, της τιμής πώλησης των μετοχών της, κατά τη δημόσια εγγραφή, καθώς έντονη ανησυχία επικρατεί, ότι οι δείκτες των ναύλων, θα μειώσουν τα κέρδη της, διέθεσε τις μετοχές της, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία κοντέϊνερ της Κίνας, China Cosco Holdings Co.
Η China Cosco άντλησε το ποσόν των 9,52 δισ. δολ. Χονγκ Κονγκ (1,22 δισ. δολ. ΗΠΑ), μετά την πώληση των μετοχών της, στα 4,25 δολ. Χονγκ Κονγκ, η μία, όπως είπαν χθες τραπεζίτες που διαχειρίστηκαν την πώληση, αλλά προτίμησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους. Η εταιρεία, με έδρα το Πεκίνο, επεδίωκε να αντλήσει το ποσόν των 5,75 δολ. Χονγκ Κονγκ ανά μετοχή.
Οι επενδυτές στην China Cosco, φάνηκαν επιφυλακτικοί στο να πληρώσουν τόσα πολλά για τη μετοχή, επειδή ανησυχούν, ότι οι τιμές των ναύλων θα μειωθούν, όταν τα νέα πλοία που θα χτιστούν θα αρχίσουν να πραγματοποιούν δρομολόγια. Οι δείκτες των ναύλων, οι οποίοι αναρριχήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ κατά τη διάρκεια της έκρηξης των εξαγωγών της Κίνας επί τέσσερα χρόνια, προς τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ενδέχεται να μειωθούν το 2006, καθώς οι στόλοι επεκτείνονται, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Drewry Shipping Consultants Ltd., που εδρεύει στο Λονδίνο.
«Δεν μας ενδιαφέρει ο ναυτιλιακός κλάδος της Κίνας, καθώς ο κύκλος της ανάπτυξης κοντεύει να κλείσει και αναμένεται η μείωση των καθαρών κερδών», ανέφερε ο Tim Leung της IG Investment Management (Hong Kong) Ltd. Ο Leung, ο οποίος διαχειρίζεται 370 εκατ. δολ. σε ασιατικές μετοχές και δεν αγόρασε μετοχές της εταιρείας, συμπλήρωσε: «Στο σύνολό του ο κλάδος, δεν είναι ελκυστικός».
Σύμβουλοι της πώλησης των μετοχών της China Cosco, ήταν HSBC Holdings Plc, η UBS AG και η JPMorgan Chase & Co.
Η τιμή πώλησης αντιπροσωπεύει 6,7 φορές την πρόβλεψη των κερδών του 2005, που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα ανέλθουν σε 4,15 δισ. γιουάν (501 εκατ. δολ. ΗΠΑ) φέτος ή 0,675 γιουάν ανά μετοχή, σύμφωνα με το έντυπο της Cosco. Η αξία, περιλαμβάνει μερίδιο 52% στην Cosco Pacific, εταιρεία διαχείρισης σταθμών κοντέϊνερ και leasing, που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ.