Ανοδικά κινείται στην τελευταία συνεδρίαση του Μαΐου, το Χρηματιστήριο Αθηνών, με τους επενδυτές να αναμένουν την κρίσιμη συνεδρίαση της ΕΚΤ για την επαναφορά του waiver στα ελληνικά ομόλογα.
Αυτή τη στιγμή (10.58), ο Γενικός Δείκτης ενισχύεται κατά 0,77% στις 645,95 μονάδες, με τον δείκτη υψηλής κεφαλαιοποίησης να εμφανίζει άνοδο κατά 1,12% στις 180,58 μονάδες. Ο τζίρος κινείται σε υψηλά επίπεδα - και συγκεκριμένα στα 12,23 εκατ. ευρώ. Από το σύνολο των μετοχών, 21 ενισχύονται, 18 υποχωρούν και 12 διατηρούνται αμετάβλητες.
Ο τραπεζικός δείκτης σημειώνει κέρδη κατά 2,34% στις 43,30 μονάδες, καθώς η Εθνική Τράπεζα ενισχύεται κατά 1,36%, η Τράπεζα Πειραιώς κατά 3,44%, η Eurobank κατά 3,00% και η Alpha Bank κατά 1,97%.
Στο ταμπλό, οι μετοχές των ΟΠΑΠ, ΟΤΕ και ΓΕΚ Τέρνα εμφανίζουν κέρδη άνω του 2,50% ενώ πέριξ του 1,50% διαμορφώνεται η άνοδος για τη μετοχή του Ελλάκτορα. Στον αντίποδα, Τέρνα Ενεργειακή και Jumbo σημειώνουν πτώση άνω του 1%.
Σημειώνεται ότι από αύριο, η μετοχή της ΔΕΗ διαγράφεται από τον δείκτη MSCI Global Standard και εντάσσεται μαζί με τις μετοχές της Attica Bank και των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ), στον δείκτη MSCI Global Small Cap. Στον δείκτη MSCI Global Standard παραμένουν εκ μέρους της Ελλάδας, οι μετοχές των ΟΠΑΠ, ΟΤΕ, Εθνική, Alpha Bank, Τράπεζα Πειραιώς, Eurobank, Folli-Follie Group, Jumbo και Τιτάν.
Όσον αφορά το «μέτωπο» των τραπεζών, η ΕΚΤ, στη συνεδρίαση της Πέμπτης, θα μπορούσε να κάνει αποδεκτά τα ελληνικά ομόλογα ως εγγυήσεις για τη χρηματοδότηση των εγχώριων τραπεζών, υποστήριξε χθες ανώτερος αξιωματούχος της κεντρικής τράπεζας, μιλώντας στην εφημερίδα «Wall Street Journal». Σύμφωνα με τον ίδιο, μία τέτοια εξέλιξη θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις ελληνικές τράπεζες, οι οποίες θα έχουν πρόσβαση σε φθηνότερη χρηματοδότηση.
Σημειώνεται ότι μετά τη λήξη του δευτέρου προγράμματος βοήθειας, τον Φεβρουάριο του 2015, η ΕΚΤ ήρε την εξαίρεση (waiver) για την παροχή ρευστότητας στις ελληνικές τράπεζες, με τις τελευταίες να προσφεύγουν στον έκτακτο μηχανισμό ρευστότητας (ΕLA), o οποίος έχει υψηλότερο επιτόκιο δανεισμού.
Στα της οικονομίας, η δόση θα «σπάσει» σε πολλές εκταμιεύσεις και η πρώτη μπορεί να γίνει στο πρώτο 15νθήμερο του Ιουνίου εφόσον η Ελλάδα ικανοποιήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις, αναφέρει ο ESM σε σημειώμά του όπου επεξηγεί τις αποφάσεις του πρόσφατου Eurogroup. Με τη μορφή «απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις», στο σημείωμα που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα γίνεται αναφορά στην απόφαση του Eurogroup υπογραμμίζοντας ότι η απόφαση εναπόκειται στην ολοκλήρωση των προαπαιτούμενων δράσεων και την έγκριση από τα κοινοβούλια ορισμένων χωρών.
Από την πλευρά του, «οικονομική ανοησία» χαρακτήρισε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε την αύξηση του ΦΠΑ,επισημαίνοντας ωστόσο ότι δεν υπήρχε εναλλακτική λύση, λόγω της υστέρησης εσόδων του ελληνικού κράτους. Καμία χώρα στην Ευρώπη δεν έχει τόσο υψηλό ποσοστό φόρων που πρέπει να καταβληθούν, αλλά δεν καταβάλλονται, είπε ο κ. Σόιμπλε και πρόσθεσε ότι, όταν τώρα η Ελλάδα αυξάνει τον ΦΠΑ, αυτό είναι «οικονομική ανοησία», αλλά διευκρίνισε ότι, όταν το κράτος δεν έχει άλλα φορολογικά έσοδα, δεν μένει παρά αυτό.
Την ίδια ώρα, πολύ πειστικά και κοστολογημένα θα πρέπει να είναι τα επιχειρήματα που θα χρησιμοποιήσει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης για να «περάσει» από τους θεσμούς τη νέα πρότασή του για τα τέλη κυκλοφορίας. Ο κ. Αλεξιάδης ζήτησε να μειωθούν τα τέλη κατά 50% και η διαφορά να καλυφθεί στους οδηγούς που κάνουν συχνή χρήση του οχήματός τους μέσα από τη νέα αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης των καυσίμων.
Τι λένε επί της πρότασης οι αριθμοί; Το 50% των τελών κυκλοφορίας αντιστοιχεί σε περίπου 530 εκατ. ευρώ. Για να αντλήσεις 530 εκατ. ευρώ από τα καύσιμα, η τιμή τόσο της αμόλυβδης όσο και του πετρελαίου κίνησης θα πρέπει να αυξηθεί πάνω από 20% που σημαίνει ότι ο ειδικός φόρος της αμόλυβδης θα πρέπει να αναρριχηθεί πάνω από τα 820 ευρώ στα 1.000 λίτρα.
Τέλος, με εννιαμελή αντιπροσωπεία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων συναντήθηκε τη Δευτέρα η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο της επίσκεψης του Προέδρου της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν στη χώρα μας και των προοπτικών συνεργασίας που ανοίγονται στους τομείς των μεταφορών. Η συνάντηση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διεξήχθη σε ιδιαίτερα καλό κλίμα και στα στελέχη των Ρωσικών Σιδηροδρόμων παρουσιάστηκαν τα στοιχεία και η πορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
naftemporiki.gr