ΜΕΤΟΧΕΣ, αξίας περίπου 515 δισ. γιέν (4,6 δισ. δολ.), που κατέχει στην Central Japan Railway Co., τη διαχειρίστρια της πιο κερδοφόρας εταιρείας τραίνων υψηλών ταχυτήτων, θα πουλήσει η κυβέρνηση της Ιαπωνίας, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, όπως μετέδωσε στο Bloomberg News.
Η κυβέρνηση, ετοιμάζεται να πουλήσει 600.000 μετοχές ή το 27% της εταιρείας αυτήν την εβδομάδα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ενώ κατέχει στην JR Central συνολικά 886.000 μετοχές ή το 40% της εταιρείας.
Το περιθώριο κέρδους της JR Central είναι 6,8% έναντι 4,4% της East Japan Railway Co. και 4,8% της West Japan Railway Co., σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών. Η εταιρεία, η οποία διαθέτει τραίνα που κάνουν δρομολόγια μεταξύ της μεγαλύτερης και της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της Ιαπωνίας, του Τόκυο και της Οσάκα αντιστοίχως, τριπλασίασε τα κέρδη της στα 6,8 δισ. γιέν το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, μετά την πώληση μεριδίου της στο ιαπωνικό παράρτημα της Vodafone Group Plc.
«H JR Central είναι μια ιδιαίτερα γνωστή εταιρεία και οι επενδυτές θα σπεύσουν κατά την πώληση των μετοχών της», ανέφερε ο Youichi Yanai, ο οποίος διαχειρίζεται 28 δισ. δολ. με την Bank of Tokyo-Mitsubishi Ltd.
Ο Kenji Takahashi της JR Central, είπε, ότι η εταιρεία δεν έχει ενημερωθεί για τις λεπτομέρειες της πώλησης, ενώ αξιωματούχος της JNR Settlement Headquarters, της αντιπροσωπείας της κυβέρνησης που κατέχει τις μετοχές της εταιρείας, αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα ή να δώσει το όνομά του.
Οι μετοχές της JR West, υποχώρησαν 8,6% από την 1η Απριλίου, περίοδο κατά την οποία οι μετοχές της JR Central, σημείωσαν άνοδο 2% και της JR East, απώλειες 1%. Οι μετοχές της JR Central, που διαπραγματεύονται 21 φορές των προβλεπομένων κερδών του 2005, σημείωναν σήμερα στο Τόκυο, απώλειες 0,1%, φθάνοντας στα 857.000 γιέν η μία. Οι μετοχές της JR West, που διαπραγματεύονται 15 φορές της προβλεπομένων κερδών του 2005, παρέμειναν αμετάβλητες στα 382.000 γιέν η μία. Οι μετοχές της διαχειρίστριας του μετρό του Χονγκ Κονγκ, MTR Corp. διαπραγματεύονται 16,9 φορές της πρόβλεψης των κερδών του 2005.
Η σχεδιαζόμενη πώληση μετοχών της JR Central θα μειώσει το μερίδιο της κυβέρνησης στην εταιρεία στο 12,7%. Τον μήνα που πέρασε, οι μέτοχοι της εταιρείας, ενέκριναν τα σχέδια της εταιρείας αγοράς 300.000 ιδίων μετοχών, μετά τη χρήση που αρχίζει τον Απρίλιο του 2006.
Η JR Central δημιουργήθηκε το 1987, όταν η κυβέρνηση της χώρας, διαχώρισε την Japanese National Railways σε επτά κομμάτια, συμπεριλαμβανομένης της JR West και της JR East.